Op wie gaan jullie stemmen?

Hier worden de dilemma's, petities en volksraadplegingen ondergebracht

Op welke partij ga jij stemmen Woensdag de 29ste Oktober 2025

Peiling eindigde op 30 okt 2025, 12:47

PVV
8
14%
GroenLinks-PvdA
13
23%
D66
3
5%
VVD
3
5%
CDA
0
Geen stemmen
JA21
1
2%
SP
13
23%
SGP
0
Geen stemmen
PVDD
3
5%
Anders-Weet het nog niet
12
21%

Totaal aantal stemmen: 56

Nanna
Posts in topic: 23

Re: Op wie gaan jullie stemmen?

Bericht door Nanna »

Afbeelding

Tsja….Wilders in de bocht
Afbeelding
Célie
Posts in topic: 42
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Mo-yi schreef: 26 okt 2025, 16:34 Toch hier in de pol stemmen mensen op pvv, ik hoor ze er niet over. Geen behoefte aan de discussie waarschijnlijk?
Waarom moeten ze daar over discussiëren dan? Als mensen op de PVV stemmen hoor je meteen een hoop blabla of vooringenomenheid dan snap ik wel dat je daarover niet in discussie gaat. Er zijn ook mensen in de poll die op de VVD en D66 stemmen daar lees ik ook niks over.
S.V.
Posts in topic: 10

Bericht door S.V. »

Het probleem ook hier is dat er voornamelijk over de mensen wordt gestruikel, kijk eens naar waarom mensen op zo`n partij stemmen.. Met name links zal met een heel groot dedain zeggen dat het een ongeschoold, laag of praktisch geschoold zootje racisten en fascisten, maar is dat wel zo? Nu mede door de spreidingswet gaat ook theoretisch geschoold Nederland in de ankers gewoon omdat ze er nu last van krijgen. Zolang het op 1 plek is kun je het beheersen, is het overal dan valt het niet beheersen en gaan er slachtoffers vallen. Dat dan over de immigratie.. het gaat niet over zwartjes moeten weg, het gaat er over dat er veel jonge mannen komen uit landen waar heel anders tegen vrouwen en hun rechten wordt aangekeken ( of waar ze nauwelijks als mens met gedachten worden beschouwd) . Mensen maken zich daar zorgen over en ja ik ook, ik heb een kleindochter en ik zou willen dat zij ook een goed leven krijgt in een relatief veilig land.
Afbeelding
Mo-yi
Posts in topic: 9
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Afbeelding
Afbeelding

2011-2025
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 26 okt 2025, 17:04 Het gaat natuurlijk puur om het wegknikkeren van de zwartjes. Daarom stemt men pvv. Nergens anders om. En ja, dat toegeven is niet salonfähig.
Misschien moet je eens hier een dagje hier komen kijken in plaats van je veilige haven op de hei mensen in een hokje duwen, dan snap je vast waarom mensen er klaar mee zijn. Hier wonen echt duizenden arbeidsmigranten en ook nog 1300 vaste asielopvang (terwijl Dronten er wettelijk 246 hoort op te vangen dus er wonen er hier veel meer), 300 tijdelijke en dan op Walibi ook nog ruim 200 en in verschillende gebouwen in het centrum nog Oekraïners (buiten degene die bij particulieren wonen) die overal een tyfusbende van maken. Vroeger zag je hier nooit zwervers maar nu kom ik er elke dag als ik m'n rondje loop 3 tegen en dat zijn dan degene waaraan je het ziet 2 zitten altijd op een bankje bier te drinken en die andere jongen is psychisch niet oké loopt te praten in zichzelf en kijkt als een wilde om zich heen.

Overdag in het centrum zitten overal asielzoekers en die hangen rond bij de winkels en pinautomaten. Die krijgen namelijk gratis vervoer vanaf de opvang naar Dronten centrum terwijl in de andere dorpen van gemeente Dronten er juist minder OV is gekomen. Hier in de wijk (wat een combi is van koop en sociale huur ) wonen in 8 van de 10 sociale huurhuizen nu tegenwoordig buitenlanders(ook Polen), de meeste kunnen amper of geen Nederlands. Als je dat allemaal door je strot geduwd krijgt en je bent niet mondig of op andere manieren niet in staat om de situatie te veranderen dan kies je al snel voor de enige manier waarmee jij denkt dat te kunnen veranderen.

