Trut!Célie schreef: 27 okt 2025, 12:45Je ziet overal van die rare plaatjes van Timmermans. Wilders etc.
Gaan ze nu wedstrijdjes doen wie het ergste bedreigd wordt? Jezulgus ook al naar eigen zeggen, maar gelukkig mocht ze wel in haar eigen bedje slapen.
"plaatje waarop Timmermans in handboeien door agenten wordt afgevoerd. Het zou amper van echt te onderscheiden zijn."
Amper van echt te onderscheidenJe moet wel heel slechtziend zijn (Loraine kijk jij ff
![]()
) om niet te zien dat het nep is, ten eerste al omdat Timmermans al 30 kilo minder weegt nu.
![]()
Op wie gaan jullie stemmen?
- Loraine
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Re: Op wie gaan jullie stemmen?
Ik weet het ook niet ,er is veel onrust en genoeg om ontevreden over te zijn
Asielzoekers,woningnood maar het allerbelangrijkste vind ik het klimaat en daar hoor ik nu weinig over
Ik wil stemmen op de aarde
Asielzoekers,woningnood maar het allerbelangrijkste vind ik het klimaat en daar hoor ik nu weinig over
Ik wil stemmen op de aarde

- twinkeltje
- Posts in topic: 10
Nieuw stiltecentrum in LaurentiusSusam schreef: 28 okt 2025, 07:20 Ik weet het eigenlijk nog steeds niet, ik denk nog steeds aan Vrede voor dieren, mede als antistem. Ik wil niet op Wilders stemmen omdat ik gewoon niet denk dat het succesvol gaat zijn, hoewel ik helemaal eens met SV en Celie ben dat ik het zo niet meer wil. Ook niet hier op platteland in de hei. Poppetjes bij elkaar zetten en zeggen leuk samen spelen is een utopie. En ik wil het ook gewoon niet. Mijn katholieke Laurentius ziekenhuis heeft geen plek meer wat ik kan bidden of waar er een Maria of Jezus beeld is, er is een plek om een kaars aan te maken EN er is een islamitische gebedsruimte. Vroeger hingen er kruisjes in elke kamer. Het ziekenhuis heet LAURENTIUS.
Ik weet niets van de jeugd van nu en kinderen en scholen, maar hoe zit dat nu met catechese? Op mijn middelbare school werden er diverse godsdiensten uitgelegd, maar ik weet nog dat ik een werkstuk over leven na de dood heb gemaakt op katholieke zienswijze. Wordt dat vak uberhaupt nog gegeven?
Vanaf 1 januari 2020 kunnen patiënten, hun naasten, bezoekers en medewerkers terecht in het nieuwe stiltecentrum van het Laurentius Ziekenhuis. Deze ruimte vindt u op de begane grond, vlakbij restaurant De Pelikaan. In dit stiltecentrum is iedereen van harte welkom, ongeacht zijn of haar religieuze achtergrond.
De ruimte bestaat uit verschillende onderdelen. Er staan stoelen en een tafel voor wie wil lezen of verdiepingsliteratuur zoekt. Daarnaast is er een zithoek voor een rustig of noodzakelijk gesprek. Er kan ook een kaarsje worden opgestoken. Wie zijn zorgen, verdriet, dankbaarheid of vreugde wil opschrijven, kan dit doen in een boek. Er is een stilteplek voor degenen die stilte of rust zoekt, die wil mediteren, bidden, een yoga of mindfulness oefening wil doen. Voor degene die behoefte heeft aan een rituele wassing is er aan aparte ruimte bij de ingang van het centrum.
De kapel en de Islamitische gebedsruimte zijn per 1 januari gesloten.
Ze zijn dus beide gesloten daar in de plaats is een andere ruimte gekomen waar iedereen mag bidden of anders
Dus niks iedereen apart maar ze zijn modern het moet samen kunnen
ook vind ik niet dat je in elke kamer een kruisje moet hangen ik heb geleerd dat in gods kerk iedereen welkom is
Op veel scholen is bij mij weten nog steeds wel uitleg over de geschiedenis over geloven enzo maar niet meer alleen over 1 geloof maar de verschillende, ik vind dat mooi ik ben er ook voor dat kinderen niet zomaar standaard gedoopt worden maar pas wanneer ze oud en wijs genoeg zijn om zelf die keus te maken

