Fysiek contact
Re: Fysiek contact
Hier willen ze in de ochtend op bed geknuffeld worden. Dat is echt effe een momentje. Rozi slaapt beneden dus die wordt voor het slapen gaan goed geknuffeld en is daar dan ontroerend blij mee.
Voor de rest ligt het overdag overal maar te liggen. Ze willen nooit op schoot, wel op de bank.
En eigenlijk vind ik dat prima. Types als Topsi en Simone moest je echt als klittenband van je afscheuren en het kwam niet altijd uit ook.
Voor de rest ligt het overdag overal maar te liggen. Ze willen nooit op schoot, wel op de bank.
En eigenlijk vind ik dat prima. Types als Topsi en Simone moest je echt als klittenband van je afscheuren en het kwam niet altijd uit ook.

- Frootje
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Froo af en toe wel, maar ze is een eigenzinnig monstertje en ligt wel graag op zichzelf. Je merkt het wel als ze geknuffeld wil worden, dan komt ze zelf wel. Haar uitnodigen om te knuffelen gaat ze niet op in, en haar knuffelen zonder toestemming zal ze wel accepteren, maar ze vindt het zo zo. Ik doe dat dus ook nooit.
Aloy knuffelt heel graag. Je kunt haar er ook voor uitnodigen, en voor wakker maken.
Toen ik alleen nog Froo had, lag die nog naast mij op bed (nu ligt ze op het voeteind) en als ik haar per ongeluk aanstootte hoorde ik gemopper. Als ik wakker word omdat ik een nachtmerrie heb en ik sla mijn arm over Aloy (die nu naast me ligt) heen hoor ik tevreden geknor en gaat ze nog wat beter tegen me aan liggen.
Aloy is een contactligger, ze ligt graag tegen iemand aan. Of bovenop je. Vindt ze gewoon allemaal leuk. Fysiek contact is haar ding.
Aloy knuffelt heel graag. Je kunt haar er ook voor uitnodigen, en voor wakker maken.

- Dirkje
- Welke: Border Collies
Dirkje ging altijd haar eigen gang als we thuis waren maar ze is inmiddels 11 jaar en komt een paar keer per dag naar me toe om geknuffeld te worden. Zo leuk!
Ot ligt bijna altijd tegen me aan op de bank. Hij heeft veel behoefte aan fysiek contact.
Als ik in de keuken bezig bent komt hij soms ineens naar me toe, gaat tegen me op staan en wil dan graag in z’n kraag geaaid worden. Ineens is hij weer weg. Dan gaat hij verder met wat hij aan het doen was. Lief!
Ot ligt bijna altijd tegen me aan op de bank. Hij heeft veel behoefte aan fysiek contact.
Als ik in de keuken bezig bent komt hij soms ineens naar me toe, gaat tegen me op staan en wil dan graag in z’n kraag geaaid worden. Ineens is hij weer weg. Dan gaat hij verder met wat hij aan het doen was. Lief!
-
EchoMira
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Alledrie vrij knuffelig. Ze zijn echt dol op fysiek gedoe. Ik ook wel.
Net weer Scarlet helemaal staan wassen en uitkammen met een kaarsje aan en jazzmuzzziek.
Is gewoon gezellig.
Net weer Scarlet helemaal staan wassen en uitkammen met een kaarsje aan en jazzmuzzziek.
Is gewoon gezellig.
Roland ligt graag bij je in de buurt en vind fysiek contact wel fijn.
Niet zoals Abra en Luus die echt helemaal in je kropen maar je ziet dat hij steeds meer vertrouwen heeft gekregen in aanrakingen.
Dat vond hij toen hij er pas was nog wel spannend maar nu heeft die spanning plaats gemaakt voor toch wel leuk en fijn.
Elsa is een knuffelkont ze ligt graag bij je op schoot en komt echt regelmatig haar knuffels wel halen.
Niet zoals Abra en Luus die echt helemaal in je kropen maar je ziet dat hij steeds meer vertrouwen heeft gekregen in aanrakingen.
Dat vond hij toen hij er pas was nog wel spannend maar nu heeft die spanning plaats gemaakt voor toch wel leuk en fijn.
