Op wie gaan jullie stemmen?

Hier worden de dilemma's, petities en volksraadplegingen ondergebracht

Op welke partij ga jij stemmen Woensdag de 29ste Oktober 2025

Peiling eindigde op 30 okt 2025, 12:47

PVV
8
14%
GroenLinks-PvdA
13
23%
D66
3
5%
VVD
3
5%
CDA
0
Geen stemmen
JA21
1
2%
SP
13
23%
SGP
0
Geen stemmen
PVDD
3
5%
Anders-Weet het nog niet
12
21%

Totaal aantal stemmen: 56

Loraine
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Op wie gaan jullie stemmen?

Bericht door Loraine »

En daarom ook de aantallen verlagen, strenger selecteren en eruit trappen wat zich niet kan gedragen.
Dat bespaart geld, geeft meer ruimte voor begeleiding, taalcursussen etc en voorkomt hopelijk een hoop ellende omdat de raddraaiers gasn uitwijken naar andere landen of in hun land van herkomst blijven.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
S.V.
Posts in topic: 10

Bericht door S.V. »

Ja en we hebben een achterstand met orde op zaken stellen omdat met name Links,.. alles maar dan ook alles wat tegen opvang van ... saboteert. Faber was geen helder licht, en kon ook niet echt spreken maar ze heeft ook echt bijna nul kans gehad om ook maar iets fatsoenlijks af te leveren. Nu zul je eerst moeten repareren wat stuk is wil je het nog kunnen hanteren.
Afbeelding
twinkeltje

Bericht door twinkeltje »

Helemaal oke maar dan voor iedereen een klein hoekje of zo maar ik moet geen kleedje op de grond naar mekka in mijn kamer waar ze op gaan knielen, als ze kunnen knielen kunnen ze ook naar een ruimte, als ik met mijn glazen bol of tarot kaarten in het ziekenhuis ga zitten ben ik ook duivels en weet ik het allemaal, gewoon niet
Afbeelding
Célie
Posts in topic: 42
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

S.V. schreef: 28 okt 2025, 11:39 Er is binnen de beveiliging goed zicht op wat er in COA`s en dergelijke gebeurt, je moet geen zwakke maag hebben zullen we maar zeggen. Soms vind ik het jammer dat het niet naar buiten komt want mensen blijven denken dat het allemaal wel meevalt..
blijkbaar wordt er heel wat onder het kleed geveegd KLIKERDEKLIK
S.V.

Bericht door S.V. »

Die beerput willen ze niet openen hoor..
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

S.V. schreef: 28 okt 2025, 15:10 Die beerput willen ze niet openen hoor..
Nou misschien wordt het tijd om dat wel te doen. Het is toch te idioot voor woorden dat je je gewoon talloze malen na afwijzing weer met een andere naam kunt aanmelden, neem gewoon vingerafdrukken en foto's en DNA en registreer dat als je eenmaal klaar bent met de procedure en je officieel asiel krijgt kan dat vernietigt worden, maar zolang jij in de procedure zit of afwijzing krijgt blijf jij in die administratie en we koppelen ook alles. Maar het is natuurlijk een goed verdienmodel al die asielzoekers.

Wat ik laatst ook al zei die Syrier die in Almere z'n vrouw heeft vermoord dat ik het zo raar vond dat die gewoon een auto heeft en blijkbaar genoeg geld om dat te bekostigen. :scratch: Hoe dan?
S.V.

Bericht door S.V. »

Eensch, je kunt pas ergens echt iets van vinden als alle informatie ook gewoon transparant is.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 40
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Transparantie is altijd goed maar niet alleen om mensen verdacht te maken.
Overal waar chaos heerst en er weinig sociale cohesie is gebeuren rare dingen. Of dat nou een AZC is, een spaanse camping of een dronken nieuwjaarsnacht.
Dan is het niet heel zinnig om te gaan graven naar de achtergronden van die mensen. Daar zit het probleem niet.

Azielzoekers zijn niet anders dan andere mensen. Het is het model zelf, de organisatie, dat spanningen en conflicten veroorzaakt.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Célie schreef: 28 okt 2025, 15:18 Wat ik laatst ook al zei die Syrier die in Almere z'n vrouw heeft vermoord dat ik het zo raar vond dat die gewoon een auto heeft en blijkbaar genoeg geld om dat te bekostigen. :scratch: Hoe dan?
Je kunt toch gewoon geld hebben? Misschien heeft hij zijn tapijtwinkel in kamelistan wel verkocht of zo.
Ik snap niet precies wat dat met zijn vrouw en zijn asielprocedure te maken heeft.
Ja, dat die asielprocedure meteen afgebroken wordt als je je vrouw dood maakt wel maar dat hij een auto heeft...tja.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