En dat het niet salonfähig is dat boeit die mensen niks, ze gaan toch al niet om met mensen die het hebben over salonfähig maar worden wel door die mensen die denken dat ze beter en/of slimmer zijn in een extreem-rechtse of dom-rechtse hoek geduwd daarom zeggen ze niks. Van die Sander Schimmelpenninck types die zelf lekker veilig op het Zweedse platteland woont (ongeveer anderhalf uur rijden van Stockholm) waar alleen de vogels buitenlandse trekkers zijn. En dan maar vanuit je hoge toren oordelen.
Nanna

Bericht door Nanna »

Wilders gaat er niets aan doen.
Dus het is een verloren stem.
Of je moet natuurlijk weer slagersdochter Faber bij een AZC willen zien staan met een bord waarop staat dat we hier aan uw terugkeer werken. Nou, hoezee.
Afbeelding
S.V.

Bericht door S.V. »

Wilders is echt verschrikkelijk tegengewerkt en zal dat ook ten alle tijden moeten verduren gewoon omdat de Linkse tak dat niet kan zetten, Brussel zegt nu eenmaal dat het moet en dat is de agenda, maar ondertussen wordt het land steeds minder leefbaar en blijft links daar oogkleppen voor ophebben, het is simpelweg niet meer waar ze mee bezig zijn.
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 3
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Célie schreef: 27 okt 2025, 11:11
Mo-yi schreef: 26 okt 2025, 16:34 Toch hier in de pol stemmen mensen op pvv, ik hoor ze er niet over. Geen behoefte aan de discussie waarschijnlijk?
Waarom moeten ze daar over discussiëren dan? Als mensen op de PVV stemmen hoor je meteen een hoop blabla of vooringenomenheid dan snap ik wel dat je daarover niet in discussie gaat. Er zijn ook mensen in de poll die op de VVD en D66 stemmen daar lees ik ook niks over.
Dat geldt toch niet alleen voor PVV? Ook bijvoorbeeld GL/PvdA, Timmermans, Lahlah en Bontenbal worden geregeld op een negatieve manier genoemd.

Ik vind overigens ook niet dat erover gediscussieerd moet worden hoor, dat moet iedereen helemaal zelf weten. Maar het is niet zo dat er alleen negatief over de PVV wordt gedaan.
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 26 okt 2025, 18:57 ‘ In 2024 overleden er 171.991 mensen in Nederland. Dit aantal is de afgelopen jaren gestegen, onder andere door bevolkingsgroei, vergrijzing en in het verleden uitgestelde zorg. Gemiddeld overlijden er ongeveer 172.000 mensen per jaar’

Aanfokken gebeurt nauwelijks. Het geboortecijfer daalt. Helemaal niemand binnenlaten helpt dus ook niet, iemand zal de smerige baantjes moeten doen.
Anders zitten we elkaar straks als grijsharigen aan te loeren.
Een cap er op vind ik prima. Je kunt niet de hele wereld hierheen verslepen.

Zal trouwens nog wel erger worden. Als het straks met dat klimaat gillend uit de hand loopt komen de stromen pas echt op gang…..
Heel veel van die smerige baantjes zoals jij het noemt hoeven helemaal niet hier plaats te vinden omdat 95% voor het buitenland is, of als ze wat betere arbeidsomstandigheden verzorgen dan kun je er ook Nederlanders voor krijgen. Maar geen Nederlander is zo gek om '6 dagen in de week s ochtends vanaf 5.00 uur tot 's avonds 8/9 uur aan de lopende band groenten te gaan snijden etc. zonder vaste contracten etc. maar Polen en ook de Oekraïners doen het allemaal wel omdat ze niet mondig genoeg zijn en als ze wel mondig zijn worden ze er gewoon uitgetrapt. Volgens mij is alleen de SP die daar wat tegen doet.
Nanna

Bericht door Nanna »

Kijk, het Deense model. Daar heb je veel meer aan dan aan Schreeuwwitje die alleen maar krijst dat ze moeten oprotten maar verder geen idee heeft hoe.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Deense_as ... %20gemaakt.
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 27 okt 2025, 11:09 Afbeelding

Tsja….Wilders in de bocht
Niet Wilders ... Maar twee mensen die op PVV stemmen.

https://www.volkskrant.nl/politiek/wild ... ~b546d7c6/

Wilders biedt excuses aan Timmermans aan voor Facebookpagina vol nepbeelden
Geert Wilders neemt afstand van de Facebookpagina vol nepbeelden van Frans Timmermans, de leider van GroenLinks-Pvda. ‘Ongepast en ongehoord’, zegt de PVV-fractievoorzitter op X. ‘Excuses aan collega Timmermans.’
Nanna

Bericht door Nanna »

Célie schreef: 27 okt 2025, 12:01

Niet Wilders ... Maar twee mensen die op PVV stemmen.

