Piebald
Re: Piebald
Of zo’n brindletje….harregat.
Die ander is chocotijger. Ik ben niet van de choco’s vanwege die ogen en neuzen. En die vacht wordt geheid vaal.

Die ander is chocotijger. Ik ben niet van de choco’s vanwege die ogen en neuzen. En die vacht wordt geheid vaal.

-
Kelperuaantjes
- Posts in topic: 6
- Honden: 3
Wat is dat toch met al die fancy teckelkleuren, geef mij maar gewoon de standaard "ouderwetse" kleuren. Vind ik ook bij rassen als de Border Collie. Daar zie je echt trends in, zo waren de merle BC's ineens populair en nu zie je ineens weer veel bruinwitte korthaar BC's.
-
EchoMira
- Posts in topic: 17
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Tja, wat is dat met staalgrijze hollanders en zwarte duitse herders? Het is er altijd al geweest.Kelperuaantjes schreef: 09 okt 2025, 10:38 Wat is dat toch met al die fancy teckelkleuren, geef mij maar gewoon de standaard "ouderwetse" kleuren. Vind ik ook bij rassen als de Border Collie. Daar zie je echt trends in, zo waren de merle BC's ineens populair en nu zie je ineens weer veel bruinwitte korthaar BC's.
Kennelijk was dat quasi ouderwetse showfokken ook een trend.

Een goed paard heeft nooit een slechte kleur.
Die van Martijn is dan weer een slecht voorbeeld want dat is dubbeltijger. Dat moet dus niet.
Die van Martijn is dan weer een slecht voorbeeld want dat is dubbeltijger. Dat moet dus niet.

-
EchoMira
Nee dees!

Och Mozes wat een lieve foto!
-
EchoMira
Oh.
Deze dan.
Sterkte met de huidproblemen van je poes.
Deze dan.

Sterkte met de huidproblemen van je poes.
-
EchoMira
Nee krabben is nooit goed.
Flink petsen met een postelastiek.
Flink petsen met een postelastiek.
-
Kelperuaantjes
Dan mag ik er nog wel mijn mening over geven, of niet?EchoMira schreef: 09 okt 2025, 11:26Tja, wat is dat met staalgrijze hollanders en zwarte duitse herders? Het is er altijd al geweest.Kelperuaantjes schreef: 09 okt 2025, 10:38 Wat is dat toch met al die fancy teckelkleuren, geef mij maar gewoon de standaard "ouderwetse" kleuren. Vind ik ook bij rassen als de Border Collie. Daar zie je echt trends in, zo waren de merle BC's ineens populair en nu zie je ineens weer veel bruinwitte korthaar BC's.
Kennelijk was dat quasi ouderwetse showfokken ook een trend.
![]()
Ik houd niet van fancy kleurtjes, een ander wel. Dat betekent niet dat ik, noch die ander, zijn of haar mening hoeft in te slikken toch?
-
EchoMira
Jij hoeft altijd alleen maar te slikken wat je slikken wil.
Er is niemand dat die zegt dat je iets niet mag.
Mijn excuus, ik had niet door dat het je een affront zou zijn om aan te halen dat merle net zo ouderwets is als de soort hond zelf.
Er is niemand dat die zegt dat je iets niet mag.
Mijn excuus, ik had niet door dat het je een affront zou zijn om aan te halen dat merle net zo ouderwets is als de soort hond zelf.
-
Kelperuaantjes
O, wat fijn. Bedankt.
Waar je denkt de wijsheid vandaan te hebben dat ik dat over de kleur merle gezegd zou hebben is me een raadsel trouwens.
Maar goed,ik ga mijn pup weer even vervelen, dat is een stuk leuker dan dit forum de laatste tijd. Doei!
Waar je denkt de wijsheid vandaan te hebben dat ik dat over de kleur merle gezegd zou hebben is me een raadsel trouwens.
Maar goed,ik ga mijn pup weer even vervelen, dat is een stuk leuker dan dit forum de laatste tijd. Doei!
-
EchoMira
Nou, dit lijkt me meer een kwestie van je eigen humeur dan het forum maar ik kan me voorstellen dat je pup wint. Lijkt me ook een kloppende verhouding. Doei!
-
Kelperuaantjes
Hahaha, is er eigenlijk ietswaarvan je zelf denkt er geen verstand van te hebben?
Met mijn humeur is niks mis, dank je.
Met mijn humeur is niks mis, dank je.
-
EchoMira
Op hondengebied niet zo heel veel nee.
En we hebben natuurlijk google.
Leuk dat je er weer bent!
En we hebben natuurlijk google.
Leuk dat je er weer bent!
- annnie
- Posts in topic: 1
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Daar heb je helemaal gelijk in. Het is dan ook geen teckel, maar ai meuk
Mijn moeder had vroeg een hele donkere brindle gladhaar teckel. Dat vond ik een erg mooi hondje

-
EchoMira
Daarom heeft een tekkel een baas nodig die zelf al weet waar de konijnen zitten.ellen en de birmanen schreef: 01 okt 2025, 12:53 ik vind die piebald teckels leuk om te zien maar zou ze zelf niet moeten. sowieso geen teckel. als ik aan een teckel denk of zie, zie altijd mijn broer voor mij die over en door sloten moest om 2 van zijn 3 teckels achterna te gaan als ze weer eens achter de konijnen aan zaten.
Wat is er trouwens mis met een tekkel die achter de konijnen aan zit? Hij krijgt ze toch niet.