-
EchoMira
- Posts in topic: 40
- Honden: 3
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Ik vind dat "het kan wel samen" eigenlijk een beetje een misverstand. Dat kunnen niet religieuze mensen wel vinden maar vinden katholieken en moslims dat ook? Of joden? Of Hinduisten?
Waarschijnlijk niet, aan gezien christenen onderling al eeuwenlang gescheiden kerken handhaven. Het luistert kennelijk vrij nauw.
Ik zou het zeker in een ziekenhuis waar mensen echt vaak behoefte hebben om echt hun geloof te beleven gewoon even doen zoals het voor hen het beste werkt en dan niet met die platgeslagen praktische meuk aankomen.
Yoga doen in een kapel werkt niet. Net als bidden in een sportzaal niet werkt. Of werkt. Dat is niet waar ze voor komen.
Bidden kunnen ze in de auto ook. Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat je je soms even verbonden wil voelen met je religie en je cultuur, met mensen die je met dezelfde rituelen voorgingen...nou ja...u begrijpt het.
Kunnen we zuunig en schamper over doen maar als mensen iets van troost vinden in een ziekenhuis ben ik voor.
Waarschijnlijk niet, aan gezien christenen onderling al eeuwenlang gescheiden kerken handhaven. Het luistert kennelijk vrij nauw.
Ik zou het zeker in een ziekenhuis waar mensen echt vaak behoefte hebben om echt hun geloof te beleven gewoon even doen zoals het voor hen het beste werkt en dan niet met die platgeslagen praktische meuk aankomen.
Yoga doen in een kapel werkt niet. Net als bidden in een sportzaal niet werkt. Of werkt. Dat is niet waar ze voor komen.
Bidden kunnen ze in de auto ook. Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat je je soms even verbonden wil voelen met je religie en je cultuur, met mensen die je met dezelfde rituelen voorgingen...nou ja...u begrijpt het.
Kunnen we zuunig en schamper over doen maar als mensen iets van troost vinden in een ziekenhuis ben ik voor.
- twinkeltje
Nou ik weet niet er zijn veel mensen die zich storen aan alles wat met geloof te maken heeft, omdat heel veel oorlogen door geloof veroorzaakt zijn dat is iets heel persoonlijksSusam schreef: 28 okt 2025, 08:54ik woon er he? De kapel is gesloten.... alleen dat al. De islamitische gebedsruimte is er overigens nog steeds.twinkeltje schreef: 28 okt 2025, 08:45Nieuw stiltecentrum in LaurentiusSusam schreef: 28 okt 2025, 07:20 Ik weet het eigenlijk nog steeds niet, ik denk nog steeds aan Vrede voor dieren, mede als antistem. Ik wil niet op Wilders stemmen omdat ik gewoon niet denk dat het succesvol gaat zijn, hoewel ik helemaal eens met SV en Celie ben dat ik het zo niet meer wil. Ook niet hier op platteland in de hei. Poppetjes bij elkaar zetten en zeggen leuk samen spelen is een utopie. En ik wil het ook gewoon niet. Mijn katholieke Laurentius ziekenhuis heeft geen plek meer wat ik kan bidden of waar er een Maria of Jezus beeld is, er is een plek om een kaars aan te maken EN er is een islamitische gebedsruimte. Vroeger hingen er kruisjes in elke kamer. Het ziekenhuis heet LAURENTIUS.
Ik weet niets van de jeugd van nu en kinderen en scholen, maar hoe zit dat nu met catechese? Op mijn middelbare school werden er diverse godsdiensten uitgelegd, maar ik weet nog dat ik een werkstuk over leven na de dood heb gemaakt op katholieke zienswijze. Wordt dat vak uberhaupt nog gegeven?
Vanaf 1 januari 2020 kunnen patiënten, hun naasten, bezoekers en medewerkers terecht in het nieuwe stiltecentrum van het Laurentius Ziekenhuis. Deze ruimte vindt u op de begane grond, vlakbij restaurant De Pelikaan. In dit stiltecentrum is iedereen van harte welkom, ongeacht zijn of haar religieuze achtergrond.
De ruimte bestaat uit verschillende onderdelen. Er staan stoelen en een tafel voor wie wil lezen of verdiepingsliteratuur zoekt. Daarnaast is er een zithoek voor een rustig of noodzakelijk gesprek. Er kan ook een kaarsje worden opgestoken. Wie zijn zorgen, verdriet, dankbaarheid of vreugde wil opschrijven, kan dit doen in een boek. Er is een stilteplek voor degenen die stilte of rust zoekt, die wil mediteren, bidden, een yoga of mindfulness oefening wil doen. Voor degene die behoefte heeft aan een rituele wassing is er aan aparte ruimte bij de ingang van het centrum.
De kapel en de Islamitische gebedsruimte zijn per 1 januari gesloten.
Ze zijn dus beide gesloten daar in de plaats is een andere ruimte gekomen waar iedereen mag bidden of anders
Dus niks iedereen apart maar ze zijn modern het moet samen kunnen
ook vind ik niet dat je in elke kamer een kruisje moet hangen ik heb geleerd dat in gods kerk iedereen welkom is
Op veel scholen is bij mij weten nog steeds wel uitleg over de geschiedenis over geloven enzo maar niet meer alleen over 1 geloof maar de verschillende, ik vind dat mooi ik ben er ook voor dat kinderen niet zomaar standaard gedoopt worden maar pas wanneer ze oud en wijs genoeg zijn om zelf die keus te maken
Ik vond het persoonlijk een prettig idee dat kruisje, niemand deed er kwaad mee en voor diegenen die het niet fijn vinden, lijkt het me niet heel moeilijk om er voorbij te kijken. Het waren geen complete altaren.
Je zegt ze zijn modern, het moet samen kunnen. Dat kan het niet. En dat verzin ik niet he.
en hier in het westen kunnen ze best samen misschien niet in de zelfde kerk maar dat vind ik ook dat vrij mogelijk moet blijven naar wat voor soort kerk of moskee wil gaan maar openbare gebouwen ziekenhuizen en scholen moet na mij idee openbaar blijven

