Op wie gaan jullie stemmen?

Hier worden de dilemma's, petities en volksraadplegingen ondergebracht

Op welke partij ga jij stemmen Woensdag de 29ste Oktober 2025

Peiling eindigde op 30 okt 2025, 12:47

PVV
8
14%
GroenLinks-PvdA
13
23%
D66
3
5%
VVD
3
5%
CDA
0
Geen stemmen
JA21
1
2%
SP
13
23%
SGP
0
Geen stemmen
PVDD
3
5%
Anders-Weet het nog niet
12
21%

Totaal aantal stemmen: 56

Célie
Posts in topic: 42
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Op wie gaan jullie stemmen?

Bericht door Célie »

EchoMira schreef: 27 okt 2025, 12:17
Célie schreef: 27 okt 2025, 11:07
Mo-yi schreef: 26 okt 2025, 16:32 Ik kijk er van op dat heel veel partijen niks over levenseinde in hun programma hebben.
Ik kijk er vooral van op dat mensen toestemming nodig hebben om er uit te stappen.
Maar het zou natuurlijk toegestaan moeten zijn. Hebben we nou een huizencrisis of niet?
Ja nou dat dus. Niet om die huizencrisis maar om dat mensen gewoon zelf over hun leven moeten en mogen beslissen.
Nanna
Posts in topic: 23

Bericht door Nanna »

Célie schreef: 27 okt 2025, 12:31
Nanna schreef: 27 okt 2025, 11:56 Kijk, het Deense model. Daar heb je veel meer aan dan aan Schreeuwwitje die alleen maar krijst dat ze moeten oprotten maar verder geen idee heeft hoe.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Deense_as ... %20gemaakt.
Maar Denemarken heeft een speciale EU‑uitzondering voor asiel en migratie. Daardoor mag het zijn eigen regels maken en hoeft het zich niet aan EU-wetten over asiel te houden. Het land kan dus zelf bepalen wie asiel krijgt en hoe het migratiebeleid eruitziet. Nederland heeft géén “opt-out” zoals Denemarken, dus moet zich aan de EU-regels houden. Dus dan zal Nederland eerst maatregelen moeten nemen om ook een “opt-out” constructie te kunnen krijgen.

Uitleg opt-outDenemarken maakte deel uit van de EU, maar in 1992 stemde het Deense volk tegen het Verdrag van Maastricht.
Als compromis kreeg Denemarken een formele uitzondering (“opt-out”) voor Justitie en Binnenlandse Zaken, inclusief asiel, immigratie en grenscontrole. Dit betekent dat EU-wetgeving op deze terreinen niet automatisch van toepassing is in Denemarken.

In 1992 had Nederland een CDA-PvdA coalitie met Lubbers als premier en die hebben dat toen toegestaan waardoor Nederland nu met de gebakken peren zit. :mrgreen:
Ga dáár dan aan werken als politieke partij. Een beetje gillen dat ze weg moeten zet geen zoden aan de dijk. En denk erom dat Geert floreert op ellende he. Die gaat dat niet doen.
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

EchoMira schreef: 27 okt 2025, 12:17
Nanna schreef: 27 okt 2025, 11:09 Tsja….Wilders in de bocht
Ik vind het niet zo schokkend eigenlijk.
En met die excuses komt het alleen nog maar veel meer in beeld.
Je ziet overal van die rare plaatjes van Timmermans. Wilders etc.

Gaan ze nu wedstrijdjes doen wie het ergste bedreigd wordt? Jezulgus ook al naar eigen zeggen, maar gelukkig mocht ze wel in haar eigen bedje slapen.

"plaatje waarop Timmermans in handboeien door agenten wordt afgevoerd. Het zou amper van echt te onderscheiden zijn."

Amper van echt te onderscheiden :scratch: Je moet wel heel slechtziend zijn (Loraine kijk jij ff :mann: :lol1: ) om niet te zien dat het nep is, ten eerste al omdat Timmermans al 30 kilo minder weegt nu.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Célie op 27 okt 2025, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
EchoMira
Posts in topic: 40
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 27 okt 2025, 12:41 Nederland heeft géén “opt-out” zoals Denemarken, dus moet zich aan de EU-regels houden. Dus dan zal Nederland eerst maatregelen moeten nemen om ook een “opt-out” constructie te kunnen krijgen.
De hele crux van opteren is dat je het zelf beslist.
Dat gelul dat wat van europa niet mag dan ook meteen niet kan is sleetse D66-onzin. Er houden zoveel landen zich niet aan verdragen en regels.

