Te pas en te onpas accounts opheffen en alles verwijderen

Hier worden de dilemma's, petities en volksraadplegingen ondergebracht
Marc
Posts in topic: 11

Te pas en te onpas accounts opheffen en alles verwijderen

Bericht door Marc »

Naar aanleiding van een andere topic. Vond dit wel een eigen topic.

Waarom worden accounts opgeheven en alles uit het verleden gewist? Je kan toch ook zelf wegblijven van het forum als je even geen zin meer hebt. Iedereen roept nu bij een ruzie, hef mijn account op en verwijder al mijn posten uit het verleden. Wat ik best wel irritant vind zelf.

Mijn reactie:
Wat een raar topic. Het is belachelijk om bij elk akkefietje weg te lopen. Ik heb het zelf ook gedaan en het voelt gewoon nooit goed en is nooit terecht en nooit de oplossing.

Dus ik denk ook dat ik klaar ben met dan hef mijn account op en verwijder mijn berichten. Ik vind dat het verwijderen van berichten opgeheven moet worden als mogelijkheid want het verziekt het hele forum. Allerlei draadjes worden onleesbaar en je was er zelf bij toen je het gepost hebt. Plus je bent zolang je lid bent of was in staat geweest ze aan te passen als je ergens spijt van hebt. Dus waarom moeten mensen de gelegenheid krijgen zichzelf te verwijderen en vervolgens het forum deels onleesbaar maken uit gif. Want dat is het. Puur uit gif om een misverstand met 1 enkele persoon verziekt tientallen topics voor iedereen. Ik heb ondanks dat ik zelf dus wel eens weggerend ben op hoge poten nooit gevraagd om verwijdering van al mijn berichten om deze reden. De ruzie haal ik zelf wel weg als ik te ver ben gegaan.

Wat vinden jullie? Verwijder mijn account en haal alles weg uit het verleden of ga weg en haal zelf je berichten weg? Dat laatste kan toch ook?
Afbeelding
Marc

Re: Te pas en te onpas accounts opheffen en alles verwijderen

Bericht door Marc »

Of moet die optie er juridisch zijn? Als je een mail stuurt kan je die toch ook niet achteraf laten verdwijnen?
Afbeelding
sabine
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Ik zou het zelf nooit doen denk ik, maar heb er verder geen problemen mee. Als mensen dat willen, doei. Dat alles onleesbaar wordt vind ik wel meevallen, meestal wordt er toch wel gequote als er gereageerd wordt. En zelfs als het onleesbaar wordt, zit ik daar ook niet zo mee. Het is niet de bieb van Alexandrië
Marc

Bericht door Marc »

Oh zeker. Maar als niemand wist van de optie zouden mensen er dan überhaupt behoefte aan hebben?
Afbeelding
DexSaarSophie
Posts in topic: 19

Bericht door DexSaarSophie »

Dat is ieders eigen keuze.
Er zijn toen heel veel mensen van het HF weg gegaan die allen hun account en berichten verwijderd wilde hebben. Ik vond het een trieste bedoeling toen maar nu vind het eigenlijk wel fijn dat ieder daartoe zelf de keuze heeft.

Daar heb ik dus verder niks van te vinden.
Kelperuaantjes
Posts in topic: 2
Honden: 3

Bericht door Kelperuaantjes »

Ik vind dat dat gewoon moet kunnen als iemand dat zelf graag wil. Dat is aan de persoon zelf, niet aan anderen. Dat ik dat zelf niet zou vragen doet niets af aan het gevoel dat een ander erbij kan hebben.
Tineke
Posts in topic: 17

Bericht door Tineke »

Mijn reactie is hetzelfde als zojuist in het andere topic , de beslissing om weg te gaan en/ of berichten te verwijderen ligt ten alle tijde bij de persoon zelf hoe jammer ik het soms ook vind.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Marc

Bericht door Marc »

Ok. Dus in een discussie met 1 persoon is het noodzakelijk dat we moeten kunnen zeggen verwijder alles van mij van het forum en mijzelf? Zelf verwijderen wat je weg wil hebben en gewoon even stoppen met forummen is niet genoeg? Als mensen dat noodzakelijk vinden prima hoor. Maar ik vind het een beetje dramatisch. Toen ik zelf vroeg mijn account te verwijderen was dat ook onzin en dramatisch. Vandaar de topic.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Aan de ene kant snap ik dat je het recht moet hebben maar aan de andere kant heb je het recht al want je kan al je berichten gewoon zelf weghalen die je weg wil hebben. En je kan weggaan?
Afbeelding
Kelperuaantjes
Posts in topic: 2
Honden: 3

Bericht door Kelperuaantjes »

Je kan alleen berichten weghalen als er nog niemand op gereageerd heeft toch?
Tineke