Ophouden met dat geloof, ook in een ziekenhuis. Geloof doe je thuis in je speciaal ingerichte galmkamertje met wierookstokjes en wassen beelden gemodelleeerd naar het sprookjesboekfiguur naar keuze.
Er mag natuurlijk best een stilteruimte zijn maar we gaan er geen specifieke luchtgeesten aan hangen.
Er mag natuurlijk best een stilteruimte zijn maar we gaan er geen specifieke luchtgeesten aan hangen.

-
EchoMira
Ik snap je maar van dat "je kan een stiltekamer krijgen" stimuleer je wel het "ze pakken ons alles af" gedachtegoed. En ze hebben niet eens ongelijk.
Daarnaast kost het echt helemaal niks. Die gelovigen regelen het zelf wel.
Daarnaast kost het echt helemaal niks. Die gelovigen regelen het zelf wel.
Ik ben tegen iedere vorm van geloof in het openbaar. Als je dan zo nodig moet bidden in dat ziekenhuis dan ga je maar op de uitslaapkamer liggen halleluja’en . Als je geen genoegen neemt met een bidhok waar ook Achmed zijn prevelementje komt opdreunen.

-
EchoMira
Verder in het ziekenhuis mag je geen kaarsjes aansteken. Of geiten slachten.
Je kan ook op de plee je uier uitknijpen maar daar moet ineens wel allerlei plek voor gemaakt worden.
Niet dat ik dat een probleem vind maar als we niet aan groepen met voorrang doen doen we niet aan groepen met voorrang. Dan maken we er één grote scandinavische hyperpraktische unisexprak van.
Je kan ook op de plee je uier uitknijpen maar daar moet ineens wel allerlei plek voor gemaakt worden.
Niet dat ik dat een probleem vind maar als we niet aan groepen met voorrang doen doen we niet aan groepen met voorrang. Dan maken we er één grote scandinavische hyperpraktische unisexprak van.
- twinkeltje
ja en ook de media verbieden zoal een filmpje dat van deze wijk toen is gemaakt waar we uitkomen of dat dit een verschrikkelijke buurt is door allochtonen ik woon hier nu 30 jaar tussen en kan zeggen dat we best heel goed gemengd met elkaar omgaan, ik denk dat de asiel centrum aan gepakt moeten worden maar die hier wonen aardig ingeburgerd zijn, maar het is gewoon vol genoeg hier dus strenger ben ik voor
maar ook de in serne gezette films van de media die de anders gelovigen nog erger voorschotelen dan ze zijn
maar ook de in serne gezette films van de media die de anders gelovigen nog erger voorschotelen dan ze zijn

Er is binnen de beveiliging goed zicht op wat er in COA`s en dergelijke gebeurt, je moet geen zwakke maag hebben zullen we maar zeggen. Soms vind ik het jammer dat het niet naar buiten komt want mensen blijven denken dat het allemaal wel meevalt..

- twinkeltje
Dit filmje bv is mijn wijk ik denk als dit allemaal waar zou zijn ik in die 30 jaar wel iets gemerkt zou moeten hebben
ik ben dagelijks buiten hier in de buurt
naatuurlijk zullen er dingen kloppen maar die kapper die geïnterviewd is al zeker 25 jaar daar weg de kapster die er nu zit heeft nooit geen last gehad, ze was ook erg boos over de uitzending er is haar nooit wat gevraagt en dan zetten ze zomaar haar kapperszaak zo neer