Elsa is een knuffelkont ze ligt graag bij je op schoot en komt echt regelmatig haar knuffels wel halen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- Jackira
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
Jack ligt 's nachts altijd op m'n bed aan het begin van de nacht ( op de plek waar Shira altijd lag). Na een half uur wordt het te warm voor hem en dan gaat hij of in een mand of op de vloer liggen. Hij vraagt af en toe wel wat aandacht en een aai en ligt vaak naast mijn voeten maar knuffeliger dan dat wordt het niet.
Laila is erg van het knuffelen, Nola niet zo erg al is ze wel graag in de buurt.
Laila is erg van het knuffelen, Nola niet zo erg al is ze wel graag in de buurt.
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Hier slapen ze alle drie 's nachts op bed en als Fred 's ochtends naar zijn werk is vertrokken, dan kruipt Clancy bij mij onder het dekbed. Ze staat dan naast mijn bed met haar neus tegen het dekbed te tikken en dan moet ik het optillen om haar er onder te laten. Overdag zijn ze altijd wel in de buurt om een knuffel te halen en een bank hebben we nooit voor onszelf.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Leo sliep het liefst tegen me aan. Die moest altijd contact.
Helaas is ko het geheel tegenovergestelde:( die komt wel voor een aai maar dat is het dan ook wel.
Helaas is ko het geheel tegenovergestelde:( die komt wel voor een aai maar dat is het dan ook wel.
- Josefien
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
Javier houdt er best van , maar wel op zijn initiatief. Als hij tegen of tussen mijn benen loopt te schurken, is het de hoogste tijd voor een dikke knuf. Hij bepaalt het momentum, die ouwe is altijd 'in control'
Merlijntje vindt niets zo lekker als pielen en klooien aan zijn lijf. En ik ook. Fijn dat machtige lijf betasten, overtollig haar met de hand verwijderen. Dat vettige plekje bij zijn vioolklier aanpakken en vooral die wammen koesteren en kussen. Daar kan geen trimbenodigdheid tegenaan en het kan hem en mij niet lang genoeg duren
Edison is een contactligger pur sang. Rusten, relaxen, slapen doe je samen. Want samen uit, samen thuis is zijn motto. Binnenshuis is het zwaan kleef aan, op de bank lekker klef. In bed slapen, onder het dekbed, en zich dan helemaal voegen hoe ik ga liggen. En dan zo liggen broeien en bakken, dat ik me genoodzaakt voel om me om te draaien. Geen enkel probleem voor hem, met een slaapdronken koppie voegt hij zich weer naadloos. Lepeltje-lepeltje liggen doen we graag, zo vertrouwd dat lijfje in mijn armen en tegen mijn buik.
Merlijntje vindt niets zo lekker als pielen en klooien aan zijn lijf. En ik ook. Fijn dat machtige lijf betasten, overtollig haar met de hand verwijderen. Dat vettige plekje bij zijn vioolklier aanpakken en vooral die wammen koesteren en kussen. Daar kan geen trimbenodigdheid tegenaan en het kan hem en mij niet lang genoeg duren
Edison is een contactligger pur sang. Rusten, relaxen, slapen doe je samen. Want samen uit, samen thuis is zijn motto. Binnenshuis is het zwaan kleef aan, op de bank lekker klef. In bed slapen, onder het dekbed, en zich dan helemaal voegen hoe ik ga liggen. En dan zo liggen broeien en bakken, dat ik me genoodzaakt voel om me om te draaien. Geen enkel probleem voor hem, met een slaapdronken koppie voegt hij zich weer naadloos. Lepeltje-lepeltje liggen doen we graag, zo vertrouwd dat lijfje in mijn armen en tegen mijn buik.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Hier zijn ze allemaal behoorlijk aanhankelijk. Allemaal contactliggers (het liefst bij mij, maar ook bij elkaar) en allemaal worden ze graag geknuffeld en geaaid. Fayah het meest, die kun je er letterlijk altijd voor wakker maken.
Amoz en Taartje waren ook erg aanhankelijk, maar Mila niet zo, vooral toen ze jonger was. Ze was wel altijd echt een contactligger, maar geaai en geknuffel hoefden meestal niet zo van haar, ze wilde alleen af en toe kontkriebels. Dat veranderde toen ze ouder werd, toen werd ze steeds aanhankelijker en kwam ook steeds vaker ook echt vragen om knuffels.
