Scar. Zijinstroomster.

EchoMira
Posts in topic: 32
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Scar. Zijinstroomster.

Bericht door EchoMira »

Scarlett komt uit een situatie waarin ze goed verzorgd werd maar als individueel hondje waarschijnlijk niet erg gezien werd.
Of minder dan toch dan wat wij normaal vinden (let op dat ik het geen verwaarlozing noem want dat was het niet).

Ze was absoluut niet zielig maar het was wel heel erg anders. Ze kon daar met een groot roedel meelopen en moet hier veel dingen zelf bedenken of gewoon wachten tot er iets is om achteraan te lopen.
Het lijkt aan het lukken te zijn. Het is dag drie en ze heeft al wat eigen initiatiefjes getoond.

Nu na een eerste grote trimbeurt merk ik dat ze blijft hangen op mijn aandact. Ze zit al een uur naast me zich af te vragen waarom ik haar nu niet meer op schoot wil.
De eenden, kippen en schapen heeft ze geen seconde aandacht gegeven. De andere honden eigenlijk ook niet. Dat gaat gewoon goed ook al negeren ze elkaar alsof het in de mode is.

Gisteren ben ik kennis gaan maken met mijn ouders. Heintje en Scar vonden elkaar meteen leuk. Kwispelen en samen optrekken.
Ze liep ook meteen mee met Hein en mijn moeder mee waarop mijn vader alleen maar zei " Niets meer aan doen."
En zo was het ook. Dat hoort gewoon zo. Dat hondje hoort daar. En hier. Bij ons.

Ik ben me bewust van het feit dat ik verliefd ben en dat verliefdheid nooit vers blijft maar er is gewoon helemaal niets ingewikkeld aan die hond.
Ze is echt perfect.
Bijna te perfect. Dat ik wou dat ze een beetje baknijd had ofzo. Maar nee hoor.

Nou..nu ik er over nadenk vind ze in de auto rijden niet zo heel leuk. Ze heeft een beetje gepiept en gespuugd. Nou, dan is dat het barstje dat de perfectie draaglijk maakt.

Ik vind het zo knap. Wat zijn honden toch fantastisch flexibel.
EchoMira

Re: Scar. Zijinstroomster.

Bericht door EchoMira »

Ze mag hier niet aan mijn voeten liggen want ik heb een bureaustoel met wieltjes dat gaat niet met kleine pootjes.
Dat heb ik drie keer gezegd en nu zit ze dus bij de muur te kijken.
Ze leert heel snel maar heeft weinig context.
Maar goed, ze lijkt er niet onder te lijden en geeft ook niets aan dus ik laat het maar.

Ik moet denk ik vooral zorgen dat ik niet overdreven ga trutten. Ik geloof niet dat ze dat nodig heeft.
Tegelijkertijd is ze in de bloei van haar leven maar zeker ook niet jong dus zomaar van alles leren is ook weer onrealistisch en ik wil haar niet teveel op haarzelf terugwerpen.

Nou ja, we zien het wel want het gaat gewoon heel goed zoals het is.
Nanna
Posts in topic: 4

Bericht door Nanna »

Ik zou haar bij je ouders laten. Hein gaat binnenkort hemelen en dan is zij een prachtige back up. Dit klinkt als een ideaal hondje voor bij oudere mensen en bij je moeder mag ze wèl de hele dag op schoot, bruut.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ze is net naar buiten gegaan. Alleen.
Kwam ze na een paar minuten terug om te kijken of ik er nog zat.
Nou ik zit er altijd dus dat kwam goed.
En toen is ze weer buiten gaan kijken.

Ik vind het zelf een beetje veel merk ik maar waarom ook niet. Ik ga er niet achteraan lopen redderen.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 12 sep 2025, 21:13 Ik zou haar bij je ouders laten. Hein gaat binnenkort hemelen en dan is zij een prachtige back up. Dit klinkt als een ideaal hondje voor bij oudere mensen en bij je moeder mag ze wèl de hele dag op schoot, bruut.
Dat gaan we ook gewoon doen. Ze blijft voorlopig nog even hier omdat ik dat zelf gewoon leuk vind en haar ook nog een paar dingetjes wil leren.