EchoMira schreef: 28 okt 2025, 17:02
Célie schreef: 28 okt 2025, 15:18 Wat ik laatst ook al zei die Syrier die in Almere z'n vrouw heeft vermoord dat ik het zo raar vond dat die gewoon een auto heeft en blijkbaar genoeg geld om dat te bekostigen. :scratch: Hoe dan?
Je kunt toch gewoon geld hebben? Misschien heeft hij zijn tapijtwinkel in kamelistan wel verkocht of zo.
Ik snap niet precies wat dat met zijn vrouw en zijn asielprocedure te maken heeft.
Ja, dat die asielprocedure meteen afgebroken wordt als je je vrouw dood maakt wel maar dat hij een auto heeft...tja.
Dan kan hij toch in een huurhuis in Turkije dan hoef je toch niet helemaal hier heen als je geld genoeg hebt? Die vrouw heeft hij in de kofferbak van die auto gepropt!
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Er kan zoveel maar je hoeft niet armlastig te zijn om asiel aan te vragen.
Mo-yi
Posts in topic: 9
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Afbeelding

2011-2025
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ja. Peilingen.
2 jaar geleden had niemand Wilders aan zien komen. Dat werd pas in de laatste uren van de dag zelf duidelijk.

Ik hoop op een groot verlies voor alle grote partijen maar ik weet dat dat niet gaat gebeuren. Ik denk dat Wilders nog veel meer zetels krijgt. Dat is gewoon een logisch gevolg op waar we het hier ook over hebben.
De sociale onrust is groot en dat geeft hem altijd een positie en Timmermans heeft hem niet kunnen overstijgen. Tot op de laatste dag heeft hij timmermans aan het klagen. Klagers winnen niet.

Timmermans heeft meer behaald dan ik hem zou geven maar daar zit geen eindsprint in.
Bontenbal lult zich natuurlijk prima uit artikel 23-gate maar gaat ook geen verrassingen geven.
Aan de onderkant heeft DENK het deze ronde niet goed gedaan. Partij voor de dieren blijft bestaan.
De vredesduiven halen denk ik een zetel.

Verrassend is dat De Nieuwe Rechtvaardige Wereldorde van Omtzigt deze keer niet eens meedoet. 0 zetels. Spectaculair.
Dat is ook logisch want die partij heeft zichzelf opgeheven. Op zich wel een intelligent gebaar.
Mo-yi
Posts in topic: 9
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

". In totaal werkten 2.729 Nederlanders van 18 jaar of ouder mee aan dit onderzoek. De steekproef is grotendeels getrokken in het I&O Research Panel. Een deel (n = 210) deed mee via PanelClix. Dit zijn voornamelijk jongeren, lager opgeleiden en respondenten met een niet-westerse achtergrond. Ipsos I&O voerde dit onderzoek uit in samenwerking met Pauw & De Wit."

nog geen 3000 ondervraagden, dat is niet veel als het nederland moet spiegelen. ben benieuwd naar de uitslag morgen
Afbeelding

2011-2025
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

EchoMira schreef: 28 okt 2025, 18:39 Er kan zoveel maar je hoeft niet armlastig te zijn om asiel aan te vragen.
Ik dacht dus van wel!
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Mo-yi schreef: 28 okt 2025, 21:11 ". In totaal werkten 2.729 Nederlanders van 18 jaar of ouder mee aan dit onderzoek. De steekproef is grotendeels getrokken in het I&O Research Panel. Een deel (n = 210) deed mee via PanelClix. Dit zijn voornamelijk jongeren, lager opgeleiden en respondenten met een niet-westerse achtergrond. Ipsos I&O voerde dit onderzoek uit in samenwerking met Pauw & De Wit."

nog geen 3000 ondervraagden, dat is niet veel als het nederland moet spiegelen. ben benieuwd naar de uitslag morgen
En maar 1/4 weet zeker waar ze op gaan stemmen, de rest zweeft nog.
Nanna
Posts in topic: 23

Bericht door Nanna »

Célie schreef: 29 okt 2025, 09:58
EchoMira schreef: 28 okt 2025, 18:39 Er kan zoveel maar je hoeft niet armlastig te zijn om asiel aan te vragen.
Ik dacht dus van wel!
Wat gevlucht is uit Syrie is vaak de intelligentsia die wat te vrezen hebben van het regime. En waarom zouden die arm zijn.
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 3
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Nanna schreef: 29 okt 2025, 10:28
Ik dacht dus van wel!
Wat gevlucht is uit Syrie is vaak de intelligentsia die wat te vrezen hebben van het regime. En waarom zouden die arm zijn.
Precies. Tenzij je echt rijk bent en een 'gouden visum' kunt kopen in bijvoorbeeld Malta, Griekenland of Letland, moet je ook als vermogende Syriër gewoon de asielprocedure in als je gevlucht bent en langere tijd in Europa wilt verblijven.
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 29 okt 2025, 10:28
Ik dacht dus van wel!
Maar 20% van de Syrische vluchtelingen is hoog opgeleid.