Amoz en Taartje waren ook erg aanhankelijk, maar Mila niet zo, vooral toen ze jonger was. Ze was wel altijd echt een contactligger, maar geaai en geknuffel hoefden meestal niet zo van haar, ze wilde alleen af en toe kontkriebels. Dat veranderde toen ze ouder werd, toen werd ze steeds aanhankelijker en kwam ook steeds vaker ook echt vragen om knuffels.

Piiri kan ik sinds een jaar of 2 aaien als ze in de zetel ligt zonder dat ze het meteen aftrapt. Voorheen was ze weg de moment dat ze nog maar een teen zegen zich aanvoelde.
Aaien & toespreken resulteert nog wel in op de rug draaien, aan 1000km per uur kwispelen, kronkelen, met de poten zwaaien,…. Weinig gezelligs aan.
Treskor ligt wel vaak tegen me aan, zeker als hij echt heel erg moe is, kan hij belachelijk klef doen
Maar hij ligt even vaak aan de andere kant van de zetel op zijn plekje.
Aaien & toespreken resulteert nog wel in op de rug draaien, aan 1000km per uur kwispelen, kronkelen, met de poten zwaaien,…. Weinig gezelligs aan.
Treskor ligt wel vaak tegen me aan, zeker als hij echt heel erg moe is, kan hij belachelijk klef doen
De kleintjes liggen graag op schoot. Jakke vindt schoot liggen ook wel leuk. Ik iets minder. Maar hij is niet echt een knuffelkont, vindt het leuk voor even.

Onyx zou het liefste in je wonen. De hele dag op de arm of op schoot. En in bed slapen. En bovenop de katten liggen. En altijd onder een dekentje. Als een peuter aan je been hangen.
Heel gezellig maar soms wat veel.
Heel gezellig maar soms wat veel.
Na een actieve wandeling slaapt Claire.
Soms komt ze wel even een knuffel halen, maar niet vaak.
Als ik op de bank ga zitten komt ze er meestal wel bij en ligt dan net niet tegen me aan.
Soms komt ze wel even een knuffel halen, maar niet vaak.
Als ik op de bank ga zitten komt ze er meestal wel bij en ligt dan net niet tegen me aan.

- Tiny
- Honden: 1
- Welke: Siberian Husky
Shadow is niet van het contactliggen, wel naast mij op de bank maar liever geen gepriegel of gekroel.
Wat hij wel altijd doet is benen likken als hij eten of een snoepje heeft gekregen en kusje voor de nacht.
Wat hij wel altijd doet is benen likken als hij eten of een snoepje heeft gekregen en kusje voor de nacht.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
-
DexSaarSophie
Sophie is een knuffelkont naar iedereen vind alles ook leuk. Maar ze kan zichzelf ook goed vermaken en gaat dus wel haar eigen gang.
Dex en Saartje zijn voor mij natuurlijk knuffelkontjes doen niets liever dan schoot zitten en tutten. Maar van anderen moeten ze niks hebben.
Dex en Saartje zijn voor mij natuurlijk knuffelkontjes doen niets liever dan schoot zitten en tutten. Maar van anderen moeten ze niks hebben.
- Loraine
- Posts in topic: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Dívka is graag bij me, maar ook heel graag op zichzelf.
Zij komt een aantal keer per dag lekker in my face kroelen en als ik haar geen aandacht geef gaar ze bovenop me staan, neus tegen mijn neus, ogen zowat in mijn ogen en me strak aankijken, wanneer ik dan een oog beweeg zie ik aan de randen nog net een staartje kwispelen.
Zeg ik dan dat ze afstand moet nemen doet ze dat ook gelijk, maar ze is nogal een in your face hond.
Mahdutje ligt bijna altijd dichtbij me of bovenop me.
's Nachts word ik regelmatig wakker terwijl hij over mijn ribben/zij of mijn heup/bovenbeen gedrapeerd ligt te snurken.
Of in mijn knieholte opgekruld, al dan niet met zijn kop op mijn knie.
En als hij het koud heeft komt hij ook graag onder het dekbed in mijn armen liggen snurken, tot hij er genoeg van heeft of het te warm wordt, dan trekt hij mijn dekbed mee naar beneden en gaat er half op liggen.
Dan word ik weer wakker omdat ik lig te blauwbekken.