Ik denk dat het snel gaat gebeuren omdat Hein en Scar meteen zo leuk op elkaar reageerden en het zelfs voor Heintje nog weleens een oppepper zou kunnen zijn. Maar laten we nergens op vooruit lopen. Soms loop je dan in de weg.
Marc
Posts in topic: 11

Bericht door Marc »

Als het net Bas is en dat lijkt zo wordt ze over meer tijd meer eigen. Bas is en was een enorm gemakkelijk hondje. Maar hoe meer ze zich thuis ging voelen hoe duidelijker haar eigen wensen werden. Ze wordt graag betuttelend behandeld. Maar een tut is ze verre van. Ze ging mee naar de Harz. Dan liep ze uren kranig door de bergen en genoot. Ze ging mee naar Terschelling en liep door zandstormen over het strand. Bas is een enorme bikkel. Als het er op aan komt. Probeer over een tijdje maar eens iets te doen wat ver uit haar comfortzone is. Ze zou je enorm kunnen verbazen. Bas regelde dat het goed liep met grote honden. Ze kan ineens heel sneaky weglopen en opduiken op een bbq bij de buren. Steelt daar de show. En komt weer naar huis. Of ze was super super bang voor paarden. Nu staat ze gewoon in de voerbak van etende paarden te kijken bij de zus van Hans. Er komen nog genoeg eigenheden en verbazingen. Ik geef het je op een briefje. Maar de basis blijft. En dat is trouw en strijdbaarheid wat meer dan super fijn is bij een hond.

En je weet zelf. Hein en Bas was ook heel erg goed gezelschap voor elkaar. Ze werden zen van elkaar. Hein is gebaat bij zo'n teefje dat niet reageert op dingen en super netjes en kalm is. Hij gaat daar lekker op. En die teefjes laten zich niet beïnvloeden en zijn eigenlijk geboren leiders. Wie zich de pis niet lauw laat maken en geen problemen heeft maakt of krijgt is bij honden altijd de baas want dat is stabiele energie. Bas heeft dat. En zoals je haar beschrijft dit hondje ook. Want zo afhankelijk als ze lijkt zo goed kan ze zichzelf in elke situatie handhaven. En zo kalm ook. En dat is wat elke hond graag om zich heen heeft. Bas heeft echt een hele goede invloed op haar omgeving en andere honden gehad altijd. Want Bas trok alles. En ging met geen enkele chaos mee.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Daarom lukt haar ook alles. Omdat ze eigenlijk heel erg sterk in haar schoenen staat. Niet bang is en weet wie ze is..Dus snap heel goed dat Hein zo goed klikt. Hein is ook een hond die zelf wat wiebelig is en die enorm kan genieten van stabiele rust en een omgeving die hem niet versterkt als hij het even verliest.
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 1

Bericht door blondie »

Wat klinkt ze leuk, en eigenlijk lijkt ze zichzelf al te veranderen, of gaat ze meer haar eigen gang omdat het zo anders was waar ze vandaan kwam, daar was ze misschien onderdeel van roedel en echt persoonlijk menselijk contact een op een niet echt aan de orde.
Ook ik bedoel daar niets negatiefs mee overigens, maar ik heb het andersom zien gebeuren en dat vond ik eigenlijk wel sneu om te zien. Een hond waarvan de roedel juist groter werd, en alles in groep werd ondernomen, terwijl je juist aan die hond merkte dat hij persoonlijke aandacht zo fijn vond, die zag je dan blij worden en "groeien".

Las net ook pas het topic van Hein, fijn dat hij weer op lijkt te bloeien en duimen dat ze samen nog wat mooie leuke momenten gaan beleven. Maar dat ze al zo naar je moeder lijkt te trekken, maakt denk ook al dat die klik er direct wel al is en dat ze alleen met de aandacht van je beide ouders het ook wel prima naar haar zin gaat krijgen.
Anne
Posts in topic: 2
Honden: 1

Bericht door Anne »

Nanna schreef: 12 sep 2025, 21:13 Ik zou haar bij je ouders laten. Hein gaat binnenkort hemelen en dan is zij een prachtige back up. Dit klinkt als een ideaal hondje voor bij oudere mensen en bij je moeder mag ze wèl de hele dag op schoot, bruut.
Mee eens ook vooral omdat het tussen haar en Hein meteen zo goed ging. Lijkt me voor iedereen heel fijn!
Afbeelding
Anne
Posts in topic: 2
Honden: 1

Bericht door Anne »

EchoMira schreef: 12 sep 2025, 22:20
Dat gaan we ook gewoon doen. Ze blijft voorlopig nog even hier omdat ik dat zelf gewoon leuk vind en haar ook nog een paar dingetjes wil leren.