Voor Nederland zijn er wel cijfers beschikbaar over het opleidingsniveau van Syrische statushouders. Hier de belangrijkste bevindingen:

Uit onderzoek van Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) blijkt dat ongeveer 20 % van de Syrische statushouders een diploma op hbo- of universitair niveau had (hoger onderwijs) tot het moment van de meting.

In een ander rapport staat dat circa 20 % van Syrische statushouders hbo/wo-opleiding had, terwijl 49 % een voortgezet onderwijs diploma had en 31 % maximaal basisonderwijs.

Een oudere melding geeft aan dat in 2015 de schatting (met grote onzekerheid) was dat “naar schatting 70 % van de vluchtelingen die ons land binnenkomen hoger opgeleid” was.
NOS
Maar deze schatting lijkt niet te kloppen met gedetailleerder onderzoek later.

Conclusie: Naar de beste gegevens is ongeveer 1 op de 5 Syrische statushouders in Nederland hoogopgeleid (hbo of universitair).

Waarom moeten wij dan betalen voor onderhoud en zakgeld als ze genoeg geld hebben :19:
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Célie schreef: 29 okt 2025, 12:52
Waarom moeten wij dan betalen voor onderhoud en zakgeld als ze genoeg geld hebben :19:
Dat is niet zo in het geval van asielzoekers met vermogen of inkomsten: https://www.mycoa.nl/nl/wonen-bij-het-c ... rd%20zijn.
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 23

Bericht door Nanna »

Ik word weleens moe van dat misgunnen.
Je zult zelf op de vlucht zijn, weg van je huis en je familie. Dan ben je blij dat je geholpen wordt.
Maar nee, bitchen over een toilettasje en ‘gratis geld’. Zucht.
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 29 okt 2025, 13:14 Ik word weleens moe van dat misgunnen.
Je zult zelf op de vlucht zijn, weg van je huis en je familie. Dan ben je blij dat je geholpen wordt.
Gaat niet over een toilettas maar over genoeg geld om een auto te hebben, als jij in de bijstand zit mag je ook geen auto hebben of het wordt van je uitkering afgetrokken. Als iedereen gelijk behandeld werd/wordt krijg je ook geen scheve smoelen.
SuzanneS
Posts in topic: 2

Bericht door SuzanneS »

Dat hangt van de waarde van de auto af. Allemaal te lezen op sites van overheid en gemeentes. Net zoals al het andere vermogen wat je al dan niet moet ‘opeten’.
Datzelfde geldt voor asielzoekers en ook voor statushouders met uitkering.
Ik zou voor geen tien auto’s willen ruilen met een vluchteling in een coa of als statushouder die uitgekotst wordt omdat er willens en wetens stemming gemaakt wordt over woningen en veiligheid.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

SuzanneS schreef: 29 okt 2025, 15:15 Dat hangt van de waarde van de auto af. Allemaal te lezen op sites van overheid en gemeentes. Net zoals al het andere vermogen wat je al dan niet moet ‘opeten’.
Datzelfde geldt voor asielzoekers en ook voor statushouders met uitkering.
Ik zou voor geen tien auto’s willen ruilen met een vluchteling in een coa of als statushouder die uitgekotst wordt omdat er willens en wetens stemming gemaakt wordt over woningen en veiligheid.
Bij een heleboel gemeentes mag het gewoon NIET, of je moet hem nodig hebben voor werk of als je invalide bent. En als je er dan één mag hebben mag hij vaak niet meer dan 3000 euro waard zijn anders telt het als vermogen en wordt je gekort op je uitkering. Ik heb het er laatst toevallig nog over gehad met één van de sociale raadslieden van de SP en die mensen horen genoeg verhalen uit de realiteit en niet via mooie verhaaltjes op pagina's van de overheid.

Heel leuk dat jij niet wilt ruilen met een vluchteling, maar wil je dan wel ruilen met iemand in de bijstand die niet kan werken omdat ze chronisch ziek is, die ook altijd met een scheef gezicht wordt aangekeken want ze motten maar werken voor hun geld en waar je altijd maar over hoort hoe goed ze het hebben. Die maar uit moet zoeken hoe ze in het ziekenhuis komt omdat er geen bus of ander passend OV rijd omdat ze van haar contactpersoon bij de sociale dienst geen auto mag.

https://www.krijgjebijstand.nl/blog/auto-en-bijstand
ranetje

Bericht door ranetje »

Célie schreef: 29 okt 2025, 14:54
Nanna schreef: 29 okt 2025, 13:14 Ik word weleens moe van dat misgunnen.
Gaat niet over een toilettas maar over genoeg geld om een auto te hebben, als jij in de bijstand zit mag je ook geen auto hebben of het wordt van je uitkering afgetrokken. Als iedereen gelijk behandeld werd/wordt krijg je ook geen scheve smoelen.
Wie zegt dat die mijnheer een uitkering krijgt dan?
Dat veronderstel jij omdat hij vluchteling is, maar of je veronderstelling klopt weet je niet.
Afbeelding
Plaats reactie