Het waren twee kamerleden. Niet zomaar ‘mensen die op Wilders stemmen’
De makers van de beelden zouden PVV-Kamerleden Maikel Boon en Patrick Crijns zijn.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 40
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Célie schreef: 27 okt 2025, 11:07
Mo-yi schreef: 26 okt 2025, 16:32 Ik kijk er van op dat heel veel partijen niks over levenseinde in hun programma hebben.
Ik kijk er vooral van op dat mensen toestemming nodig hebben om er uit te stappen.
Maar het zou natuurlijk toegestaan moeten zijn. Hebben we nou een huizencrisis of niet?
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 27 okt 2025, 11:09 Tsja….Wilders in de bocht
Ik vind het niet zo schokkend eigenlijk.
En met die excuses komt het alleen nog maar veel meer in beeld.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 27 okt 2025, 11:44 Wilders gaat er niets aan doen.
Dus het is een verloren stem.
Of je moet natuurlijk weer slagersdochter Faber bij een AZC willen zien staan met een bord waarop staat dat we hier aan uw terugkeer werken. Nou, hoezee.
Nee het zal een verloren stem zijn omdat die andere partijen niet willen samenwerken, als ze allemaal samenwerken en samen kijken hoe het opgelost kan worden in plaats van elkaar na te brullen "een stem op wilders is een verloren stem"

En waarom zou een slagersdochter niet een crisis kunnen oplossen? Of mag en kan dat alleen als je gestudeerd hebt aan de UVA. Het is natuurlijk enorm grappig om dat mens weg te zetten als een incapabele kneus met raar haar (volgens Mr J. Derksen, die niet doorheeft dat hij met hetzelfde kapsel rondhobbelt en zelf net zo ondoordacht kreten of ideeën slaakt) maar ze werd ook op vele vlakken tegengewerkt, afspraken verzetten of afzeggen en niet helpen met bepaalde dingen (Haar wetsvoorstel voor het intrekken van de Spreidingswet niet op de agenda zetten, en bij haar wetsvoorstellen de consultatietermijnen versmallen, waardoor adviesorganen en inspraak minder tijd hadden.) of wegwijs maken en ondertussen maar gniffelen dat ze zo dom en raar was.
Nanna

Bericht door Nanna »

EchoMira schreef: 27 okt 2025, 12:17

Ik kijk er vooral van op dat mensen toestemming nodig hebben om er uit te stappen.
Je kunt je natuurlijk verhangen in het trapgat of voor de intercity Eindhoven-Weert stappen.
Maar het is fijner om een middeltje te krijgen waardoor je zacht inslaapt.
Dat dat door luchtheestaaanbidders tegengehouden wordt kan me tot razernij drijven. Bemoei je met je eigen achterbakse zaken.
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Diana schreef: 27 okt 2025, 11:50
Dat geldt toch niet alleen voor PVV? Ook bijvoorbeeld GL/PvdA, Timmermans, Lahlah en Bontenbal worden geregeld op een negatieve manier genoemd.

Ik vind overigens ook niet dat erover gediscussieerd moet worden hoor, dat moet iedereen helemaal zelf weten. Maar het is niet zo dat er alleen negatief over de PVV wordt gedaan.
Op dit forum lees ik niks negatiefs als iemand zegt GL/PVDA te stemmen, maar wel een heleboel over hoe dom de PVV-stemmers wel niet zijn. Dan snap ik wel dat mensen gewoon stemmen en verder niks zeggen.
S.V.