Ik denk dat het snel gaat gebeuren omdat Hein en Scar meteen zo leuk op elkaar reageerden en het zelfs voor Heintje nog weleens een oppepper zou kunnen zijn. Maar laten we nergens op vooruit lopen. Soms loop je dan in de weg.
Had dit nog niet gelezen, weer te snel gereageerd...
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Anne schreef: 13 sep 2025, 12:16
Mee eens ook vooral omdat het tussen haar en Hein meteen zo goed ging. Lijkt me voor iedereen heel fijn!
Het is ook echt heel fijn. Er worden links en rechts mensen blij van haar en ik geloof dat ze het er zelf ook mee eens is. :F:
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Het lag in de lijn der verwachting hoor maar ze wordt elke dag iets vrijer.
Of eigenlijk...ze is zich aan aan het passen. Ze zoekt ruimte en neemt die ook.
Het maakt me niet zoveel uit wat ze er mee doet maar ze doet er iets mee. Ze is haar plek aan het vinden.

Het is een denkende hond die verschillende kanten op kan en dat vind ik erg fijn om te zien.
Ik had even het idee dat er een beetje een kennelsyndagdromerig zwakstroomlichtje in zat maar dat is niet zo. Ze doet actief mee. Ze is aangepast maar helder.

Wat een ontzettend leuk type hond. Ik heb er nooit eerder iets mee gedaan maar ik kan me voorstellen dat ze niet de laatste van haar aard gaat worden, hier.
Suzanne
Posts in topic: 5
Honden: 2
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

Wat fijn om te lezen. Het is nogal een verandering, mooi dat ze daar zo goed op gaat
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Suzanne schreef: 15 sep 2025, 21:47 Het is nogal een verandering, mooi dat ze daar zo goed op gaat
Nou ik denk dat het vooral een verstilling is.
Niet dat het hier zo'n kerkhof is maar het is wel rustiger dan daar, ja...

Ze slaapt maar door. En ze loopt nooit voor me uit.
Ze is aan het herstellen.
Suzanne

Bericht door Suzanne »

Verstilling is ook verandering.
Alsof je van de chaotische middelbare school ineens in een kalm klooster terecht.
Ben benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen komende tijd
Marc

Bericht door Marc »

Ze kijkt misschien gewoon welke ruimte ze mag nemen. Ze is ineens laagste laatste en minst belangrijke in een roedel. Dus ze is juist super netjes aan het kijken waar ze mee weg komt en wat goed is volgens haar nieuwe omgeving. Bas piepte in het begin altijd even als wij naar boven gingen. En ze durfde niet te plassen waar we bij waren. Nu plast ze recht voor je neus op een kleed binnen. Ze is best dominant en piest wat af. Allemaal totaal anders dan toen ze kwam. Denk dat ze dus bezig is met haar plaats opzoeken en heel wat meer in haar mars heeft dan je denkt.

Ik heb een leuke anecdote over Bas. Twee eigenlijk. Een keer was ze uit logeren. Super braaf en super makkelijk is ze daarin. Maar na twee dagen konden ze haar ineens niet vinden. Ziet de broer van Hans haar de weg oversteken.....jaja.....naar de overburen lopen en daar het kattenvoer opeten. Zeggen die overburen dat ze dat hondje al vaker hadden gezien. Ze wist dus een gaatje onder de hek en wachtte haar moment af om weg te sneaken. Zo eenvoudig en braaf was ze dus niet. Uiteraard was ze er altijd als er op haar gelet werd en deed ze het alleen als de oppas ging douchen of stond te koken of wat dan ook. Super sneaky. En echt nooit onder het gat doorgaan als er iemand bij was. Dus haar escape verraden deed ze niet.

En een keer waren we weg met de garage en de achterdeur open. Bleek de deur vanuit de tuin naar de garage ook open. Bas en Guus dus via de garage de straat op. Bas lekker aan het rondlopen door de buurt. Komt Hans aanrijden. Bas herkent de auto. Hans ziet Bas voor de auto uit rennen door de garage, door de zijdeur en bij thuiskomst zat ze netjes achter de poort te kwispelen. Ben je er weer? Ik was gewoon hier thuis hoor......