de kapper die er zat verkocht rookwaren en loterijen en zo
ik ben dagelijks buiten hier in de buurt
naatuurlijk zullen er dingen kloppen maar die kapper die geïnterviewd is al zeker 25 jaar daar weg de kapster die er nu zit heeft nooit geen last gehad, ze was ook erg boos over de uitzending er is haar nooit wat gevraagt en dan zetten ze zomaar haar kapperszaak zo neer
de kapper die er zat verkocht rookwaren en loterijen en zo

- Célie
- Posts in topic: 42
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Ze kunnen niet samen, hier in Dronten hebben we 2 moskeeën omdat de turken niet samen met de Marokkanen (en nog wat andere nationaliteiten) kunnen bidden, en dan hebben we ook nog 6 of 7 kerken want die kunnen ook niet samen.twinkeltje schreef: 28 okt 2025, 10:24 Nou ik weet niet er zijn veel mensen die zich storen aan alles wat met geloof te maken heeft, omdat heel veel oorlogen door geloof veroorzaakt zijn dat is iets heel persoonlijks
en hier in het westen kunnen ze best samen misschien niet in de zelfde kerk maar dat vind ik ook dat vrij mogelijk moet blijven naar wat voor soort kerk of moskee wil gaan maar openbare gebouwen ziekenhuizen en scholen moet na mij idee openbaar blijven
Maar een stiltecentrum is toch voor iedereen dan halen ze aan 1 kant de banken weg en zet er een wasbak met kraan bij de ingang dan kunnen degene die op hun knieën willen bidden hun ding doen en degene die zittend willen bidden doen zittend hun ding. En als je gewoon alleen maar stilte wil ervaren of stil wil zijn kan het ook. Maar ik lul makkelijk hoor want ik ben totaal niet gelovig en hoef ook niet aan een opperwezen te vragen om mij te genezen of rust te geven.
- twinkeltje
nee samen misschien niet in hun kerk of zo maar dat kunnen ze normaal ook niet de katholieke, christelijke, protestanten, jehova en weet ik het allemaal, hoeft toch ook niet maar laat het buiten scholen en dergelijk en laat ze hun eigen kerk, moskee of zo bouwen en zelf fineceel onderhoudenCélie schreef: 28 okt 2025, 11:49Ze kunnen niet samen, hier in Dronten hebben we 2 moskeeën omdat de turken niet samen met de Marokkanen (en nog wat andere nationaliteiten) kunnen bidden, en dan hebben we ook nog 6 of 7 kerken want die kunnen ook niet samen.twinkeltje schreef: 28 okt 2025, 10:24 Nou ik weet niet er zijn veel mensen die zich storen aan alles wat met geloof te maken heeft, omdat heel veel oorlogen door geloof veroorzaakt zijn dat is iets heel persoonlijks
Maar een stiltecentrum is toch voor iedereen dan halen ze aan 1 kant de banken weg en zet er een wasbak met kraan bij de ingang dan kunnen degene die op hun knieën willen bidden hun ding doen en degene die zittend willen bidden doen zittend hun ding. En als je gewoon alleen maar stilte wil ervaren of stil wil zijn kan het ook. Maar ik lul makkelijk hoor want ik ben totaal niet gelovig en hoef ook niet aan een opperwezen te vragen om mij te genezen of rust te geven.