Bericht door Tineke »

Marc schreef: 22 dec 2025, 08:04 Ok. Dus in een discussie met 1 persoon is het noodzakelijk dat we moeten kunnen zeggen verwijder alles van mij van het forum en mijzelf? Zelf verwijderen wat je weg wil hebben en gewoon even stoppen met forummen is niet genoeg? Als mensen dat noodzakelijk vinden prima hoor. Maar ik vind het een beetje dramatisch. Toen ik zelf vroeg mijn account te verwijderen was dat ook onzin en dramatisch. Vandaar de topic.
Oh ik heb het ook weleens geroepen en gedaan :mrgreen: en het is ook dramatisch maar ook dan blijft het een keuze om wel of niet te blijven en je berichten te laten staan of te verwijderen.

Misschien een afkoelperiode ertussen plaatsen.
Dus je account en berichten blijft nog zeg een week staan en daarna ,indien je nog wilt, gaat alles weg.
Afbeelding

DexSaarSophie
Posts in topic: 19

Bericht door DexSaarSophie »

Kelperuaantjes schreef: 22 dec 2025, 08:08 Je kan alleen berichten weghalen als er nog niemand op gereageerd heeft toch?
Ja maar de schrijver moet dan geanonimiseerd.
Marc

Bericht door Marc »

Kelperuaantjes schreef: 22 dec 2025, 08:08 Je kan alleen berichten weghalen als er nog niemand op gereageerd heeft toch?
Je kan je berichten altijd aanpassen en dan dus vervangen door een smiley bv. Helemaal verwijderen lukt niet.
Afbeelding
Maart
Posts in topic: 5
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Inderdaad, daarna enkel aanpassen. Wat je handmatig moet doen, dus als je veel gepost hebt, zou dat best een enorme klus worden.
Smoushond
Posts in topic: 1

Bericht door Smoushond »

Dan krijgen we weer allemaal puntjes ……….😉
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Maart schreef: 22 dec 2025, 08:38
Inderdaad, daarna enkel aanpassen. Wat je handmatig moet doen, dus als je veel gepost hebt, zou dat best een enorme klus worden.
Mijn punt is meer sta je als je even een hoog oplopend conflict hebt met een persoon ineens niet meer achter alle gesprekken hier. Gaat even niet over rechten en wat moet kunnen maar meer het principe. Ik heb een gesprek met bv iemand over Bas. Maanden geleden. Super fijn gesprek. Vervolgens krijg ik een discussie en conflict met Pietje. Waarom moet dan alles weg? Ik snap het niet. Dat is waarom ik de topic open. Niet omdat ik vind dat je geen recht hebt op verwijderen. Ik denk dat in de emotie roepen alles verwijderen dus een voorbarig iets is en vraag me af of het nodig is.

Als mensen naar aanleiding van deze topic dat wat minder snel roepen vind ik het al geslaagd.
Afbeelding
sabine
Posts in topic: 4
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Ik denk dat het verwijderen niet per se bedoeld is om een hoog opgelopen discussie te deleteN, maar meer een teken van ik wil hier niet zijn en haal alles maar weg. Dat het onzin is en dramatisch, daar zijn we het over eens denk ik.
Maart
Posts in topic: 5
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ja, absoluut, ik snap je intentie. En het roepen gebeurt inderdaad in een emotionele staat die we allen wel eens beleven.
Het niet meer kunnen laten gebeuren, is natuurlijk ook een opgelegd iets wat je "vrijheid" beperkt.

Ik ga er zelf verder niet zo op ingaan omdat het nu natuurlijk 'door mij' is dat dit nu opspeelt. En het aanleidende gebeuren niet hier herhaald moet worden.

Is het vervelend? ja, voor wie achteraf 'de commotie' wil lezen en in topics die je terugleest waarin ineens de logica verdwenen is, is het ook vervelend. En zeker voor jezelf is het ook vervelend als je zou terugkomen.
Maar het niet meer toelaten of bedenktijd geven, komt ook weer zo betuttelend over.

Maar inderdaad wel eens een leuk topic om bij stil te staan. Persoonlijk zou ik het ook niet meer willen, dat snap je denk ik het best als je het gewoon als eens gedaan hebt :mrgreen:
Loraine
Posts in topic: 18
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Tineke schreef: 22 dec 2025, 08:09
Marc schreef: 22 dec 2025, 08:04 Ok. Dus in een discussie met 1 persoon is het noodzakelijk dat we moeten kunnen zeggen verwijder alles van mij van het forum en mijzelf? Zelf verwijderen wat je weg wil hebben en gewoon even stoppen met forummen is niet genoeg? Als mensen dat noodzakelijk vinden prima hoor. Maar ik vind het een beetje dramatisch. Toen ik zelf vroeg mijn account te verwijderen was dat ook onzin en dramatisch. Vandaar de topic.
Oh ik heb het ook weleens geroepen en gedaan :mrgreen: en het is ook dramatisch maar ook dan blijft het een keuze om wel of niet te blijven en je berichten te laten staan of te verwijderen.