Guus was uiteraard gewoon nog op pad en kwam pas bij roepen. Die heeft geen enkel besef van hoe dingen horen. Bas is enorm sneaky maar lijkt op het eerste oog ontzettend braaf en plichtsgetrouw.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Vandaag was mijn zus jarig dus het moment om de hele clan inclusief honden bij elkaar te hebben.
Hein, Mira, Echo, Luna en Scar.

We zijn eerst maar even een rondje gaan lopen met de hele roedel. Luna vindt andere honden in haar thuisomgeving best heel moeilijk (krijsen en graaien) dus dat was even goed opletten maar na 100 meter kon er al normaal gesnuffeld worden. Scar heeft alles straal genegeerd.
Thuis nog even getetter bij de voerbakken en de bankleuning maar ik geef het een 8,5. Ze zijn geen vriendinnen maar matten wordt het niet meer en dat is alles wat ik nodig heb.
Hemelhoog zing ik lof van de heer`s genade voor honden met een aangepast karakter. Ik wil nooit meer een hakker. Zo fijn om gewoon lieve honden te hebben.

Meteen afgerekend met Scar's gepiep in de auto. Heenweg was piepen en krabben maar gewoon in een tuigje op de achterbank ging de terugweg prima. Ze wil gewoon niet weggesloten zitten. Het was zo'n stofbenchje en dat is ook gewoon een donkere kist.
Nu kon ze een beetje naar buiten kijken en voelde ze zich niet ingekapseld en dat was prima.

Ik merk wel dat het haar allemaal erg veel kost. Aan het eind van het wandelingetje moest ik haar dragen en beschermen. Niet omdat ze het niet goed kon want ze deed het prima maar de stress klotste achter die ogen. Ze is dit soort dingen duidelijk nooit gewend geweest en het is des te knapper dat ze het zo goed doet maar je moet ook genade hebben.
Toen ze uit de auto kwam en zag dat ze weer thuis was was de opluchting niet te missen.

Morgen doen we lekker helemaal niks maar het is allemaal wel gewoon goed gegaan. Knap kind.
Hewi
Posts in topic: 9

Bericht door Hewi »

Wat een ontzettend leuk knap hondje. Lekker als alles zo gewoon goed gaat. Die zal lekker slapen vandaag denk ik.
Groetjes Heidi

Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne »

Ben zo blij voor haar dat ze gewoon gezien wordt en je het dus ook ziet als het allemaal even teveel wordt
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Scar is dit weekend uit logeren geweest bij mijn ouders om te kijken of het klikt.
Het klikt heel goed maar het werkt niet.

Ze zijn erg oud en het een of twee nachtjes aankijken met snachts kusjes komen geven zien ze niet meer zitten.
Ze ging piepen in de bench (klopt, doet ze) en op bed had ze nog wat gewenning nodig (duidelijkheid).

Het lukt ze niet meer. Ze hebben Hein en dat is voor hun genoeg.
Scarlet blijft lekker bij ons en daar ben ik heel blij mee.
Het was maar 2 dagen en ik heb haar gemist.

Ik denk best dat we er moeite in kunnen stoppen om het te laten lukken maar nu ze weer terug is weet ik dat ze gewoon van mij is. Ze is hier thuis.
We hebben meteen een uur geborsteld. Ze heeft zich daarna al 3 uur niet gemeld. Ze ligt intens tevreden te slapen. Op "haar" stoel.

Wie ben ik dan om iets te willen?
Ik ben er dol op. Ik mag haar houden! :I:
Nanna

Bericht door Nanna »

We moeten meer foto’s.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 22 sep 2025, 22:00 We moeten meer foto’s.
Jaha.
Is ook zo.

Ze krijgt een mandje op tafel. Ze ligt graag hoog.

Ik deed even kopjekrauwelen en daarna moest ze joelen. "Hoewoe".
Met zo`n open bek erbij.

Smorgens doe ik de keukendeuren open dat ze vast kunen plassen.
Gaat ze op de drempel zitten. Peukie roken.
Suzanne

Bericht door Suzanne »

Ha ze hoort ook gewoon bij jou! Het was direct liefde!
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Ach, je gaf het een kans. Jammer dat het niet lukte, maar bij jou gaat ze de mooiste tijd van haar leven hebben.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Tineke
Posts in topic: 1

Bericht door Tineke »

Dat was gewoon voorbestemd dat ze moest blijven bij jullie, niets meer aan doen dus :smile:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Plaats reactie