- Célie
- Contacteer:
Het valt niet mee, alleen al de vechtpartijen onderling (met of zonder messen), mar die bewoners zelf zitten daar ook niet veilig. Ze hebben de hele dag niks te doen dan ga je rare dingen bedenken en of doen.S.V. schreef: 28 okt 2025, 11:39 Er is binnen de beveiliging goed zicht op wat er in COA`s en dergelijke gebeurt, je moet geen zwakke maag hebben zullen we maar zeggen. Soms vind ik het jammer dat het niet naar buiten komt want mensen blijven denken dat het allemaal wel meevalt..
Plus dat die daar niet voor hun korsterige tenen zitten. Denk erom dat er een hoop oorlogstrauma bij is.Célie schreef: 28 okt 2025, 12:19Het valt niet mee, alleen al de vechtpartijen onderling (met of zonder messen), mar die bewoners zelf zitten daar ook niet veilig. Ze hebben de hele dag niks te doen dan ga je rare dingen bedenken en of doen.S.V. schreef: 28 okt 2025, 11:39 Er is binnen de beveiliging goed zicht op wat er in COA`s en dergelijke gebeurt, je moet geen zwakke maag hebben zullen we maar zeggen. Soms vind ik het jammer dat het niet naar buiten komt want mensen blijven denken dat het allemaal wel meevalt..

- Célie
- Contacteer:
Maar dat financieel zelf onderhouden doen ze ook hoor de overheid betaalt niet mee aan de bouw of het onderhoud van religieuze gebouwen (zoals moskeeën, kerken, tempels, synagogen, enzovoort). Vaak dragen de leden van zo'n kerk of moskee zelf bij aan de bouw en onderhoud.twinkeltje schreef: 28 okt 2025, 11:59nee samen misschien niet in hun kerk of zo maar dat kunnen ze normaal ook niet de katholieke, christelijke, protestanten, jehova en weet ik het allemaal, hoeft toch ook niet maar laat het buiten scholen en dergelijk en laat ze hun eigen kerk, moskee of zo bouwen en zelf fineceel onderhoudenCélie schreef: 28 okt 2025, 11:49Ze kunnen niet samen, hier in Dronten hebben we 2 moskeeën omdat de turken niet samen met de Marokkanen (en nog wat andere nationaliteiten) kunnen bidden, en dan hebben we ook nog 6 of 7 kerken want die kunnen ook niet samen.twinkeltje schreef: 28 okt 2025, 10:24 Nou ik weet niet er zijn veel mensen die zich storen aan alles wat met geloof te maken heeft, omdat heel veel oorlogen door geloof veroorzaakt zijn dat is iets heel persoonlijks
- Célie
- Contacteer:
Ja precies of andere trauma's en dan nog van die veilige landers die iedereen terroriseren en denken dat ze alles naar hun hand kunnen zetten.Nanna schreef: 28 okt 2025, 12:25Plus dat die daar niet voor hun korsterige tenen zitten. Denk erom dat er een hoop oorlogstrauma bij is.Célie schreef: 28 okt 2025, 12:19Het valt niet mee, alleen al de vechtpartijen onderling (met of zonder messen), mar die bewoners zelf zitten daar ook niet veilig. Ze hebben de hele dag niks te doen dan ga je rare dingen bedenken en of doen.S.V. schreef: 28 okt 2025, 11:39 Er is binnen de beveiliging goed zicht op wat er in COA`s en dergelijke gebeurt, je moet geen zwakke maag hebben zullen we maar zeggen. Soms vind ik het jammer dat het niet naar buiten komt want mensen blijven denken dat het allemaal wel meevalt..
Ja die veiligelanders is wel een probleem. Die moeten veel sneller weer buiten geknikkerd worden. Maar ja, het land van herkomst hoeft ze vaak ook niet terug. Zou zeggen sluit ze dan maar op. Kijken hoe lang het leuk is en het een aanzuigende werking op andere rotzakken heeft.