En nee, dan hoef je niet een nexit te doen.

Als je de EU kapot wil hebben moet je vooral het idee blijven voeden dat je als lidstaat niets meer zelf kunt beslissen. Mensen kotsen er van. En terecht.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 27 okt 2025, 12:23 En sorry, maar na dat lintjesdrama kan ik dat rare wijf niet meer serieus nemen. Ze is waarschijnlijk enorm goed in het draaien van gehakt maar voor de politiek ongeschikt.
Maar iemand die klakkeloos elk papier dat onder de neus gedrukt krijgt tekent die neem je wel serieus.
Schaf gewoon die idioterie af wat kost dat verdomme allemaal niet, hele middag gemeentehuis bezet, catering en drank, elk jaar een reünie voor iedereen die ooit een lintje heeft gehad. Stop dat geld bij jeugdzorg of psychische hulp voor mensen in plaats te verspillen aan decorum.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

EchoMira schreef: 27 okt 2025, 12:49
Nanna schreef: 27 okt 2025, 12:41 Nederland heeft géén “opt-out” zoals Denemarken, dus moet zich aan de EU-regels houden. Dus dan zal Nederland eerst maatregelen moeten nemen om ook een “opt-out” constructie te kunnen krijgen.
De hele crux van opteren is dat je het zelf beslist.
Dat gelul dat wat van europa niet mag dan ook meteen niet kan is sleetse D66-onzin. Er houden zoveel landen zich niet aan verdragen en regels.

En nee, dan hoef je niet een nexit te doen.

Als je de EU kapot wil hebben moet je vooral het idee blijven voeden dat je als lidstaat niets meer zelf kunt beslissen. Mensen kotsen er van. En terecht.
Dat heeft Nanna niet gezegd :pffff:
Tineke
Posts in topic: 7

Bericht door Tineke »

EchoMira schreef: 27 okt 2025, 09:37 Als een partij wel de stemmen heeft maar niet genoeg capabele mensen om te besturen dan zou je als democratisch land daarbij moeten willen ondersteunen.
Het kan niet de bedoeling zijn dat de partij met de meeste ervaren bestuurders als leden altijd de baas over de inhoud is.

Overigens is het geen geheim dat hij zowel door de tweede kamer als de daadwerkelijke ministeries gecockblockt is. Ze gingen het gewoon niet doen. Is gezegd en gedaan.
Dus het ligt niet alleen maar aan de (in)capabele ministers. Een ministerie is er om een minder capabele minister te helpen, niet tegen te houden.

Ik vind het een probleem, hoor. Een overheid die na het stemmen nog een keer bij wil sturen.
Ja, het was ruk maar doen alsof dat alleen maar door Wilders kwam is echt brutaal. Het is niet alsof Timmermans, Yesilgoz en Bontebal wel kunnen toveren en van alles kunnen regelen als ze dat niet toegestaan wordt door het ambtenarenapparaat.
Wat heeft Yesilgoz zelf eigenlijk allemaal getwitterd dat nergens op sloeg? Oh.

Overigens is zijn er nog meer stukken 130 maar dan alleen tussen 19-7. Wat ik prima vind. Het kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen. Ik heb nooit haast.
Ik snap alleen nog niet precies wat dat dan weer met de uitstoot doet. Want dat gepriegel met die CO2 was de reden, toch?
Capabel en ervaren zijn twee verschillende zaken , je kunt onervaren toch wel capabel zijn .
Een soort van sociale werkplaats voor incapabele bestuurders lijkt mij niet wenselijk.
Je meld je er zelf toch voor aan ,dan zorg je maar dat je capabel wordt.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Tineke

Bericht door Tineke »

Diana schreef: 27 okt 2025, 11:50
Célie schreef: 27 okt 2025, 11:11
Mo-yi schreef: 26 okt 2025, 16:34 Toch hier in de pol stemmen mensen op pvv, ik hoor ze er niet over. Geen behoefte aan de discussie waarschijnlijk?
Waarom moeten ze daar over discussiëren dan? Als mensen op de PVV stemmen hoor je meteen een hoop blabla of vooringenomenheid dan snap ik wel dat je daarover niet in discussie gaat. Er zijn ook mensen in de poll die op de VVD en D66 stemmen daar lees ik ook niks over.
Dat geldt toch niet alleen voor PVV? Ook bijvoorbeeld GL/PvdA, Timmermans, Lahlah en Bontenbal worden geregeld op een negatieve manier genoemd.

