Je mag 1 ding aan je hond veranderen
- Teckeltoos
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Re: Je mag 1 ding aan je hond veranderen
Peer zou wel wat minder fel op mensen aan de deur mogen zijn.
- Alex
- Honden: 3
- Welke: Mechelse herder русская бабушка en västgötaspets
Die akelig schelle kutblaf van Thorin staat hier met stip op 1
Het is verder echt het perfecte hondje, altijd goede zin, heel vrolijk, lekker veelzijdig qua wat je er aan activiteit mee kan doen want alles doet ze enthousiast, mooi maatje en gezond. Maar het ras is vocaal en daar is niks aan gelogen. En graag het laatste woord hebben ook nog. Ooit wil ik er ook eentje als sporthondje maar dat gekef is wel echt een ding - en dan is zij ook nog best gemanierd er in als ik het vergelijk met sommige spetsen video's
.
Bij Pekko hoop ik (weet ik
) dat het gedrag wat me nu nog wel eens met de ogen doet rollen beter wordt met rustig door trainen en zijn ouder worden, maar als ik nu al iets mocht noemen is het wel zijn kussen-slopen obsessie
Zelfs vetbed moet in reepjes worden gescheurd. Nou laat hij mijn spullen eigenlijk wel met rust dus ik weet dat ik niet mag klagen maar, beest, toe nou eem, ik wens je comfort te geven.
Bij Pekko hoop ik (weet ik
Saba
23-05-24
- Yvette
- Welke: Toy Poedel
- Contacteer:
Freek zou niet moeten blaffen.
Barrie lijkt me perfect als hij binnen een zachtgekookt ei was naar andere honden en kinderen.
Barrie lijkt me perfect als hij binnen een zachtgekookt ei was naar andere honden en kinderen.
Groetjes Yvette

Freek (2020)

Freek (2020)
- thom
- Posts in topic: 2
- Welke: Farah het Portugese meisje
Hé wat leuk Alex, goed dat je er weer bent.Alex schreef: 24 dec 2025, 15:14 Die akelig schelle kutblaf van Thorin staat hier met stip op 1Het is verder echt het perfecte hondje, altijd goede zin, heel vrolijk, lekker veelzijdig qua wat je er aan activiteit mee kan doen want alles doet ze enthousiast, mooi maatje en gezond. Maar het ras is vocaal en daar is niks aan gelogen. En graag het laatste woord hebben ook nog. Ooit wil ik er ook eentje als sporthondje maar dat gekef is wel echt een ding - en dan is zij ook nog best gemanierd er in als ik het vergelijk met sommige spetsen video's
.
Bij Pekko hoop ik (weet ik) dat het gedrag wat me nu nog wel eens met de ogen doet rollen beter wordt met rustig door trainen en zijn ouder worden, maar als ik nu al iets mocht noemen is het wel zijn kussen-slopen obsessie
Zelfs vetbed moet in reepjes worden gescheurd. Nou laat hij mijn spullen eigenlijk wel met rust dus ik weet dat ik niet mag klagen maar, beest, toe nou eem, ik wens je comfort te geven.

Ons Portugese meisje Farah.
- annnie
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Mijn honden zijn natuurlijk perfect en fantastisch, maarrrr
Annie kan echt gemeen doen tegen overdreven onderdanige hondjes. Nu snap ik het wel, want ik vind ze ook irritant, maar ik had toch liever dat ze die hondjes negeert in plaats van uitkafferen.
En Ronja kan als ze iets wil nogal zeiken, het zou beter werken als ze Nederands sprak.
Annie kan echt gemeen doen tegen overdreven onderdanige hondjes. Nu snap ik het wel, want ik vind ze ook irritant, maar ik had toch liever dat ze die hondjes negeert in plaats van uitkafferen.
En Ronja kan als ze iets wil nogal zeiken, het zou beter werken als ze Nederands sprak.
Laatst gewijzigd door annnie op 24 dec 2025, 23:44, 2 keer totaal gewijzigd.