- twinkeltje
Prima toch als ze maar niet de plek voor gewone huizen in gaan nemen dus niet 6 de zelfde kerken of dergelijk op een rijCélie schreef: 28 okt 2025, 12:29Maar dat financieel zelf onderhouden doen ze ook hoor de overheid betaalt niet mee aan de bouw of het onderhoud van religieuze gebouwen (zoals moskeeën, kerken, tempels, synagogen, enzovoort). Vaak dragen de leden van zo'n kerk of moskee zelf bij aan de bouw en onderhoud.twinkeltje schreef: 28 okt 2025, 11:59nee samen misschien niet in hun kerk of zo maar dat kunnen ze normaal ook niet de katholieke, christelijke, protestanten, jehova en weet ik het allemaal, hoeft toch ook niet maar laat het buiten scholen en dergelijk en laat ze hun eigen kerk, moskee of zo bouwen en zelf fineceel onderhoudenCélie schreef: 28 okt 2025, 11:49
Ze kunnen niet samen, hier in Dronten hebben we 2 moskeeën omdat de turken niet samen met de Marokkanen (en nog wat andere nationaliteiten) kunnen bidden, en dan hebben we ook nog 6 of 7 kerken want die kunnen ook niet samen.

- Célie
- Contacteer:
Ik snap het überhaupt al niet waarom die veilige landers dan wel een plaats in het AZC mogen bezetten, zo ontneem je de echte vluchtelingen een plek.Nanna schreef: 28 okt 2025, 12:55 Ja die veiligelanders is wel een probleem. Die moeten veel sneller weer buiten geknikkerd worden. Maar ja, het land van herkomst hoeft ze vaak ook niet terug. Zou zeggen sluit ze dan maar op. Kijken hoe lang het leuk is en het een aanzuigende werking op andere rotzakken heeft.
- twinkeltje
- Loraine
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Wat mij betreft zijn vluchtelingen die het nodig hebben welkom, op voorwaarde dat ze zich aanpassen.
Nee, daarmee bedoel ik niet dat ze compleet moeten vernederlandsen maar wel onze gebruiken iig buitenshuis gaan aannemen en de Nederlandse taal leren.
En ga je rottigheid uitvreten dan rot je maar weer op, of dat naar het land van herkomst is of elders zoek je zelf maar uit.
Wel zou imo het aantal asielzoekers wat we nu binnen laten verminderd mogen worden, Nederland lijkt nogal te overstromen en het is niet alsof we hier onbeperkt de ruimte hebben natuurlijk.
Nee, daarmee bedoel ik niet dat ze compleet moeten vernederlandsen maar wel onze gebruiken iig buitenshuis gaan aannemen en de Nederlandse taal leren.
En ga je rottigheid uitvreten dan rot je maar weer op, of dat naar het land van herkomst is of elders zoek je zelf maar uit.
Wel zou imo het aantal asielzoekers wat we nu binnen laten verminderd mogen worden, Nederland lijkt nogal te overstromen en het is niet alsof we hier onbeperkt de ruimte hebben natuurlijk.
Velen integreren niet omdat de aantallen te groot zijn en de begeleiding er niet voor is, vaak blijven ze in een uitkering en hebben alle tijd om dingen te doen die ze niet zouden moeten doen en gaan om met lotgenoten die het zelfde bedenken en uitvoeren en gewoon jou woonwijk worden ingestuurd als ze zich misdragen.. Nederland kan dit gewoon niet aan, alles loopt vast. Idealisme is prachtig maar dit levert alleen maar verliezers op.