Ik vind overigens ook niet dat erover gediscussieerd moet worden hoor, dat moet iedereen helemaal zelf weten. Maar het is niet zo dat er alleen negatief over de PVV wordt gedaan.
Het is wel een verschil natuurlijk of je een partij negatief benoemd of iemand persoonlijk vanwege hun stemkeuze.
Afbeelding

Tineke

Bericht door Tineke »

Nanna schreef: 27 okt 2025, 11:56 Kijk, het Deense model. Daar heb je veel meer aan dan aan Schreeuwwitje die alleen maar krijst dat ze moeten oprotten maar verder geen idee heeft hoe.
Dat kan hier dus niet.
Denemarken heeft een uitzonderingspositie.

https://www.vluchtelingenwerk.nl/nl/art ... sielbeleid
Afbeelding

Nanna

Bericht door Nanna »

Tineke schreef: 27 okt 2025, 14:23
Dat kan hier dus niet.

Dan ga je dus politiek slim lobbyen dat het wel kan. Kanniet ligt op het kerkhof.
Met rare plaatjes maken over je politieke tegenstander kom je er iig niet.
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

En AI plaatjes maken over mensen met dit soort berichten is sowieso te kinderachtig voor woorden en niet serieus te nemen.
Ongeacht over welke politicus het gaat.
Afbeelding

Tineke

Bericht door Tineke »

Nanna schreef: 27 okt 2025, 14:30
Tineke schreef: 27 okt 2025, 14:23
Dat kan hier dus niet.

Dan ga je dus politiek slim lobbyen dat het wel kan. Kanniet ligt op het kerkhof.
Met rare plaatjes maken over je politieke tegenstander kom je er iig niet.
Ja makkelijk praten maar zo werkt het niet.
Of je moet op de Orban manier gaan , die zegt gewoon ik heb er maling aan betaal de boete wel maar er komt er geen één in.
Wij zijn in dit opzicht ook afhankelijk van wat de landen om ons heen doen.

Een oplossing ligt in het aanpassen van het verdrag en we weten allemaal hoe simpel zoiets is :mrgreen:
Afbeelding

Nanna

Bericht door Nanna »

Ik heb nooit beweerd dat het makkelijk is.
Maar een bord neerzetten met we werken aan uw terugkeer en verder alleen maar opruien op Twitter gaan we er iig niet komen.
Wilders is ook gewoon maar een mavo havo klantje. Niets mis mee maar dan ben je toch echt te slecht opgeleid voor dergelijke ingewikkelde problematiek.
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Nanna schreef: 27 okt 2025, 14:45 Ik heb nooit beweerd dat het makkelijk is.
Maar een bord neerzetten met we werken aan uw terugkeer en verder alleen maar opruien op Twitter gaan we er iig niet komen.
Nee dat zeker ook niet maar de oplossing is niet zo makkelijk, voor welke partij dan ook.
Afbeelding

ranetje
Posts in topic: 3

Bericht door ranetje »

Is dat Deense model niet voor een deel zo in te voeren?
Zet de asielzoekers zo snel mogelijk aan het werk, dan hebben zij het gevoel iets nuttigs te doen en is er ook minder gehang op straat met vervelend gedrag.

Ik heb "weet nog niet" gestemd, want ik heb nog steeds geen idee :Q:
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

We kunnen ook meer asielzoekers huisvesten door die ergerlijke expats eruit te tieven. Daar heb je geen opt-out voor nodig.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 27 okt 2025, 14:45 Wilders is ook gewoon maar een mavo havo klantje. Niets mis mee maar dan ben je toch echt te slecht opgeleid voor dergelijke ingewikkelde problematiek.
Meh.
Als je op je 22e ophoudt met leren ben je altijd incapabel, hoor.
Opleidingsniveau zegt me echt geen reet. Alsof het gemiddelde communicatiekutje zo´n licht is.
Of dat ze je in Taiwan uitnodigen om een nieuwe brug voor ze te ontwerpen. Heb je dan ineens verstand van hoe het moet met de toeslagenouders?
Wilders heeft trouwens deftig rechtsgeleerdheid gestudeerd, hoor. Wel open universiteit en dat zal wel weer niet tellen voor OSM. Maar prima, hij zit vast niet op hun goedkeuring te wachten. Zeker niet sinds hij ze om de oren slaat met winnende uistlagen.