Zij komt een aantal keer per dag lekker in my face kroelen en als ik haar geen aandacht geef gaar ze bovenop me staan, neus tegen mijn neus, ogen zowat in mijn ogen en me strak aankijken, wanneer ik dan een oog beweeg zie ik aan de randen nog net een staartje kwispelen.
Zeg ik dan dat ze afstand moet nemen doet ze dat ook gelijk, maar ze is nogal een in your face hond.
Mahdutje ligt bijna altijd dichtbij me of bovenop me.
's Nachts word ik regelmatig wakker terwijl hij over mijn ribben/zij of mijn heup/bovenbeen gedrapeerd ligt te snurken.
Of in mijn knieholte opgekruld, al dan niet met zijn kop op mijn knie.
En als hij het koud heeft komt hij ook graag onder het dekbed in mijn armen liggen snurken, tot hij er genoeg van heeft of het te warm wordt, dan trekt hij mijn dekbed mee naar beneden en gaat er half op liggen.
Dan word ik weer wakker omdat ik lig te blauwbekken.
- thom
- Welke: Farah het Portugese meisje
Farah ligt het liefst bovenop je of anders tegen je aan en zij is gek op knuffelen. 

Ons Portugese meisje Farah.
- sabine
- Site Admin
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Teun mag nu op de bank (mag ie thuis niet) en hij ligt hele avonden heerlijk met zn kop op schoot geaaid te worden. Hij ploft ook graag op de grond met zo'n aai mij hoofd, ook onweerstaanbaar
- Teckeltoos
- Welke: Teckel
Peer is zelden verder bij mij vandaan dan 1 meter. Hij zou het liefst de hele dag bij mij op schoot zitten en vreselijk lief mij aankijken.
- Tamara/Bayko
- Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]
Cody is tegenwoordig een ontzettende knuffelaar. Uitgebreid 'kusjes' geven deed hij altijd al, maar de eerste jaren had hij nooit genoeg rust in z'n kont om langer dan twee seconden bij me te blijven voor meer fysiek contact. Tegenwoordig vindt hij het echter heerlijk om urenlang bovenop of naast me te komen liggen/zitten. Hij kruipt dan het liefst helemaal in me. Als ik languit op de bank lig springt hij ook wel vaker op de bovenkant van de rugleuning. Daar blijft hij dan gerust de halve avond liggen. Voel ik opeens z'n snuit of een pootje in m'n gezicht om vervolgens twee bruine ogen naar me te zien staren
.
- Budkes
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Herbert moet altijd tegen me aanliggen, niet op schoot maar minimaal 1 pootje op mijn arm of been maar het liefst zijn hele lichaampje.
Louitje wordt altijd druk van knuffelen, ligt niet echt tegen me aan maar wel dichtbij en verplaatst mee als ik me verplaats. Alleen als ik moet huilen is hij er als de kippen bij en gaat tegen me aanstaan. Herbert doet dat trouwens ook maar die wil dan ook echt mijn gezicht af lebberen.
Marco wil het liefst de hele dag geknuffeld worden en blijft dan ook dwingend maaien met die lange poten van hem. Hij mag op of tegen me aanliggen maar houdt z'n poten maar thuis anders stuur ik hem weg.
Perry lag altijd naast me, maar net niet tegen me aan. Heel soms kon ik hem 's nachts in bed tegen me aantrekken en hem echt in m'n armen nemen, dan liet hij dat toe en genoot ik dubbel van dat privilege.
Louitje wordt altijd druk van knuffelen, ligt niet echt tegen me aan maar wel dichtbij en verplaatst mee als ik me verplaats. Alleen als ik moet huilen is hij er als de kippen bij en gaat tegen me aanstaan. Herbert doet dat trouwens ook maar die wil dan ook echt mijn gezicht af lebberen.
Marco wil het liefst de hele dag geknuffeld worden en blijft dan ook dwingend maaien met die lange poten van hem. Hij mag op of tegen me aanliggen maar houdt z'n poten maar thuis anders stuur ik hem weg.
Perry lag altijd naast me, maar net niet tegen me aan. Heel soms kon ik hem 's nachts in bed tegen me aantrekken en hem echt in m'n armen nemen, dan liet hij dat toe en genoot ik dubbel van dat privilege.