Bericht door S.V. »

Het is bizar dat landbestuurders zich zo schuldig maken aan pestgedrag..Kan het niet anders noemen. Politici onwaardig.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 27 okt 2025, 11:56 Kijk, het Deense model. Daar heb je veel meer aan dan aan Schreeuwwitje die alleen maar krijst dat ze moeten oprotten maar verder geen idee heeft hoe.
Nou, er is wel degelijk een daling aan asielzoekers geweest inde periode van Schoof 1.
Lag niet aan de strategie van Faber maar het waren er wel minder dan voorgaande jaren dus helemaal roepen dat ze geen resultaat geboekt hebben is bezijden de realiteit.
Daarnaast kun je in krap 2 jaar geen enkel serieus beleid invoeren. Ook niet als het wel een supergoed plan en een begaafde minister is.
Context maakt uit.
Nanna

Bericht door Nanna »

En sorry, maar na dat lintjesdrama kan ik dat rare wijf niet meer serieus nemen. Ze is waarschijnlijk enorm goed in het draaien van gehakt maar voor de politiek ongeschikt.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

EchoMira schreef: 27 okt 2025, 12:22
Nanna schreef: 27 okt 2025, 11:56 Kijk, het Deense model. Daar heb je veel meer aan dan aan Schreeuwwitje die alleen maar krijst dat ze moeten oprotten maar verder geen idee heeft hoe.
Nou, er is wel degelijk een daling aan asielzoekers geweest inde periode van Schoof 1.
Lag niet aan de strategie van Faber maar het waren er wel minder dan voorgaande jaren dus helemaal roepen dat ze geen resultaat geboekt hebben is bezijden de realiteit.
Daarnaast kun je in krap 2 jaar geen enkel serieus beleid invoeren. Ook niet als het wel een supergoed plan en een begaafde minister is.
Context maakt uit.
Het aantal asielzoekers daalde in heel Europa. Daar hoeft dat maffe mens met dr dure kapsel zich niet voor op de borst te roffelen
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

S.V. schreef: 27 okt 2025, 12:22 Het is bizar dat landbestuurders zich zo schuldig maken aan pestgedrag..Kan het niet anders noemen. Politici onwaardig.
Het is bizar dat politici in talkshows liedjes gaan zingen. Heeft Hugo en Frans nooit tegengehouden.
Ik ben een beetje klaar met dat geneuzel over hoe verheven en fatsoenlijk een bestuurder moet zijn.

Over zingen gesproken. Timmermans stond onlangs "Bella ciao" mee te galmen. U weet wel, die tekst die in de kogel voor Kirk gegrafeerd stond. De antifaversie van "Erika".
Hij had natuurlijk weer geen flauw idee maar dat maakt de blamage niet bepaald minder groot.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 27 okt 2025, 12:23 En sorry, maar na dat lintjesdrama kan ik dat rare wijf niet meer serieus nemen.
"wij werken aan uw terugkeer."
Alsof een asielzoeker het Nederlandse woord terugkeer begrijpt.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Maar Denemarken heeft een speciale EU‑uitzondering voor asiel en migratie. Daardoor mag het zijn eigen regels maken en hoeft het zich niet aan EU-wetten over asiel te houden. Het land kan dus zelf bepalen wie asiel krijgt en hoe het migratiebeleid eruitziet. Nederland heeft géén “opt-out” zoals Denemarken, dus moet zich aan de EU-regels houden. Dus dan zal Nederland eerst maatregelen moeten nemen om ook een “opt-out” constructie te kunnen krijgen.

Uitleg opt-outDenemarken maakte deel uit van de EU, maar in 1992 stemde het Deense volk tegen het Verdrag van Maastricht.
Als compromis kreeg Denemarken een formele uitzondering (“opt-out”) voor Justitie en Binnenlandse Zaken, inclusief asiel, immigratie en grenscontrole. Dit betekent dat EU-wetgeving op deze terreinen niet automatisch van toepassing is in Denemarken.

In 1992 had Nederland een CDA-PvdA coalitie met Lubbers als premier en die hebben dat toen toegestaan waardoor Nederland nu met de gebakken peren zit. :mrgreen:
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Diana schreef: 27 okt 2025, 11:50

Het ging er over dat PVV-stemmers meteen fascist worden genoemd.
Dat is bij andere partijen (Ja, FvD) helemaal niet aan de hand.
Er is wel degelijk een schaamtetaktiek ingezet. En inmiddels staat volgens de deugneuzen meer dan een kwart van de Nederlanders aan de verkeerde kant van de rode lijn.
Prima hoor, ik denk alleen niet dat je er mee wint.
Plaats reactie