Misschien een afkoelperiode ertussen plaatsen.
Dus je account en berichten blijft nog zeg een week staan en daarna ,indien je nog wilt, gaat alles weg.
Zoals ze op het oude forum deden bedoel je?
Een verplichte afkoelperiode instellen waarvan je aan het einde nogmaals moest aangeven dat je weg wilde.
We zijn allemaal volwassen hier en kunnen dat prima zelf beslissen lijkt mij.

Overigens, als ze hier alle topictitels nalopen op persoonlijke details (namen etc) en/of door jou geplaatste (persoonlijke) topics verwijderen ben ik voor gewoon verwijderen van je account en je berichten.
En niet dat gelul van naderhand alle topic(link)s moeten doorgeven, er tig keer achteraan moeten en dan uiteindelijk zien dat er alsnog geen hol mee gedaan wordt en je emails daarover genegeerd worden.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Ik ben voor een korte afkoelperiode , dat scheelt echt denk ik.
Inmiddels Esther gesproken en haar gevraagd op haar beslissing terug te komen,dat wilde ze wel maar ze was al verwijderd dus haar nu gevraagd zich opnieuw aan te melden ;)

Een korte afkoelperiode lijkt mij dus het meest handigst in dit soort gevallen.
Afbeelding

Marc

Bericht door Marc »

Tineke schreef: 22 dec 2025, 09:58 Ik ben voor een korte afkoelperiode , dat scheelt echt denk ik.
Inmiddels Esther gesproken en haar gevraagd op haar beslissing terug te komen,dat wilde ze wel maar ze was al verwijderd dus haar nu gevraagd zich opnieuw aan te melden ;)

Misschien polletje doen? Want denk dat er wisselende meningen over zijn als ik deze topic lees. Heeft het ook nog iets goeds opgeleverd om deze topic te openen.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Tineke schreef: 22 dec 2025, 09:58 Ik ben voor een korte afkoelperiode , dat scheelt echt denk ik.

Wel fijn dat ze weer terugkomt.
Afbeelding
Mo-yi
Posts in topic: 6
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Ik denk ook dat een afkoel periode het beste is. Zelf herken ik het gevoel wel dat je weleens denkt, gossamme alles maar weg weg dan ook, waar je dan alsnog wel spijt van hebt. Ik heb het eerder ook zien gebeuren en ik snap de emotie wel, op dat moment wil je het lijntje weg hebben ofzo, en eenmaal als iets hoog oploopt kan je je niet voorstellen dat het over drie dagen echt gezakt kan zijn.
Afbeelding

2011-2025
Marc

Bericht door Marc »

Mo-yi schreef: 22 dec 2025, 10:57 Ik denk ook dat een afkoel periode het beste is. Zelf herken ik het gevoel wel dat je weleens denkt, gossamme alles maar weg weg dan ook, waar je dan alsnog wel spijt van hebt. Ik heb het eerder ook zien gebeuren en ik snap de emotie wel, op dat moment wil je het lijntje weg hebben ofzo, en eenmaal als iets hoog oploopt kan je je niet voorstellen dat het over drie dagen echt gezakt kan zijn.
Been there done that dus mee eens. Hoewel ik nooit heb gevraagd om verwijderen van al mijn berichten.
Afbeelding
Mo-yi
Posts in topic: 6
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Marc schreef: 22 dec 2025, 11:02
Mo-yi schreef: 22 dec 2025, 10:57 Ik denk ook dat een afkoel periode het beste is. Zelf herken ik het gevoel wel dat je weleens denkt, gossamme alles maar weg weg dan ook, waar je dan alsnog wel spijt van hebt. Ik heb het eerder ook zien gebeuren en ik snap de emotie wel, op dat moment wil je het lijntje weg hebben ofzo, en eenmaal als iets hoog oploopt kan je je niet voorstellen dat het over drie dagen echt gezakt kan zijn.
Been there done that dus mee eens. Hoewel ik nooit heb gevraagd om verwijderen van al mijn berichten.
ik ga dan mailen..haha, diegene werd er waarschijnlijk gek van :mrgreen: , maar soms gaan dingen hard en snel en dan wil ik echt moeite doen om het uit te praten, ook een agree to disagree maar iig als ik de persoon echt mag wil ik zo niet weggaan, uiteindelijk werd het wel gewaardeerd en kwamen we weer tot elkaar..en ze leefden nog lang en gelukkig :mrgreen:
Afbeelding

2011-2025
Plaats reactie