Plas je onder de douche of niet
Plas jij .........
- Célie
- Posts in topic: 24
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Plas jij .........
Hewi en ik vroegen ons af.
Re: Plas jij .........
Gaat je niets aan!
- twinkeltje
- Posts in topic: 8
- thom
- Posts in topic: 3
- Welke: Farah het Portugese meisje
Niet in een gehuurde kamer in een hotel of gehuurd vakantiehuisje.twinkeltje schreef: 03 nov 2025, 17:40Ja ik ga ik niet bij de buren aanbellen of ik even in hun douch mag plassen

Ons Portugese meisje Farah.
Nee.
Schijnt met name voor vrouwen ook niet goed te zijn. Meer kans op blaasontsteking.
Schijnt met name voor vrouwen ook niet goed te zijn. Meer kans op blaasontsteking.
- twinkeltje
- Posts in topic: 8
Ja is denk een broodje aap verhaalFlamme schreef: 03 nov 2025, 18:32 Nee.

Nee, nooit.
-
EchoMira
- Posts in topic: 5
- Honden: 3
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Ik heb er geen principes over. Als ik onder de douche sta en ik moet ineens heel nodig doe ik dat gerust maar het gebeurt nooit.
Dus nee.
Dus nee.
- Célie
- Contacteer:
Als ik ineens moet wel!
Whahaha wie heeft aangevinkt ik poep er ook onder

Whahaha wie heeft aangevinkt ik poep er ook onder
Volgens de huisarts niettwinkeltje schreef: 03 nov 2025, 18:34Ja is denk een broodje aap verhaalFlamme schreef: 03 nov 2025, 18:32 Nee.
Maar ik heb geen idee.
- Célie
- Contacteer:
Maar hoezo heb je meer kans op blaasontsteking als je plast onder de douche? Van ophouden, wassen met zeep en sex kun je eerder het krijgen maar door plassen onder de douche heb ik echt nog nooit van gehoord.Flamme schreef: 03 nov 2025, 20:56Volgens de huisarts niettwinkeltje schreef: 03 nov 2025, 18:34Ja is denk een broodje aap verhaalFlamme schreef: 03 nov 2025, 18:32 Nee.
Schijnt met name voor vrouwen ook niet goed te zijn. Meer kans op blaasontsteking.![]()
Maar ik heb geen idee.
Even aan chatGPT gevraagd.
Goede vraag — dit is iets waar veel mensen zich weleens over afvragen!
Kort antwoord: nee, van plassen onder de douche krijg je normaal gesproken geen blaasontsteking.
Hier is waarom:
Urine is meestal steriel (tenzij je al een infectie hebt). Dus als je plast, spoel je eigenlijk bacteriën uit je plasbuis, niet erin.
Douchewater is schoon leidingwater, dus dat vormt geen risico op infectie.
Een blaasontsteking (urineweginfectie) ontstaat meestal doordat bacteriën (zoals E. coli) uit de darmen in de plasbuis terechtkomen en zich in de blaas vermenigvuldigen. Dat gebeurt vooral via contact van buitenaf (bijvoorbeeld na toiletgebruik, verkeerd afvegen, of bij geslachtsgemeenschap) — niet door douchen of plassen onder de douche.
Als je bijvoorbeeld een wondje, irritatie of slechte hygiëne rond de plasbuis hebt, kan er theoretisch een infectie ontstaan, maar dat is zeldzaam.
Plassen onder de douche terwijl je jezelf daarna niet goed afdroogt, kan irritatie veroorzaken, vooral bij mensen die gevoelig zijn voor schimmels of huidproblemen.
Nee het had niet te maken met hygiëne maar met uitplassen.
Er zou meer urine achterblijven in de blaas wat de kans op een blaasontsteking groter zou maken.
Het wel zo dat dit toen ter sprake kwam bij iemand met ernstige scoliose. Dus het kan ook zomaar zijn dat dat in combinatie met staand plassen het goed legen van de blaas bemoeilijkte. Dat weet ik niet meer.
Overigens hebben we in de ouderenzorg juist douchen wel eens ingezet om plassen “uit te lokken” bij iemand die anders standaard blaasretentie had.
Deze mevrouw ging dus 2x per dag onder de douche.
Er zou meer urine achterblijven in de blaas wat de kans op een blaasontsteking groter zou maken.
Het wel zo dat dit toen ter sprake kwam bij iemand met ernstige scoliose. Dus het kan ook zomaar zijn dat dat in combinatie met staand plassen het goed legen van de blaas bemoeilijkte. Dat weet ik niet meer.
Overigens hebben we in de ouderenzorg juist douchen wel eens ingezet om plassen “uit te lokken” bij iemand die anders standaard blaasretentie had.
Deze mevrouw ging dus 2x per dag onder de douche.
Laatst gewijzigd door Flamme op 03 nov 2025, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
EchoMira
- Posts in topic: 5
- Honden: 3
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Ik ben geschokt en van streek dat de meerderheid ja zegt.
En allemaal vrouwen.
Het is waar. Vrouwen zijn beesten achter die gesloten pleedeur.
Ik pis nog van me af maar het idee dat het dan terugspettert op mijn voeten vervult me met misselijkheid.
Jullie zetten gewoon allemaal de kringspier open en doen alsof je gek bent.
Dit is heel moeilijk te accepteren na decennia van valse keurigheid.
En allemaal vrouwen.
Ik pis nog van me af maar het idee dat het dan terugspettert op mijn voeten vervult me met misselijkheid.
*zet Jambers stem op*
Overdag bracht ze als keurige huisvrouw de kinderen naar school, maar bij nacht liet ze haar kringspier de douche bevuilen....
Overdag bracht ze als keurige huisvrouw de kinderen naar school, maar bij nacht liet ze haar kringspier de douche bevuilen....
Ik maak al sinds jaar en dag de toiletten schoon bij het plaatselijk muziekfestival en in het cultureelcentrum.EchoMira schreef: 03 nov 2025, 22:00 Ik ben geschokt en van streek dat de meerderheid ja zegt.
En allemaal vrouwen.
Mag jij bedenken welke ver VER veruit het smerigst zijn.
Veel vrouwen zijn blijkbaar asociaal en goor als het op openbaar toilet aankomt. Dan denk ik altijd:” hoe ziet het er bij je thuis uit”. Herentoiletten zijn vele malen schoner.
Daarentegen maak ik ook de eethoek op datzelfde festival schoon (met een ander sopje en andere handschoenen hoor haha). Daar staan de dronken heren dan met hun kwijlbek boven zogenaamd grappig te wezen terwijl ze de mayonaise nog eens over de tafel vegen
Laatst gewijzigd door Flamme op 04 nov 2025, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.