- ellen en de birmanen
Pinkie: minder blaffen en minder schel.
Ecco: minder jachtgedrag en agressie naar andere reuen.
Twinkel: dat haar gehoor weer terug komt en mij weer hoort roepen.
Daisy: minder onzeker.
Oos: iets rustiger als ze buiten loopt, minder de omgeving scannen.
Ecco: minder jachtgedrag en agressie naar andere reuen.
Twinkel: dat haar gehoor weer terug komt en mij weer hoort roepen.
Daisy: minder onzeker.
Oos: iets rustiger als ze buiten loopt, minder de omgeving scannen.
- Josefien
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
Javier: zijn leeftijd met op zijn minst 15 jaar terugschroeven.
Merlijntje: zijn eetlust. Hij is karig met voedsel en slaat gerust een dag over. Totaal niet voedselgeorienteerd. Dat is eigen voor mastins, een efficient metabolisme, zoveel mogelijk energie halen uit weinig voeding. Gerelateerd aan hun oorspronkelijke werk, zelfstandig bij de kudde. Eens je gevoerd word, is het onbekend wanneer de volgende ronde komt. Je kunt er maar beter zuinig mee omspringen.
Maar ja, ik zou hem graag eens verwennen met lekkere dingetjes, ook mijn manke hoor, ik ben een gourmand en ik gun het hem ook. Het is gewoon niet aan hem besteed.
Edison: bij nieuw bezoek is hij in eerste instantie terughoudend, maar eens hij ze goed leert kennen, kan hij dolenthousiast reageren. Springen etc. Daar werken we aan, het bezoek krijgt een balletje in de hand gedrukt, om te gooien voor hem. Kan hij zijn onstuimigheid op een andere manier ontladen. Het kwartje begint onderhand wel te vallen bij hem. Want het springen verdooft wat, hij scharrelt zelf een balletje op, brengt dit naar het bezoek, in volle verwachting dat ze gaan gooien. Dus dat komt op zijn tijd wel goed.
Merlijntje: zijn eetlust. Hij is karig met voedsel en slaat gerust een dag over. Totaal niet voedselgeorienteerd. Dat is eigen voor mastins, een efficient metabolisme, zoveel mogelijk energie halen uit weinig voeding. Gerelateerd aan hun oorspronkelijke werk, zelfstandig bij de kudde. Eens je gevoerd word, is het onbekend wanneer de volgende ronde komt. Je kunt er maar beter zuinig mee omspringen.
Maar ja, ik zou hem graag eens verwennen met lekkere dingetjes, ook mijn manke hoor, ik ben een gourmand en ik gun het hem ook. Het is gewoon niet aan hem besteed.
Edison: bij nieuw bezoek is hij in eerste instantie terughoudend, maar eens hij ze goed leert kennen, kan hij dolenthousiast reageren. Springen etc. Daar werken we aan, het bezoek krijgt een balletje in de hand gedrukt, om te gooien voor hem. Kan hij zijn onstuimigheid op een andere manier ontladen. Het kwartje begint onderhand wel te vallen bij hem. Want het springen verdooft wat, hij scharrelt zelf een balletje op, brengt dit naar het bezoek, in volle verwachting dat ze gaan gooien. Dus dat komt op zijn tijd wel goed.
- Célie
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Oes heeft maar 1 nadeel dat is als ze een andere hond niet leuk vind die meteen stuk moet.
-
mosquito1980
- Welke: DH
- Elian
- Welke: Russische tzarin + westjeutapets + baby belg
Dit wou ik antwoorden maar Alex is me voor.Alex schreef: 24 dec 2025, 15:14 Die akelig schelle kutblaf van Thorin staat hier met stip op 1Het is verder echt het perfecte hondje, altijd goede zin, heel vrolijk, lekker veelzijdig qua wat je er aan activiteit mee kan doen want alles doet ze enthousiast, mooi maatje en gezond. Maar het ras is vocaal en daar is niks aan gelogen. En graag het laatste woord hebben ook nog. Ooit wil ik er ook eentje als sporthondje maar dat gekef is wel echt een ding - en dan is zij ook nog best gemanierd er in als ik het vergelijk met sommige spetsen video's
.
Dat ze niet zo bang voor vuurwerk zou zijn.
- hakunamatata
- Honden: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Oh dat is niet moeilijk. Ik zeg het namelijk regelmatig 
Bij Eevee mag haar volumeknop flink naar beneden. Hoeveelheid blaffen is niet zo erg, dat valt wel mee, als het niet zo hard zou zijn.
Of zal ik toch voor de verlatingsangst kiezen? Wat een luxe was het met vorige honden, gewoon weg kunnen gaan wanneer je dat wilde wetende dat de hond het niet uit maakt.
Bij Liora neem ik dan toch maar die oren voor lief maar ga ik voor haar mierenetertong. Ze kan het gewoon niet laten om te likken. Heeft ze van haar vader, alle pups in het nest hebben het. Maar af en toe een lik is echt genoeg, zoals Eevee.
Verder zijn ze heus niet perfect maar perfect genoeg
Bij Eevee mag haar volumeknop flink naar beneden. Hoeveelheid blaffen is niet zo erg, dat valt wel mee, als het niet zo hard zou zijn.
Of zal ik toch voor de verlatingsangst kiezen? Wat een luxe was het met vorige honden, gewoon weg kunnen gaan wanneer je dat wilde wetende dat de hond het niet uit maakt.
Bij Liora neem ik dan toch maar die oren voor lief maar ga ik voor haar mierenetertong. Ze kan het gewoon niet laten om te likken. Heeft ze van haar vader, alle pups in het nest hebben het. Maar af en toe een lik is echt genoeg, zoals Eevee.
Verder zijn ze heus niet perfect maar perfect genoeg
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~

Dat is met mijn honden andersom. Wordt naar het bos gesleurd en naar huis moet ik ze meesleuren.Annets schreef: 23 dec 2025, 08:19 Ik zou het fijn vinden als James gewoon lekker mee liep op de heenweg tijdens het uit laten.
De terugweg loopt ie altijd voorop.
Op de heenweg heb ik het idee dat ik een meesleurhond heb.

Tanja en Anne