Natuurlijk moet je niet imbeciel zijn maar zolang een presentatreutel goed genoeg is is een slagersdochter het ook. Faber zelf alleen niet. Niet omdat ze te dom is maar omdat ze zich gek liet maken door de pestkoppen. Beetje meer humor had beter gewerkt dat een doctoraat.

Het is weer heel duidelijk hoe Nanette en Diederick de bevolking zien en wie er volgens de grauwste middenmoot wel en niet mee mag praten. Exact de babbelende elite die zo verguisd wordt.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Tineke schreef: 27 okt 2025, 14:36 Of je moet op de Orban manier gaan , die zegt gewoon ik heb er maling aan betaal de boete wel maar er komt er geen één in.
Het is geen goed idee maar het kan wel.
En dan heeft het voor en nadelen. Maar in Nederland is het altijd alleen maar kan niet omdat een keer niet het allerbraafste jongetje van de klas zijn bij voorbaat ondenkbaar is.
Het is ons eigen mankement. Niet dat van Europa.

Het is een zakelijke overeenkomst. Die kun je ook wijzigen of verbreken.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Wilders is ook gewoon maar een mavo havo klantje. Niets mis mee maar dan ben je toch echt te slecht opgeleid voor dergelijke ingewikkelde problematiek.
Wilders heeft een Bachelor in de Sociale Wetenschappen gedaan op de LUC in Den Haag en nummer 2,3 en 4 hebben universitaire opleiding of hogeschool gedaan/gehad. Dus niks mavo/havo klantje bij de PVV
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

ranetje schreef: 27 okt 2025, 15:22 Is dat Deense model niet voor een deel zo in te voeren?
Zet de asielzoekers zo snel mogelijk aan het werk, dan hebben zij het gevoel iets nuttigs te doen en is er ook minder gehang op straat met vervelend gedrag.

Ik heb "weet nog niet" gestemd, want ik heb nog steeds geen idee :Q:
Nou dat dus, waarom kan dat bij Oekraïners wel en bij Asielzoekers niet.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 27 okt 2025, 11:09 Afbeelding

Tsja….Wilders in de bocht
Prins Pikketrap heeft inmiddels aangegeven dat hij "er vanuit gaat" dat Wilders zijn kamerleden schorst.
Op NPO Radio bij Sven Kockelmann noemt hij het strafbare feiten en haatzaaien en doet daarvan aangifte.

https://www.youtube.com/live/n5mzoeoIVP ... riKtZDbNYj

Wilders gaat het natuurlijk niet doen. Het is een slecht bewaard geheim dat hij zijn partij met strakke hand runt en eenmansacties niet aan de orde zijn dus hij wist er allang vanaf en heeft het goed gekeurd. Wat op zich ook best mag. Het zijn maar plaatjes en dat Timmermans met geld goochelt is niets nieuws. Of dat corruptie inhoudt weet ik niet maar zij vinden van wel.
S.V.
Posts in topic: 10

Bericht door S.V. »

Célie schreef: 27 okt 2025, 16:45
Wilders heeft een Bachelor in de Sociale Wetenschappen gedaan op de LUC in Den Haag en nummer 2,3 en 4 hebben universitaire opleiding of hogeschool gedaan/gehad. Dus niks mavo/havo klantje bij de PVV
Je kunt een master hebben en gewoon een beperkt gezond verstand, Dat je een goed geheugen hebt zegt me niet zoveel. :Q: een kennis van me met een verse master zet rustig een metalen pan in de magnetron om iets op te warmen om maar even een gekkigheidje te noemen.
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Tja ze hebben ook niks te doen bij justitie doe er nog maar weer een aangifte bij.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

S.V. schreef: 27 okt 2025, 16:57
Célie schreef: 27 okt 2025, 16:45
Je kunt een master hebben en gewoon een beperkt gezond verstand, Dat je een goed geheugen hebt zegt me niet zoveel. :Q: een kennis van me met een verse master zet rustig een metalen pan in de magnetron om iets op te warmen om maar even een gekkigheidje te noemen.
Dat weet ik wel, maar Nanna zegt dat Wilders alleen Mavo heeft en dat klopt gewoon niet.

Marco heeft ook meerdere collega's die met gemak slagen voor HBO opleidingen, maar het geleerde goed toepassen dat kunnen ze dan weer slecht.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Binnen een vakgebied is opleiding natuurlijk alles. Maar gewoon in de wereld als weldenkend mens zegt het echt geen reet.

Daarnaast, na je opleiding leer je hopelijk ook nog wat bij. Ontwikkel je door. Anders was Vindicat ons hoogste niveau.
Plaats reactie