Wat is nou een tof gezelschapshondje
Wat is nou een tof gezelschapshondje
Stel. Dat ik tzt toch weer een klein hondje wil want groterds zitten niet meer in de pen.
Wat is nou een leuk rasje? Het enige waar ik volmondig nee tegen zeg zijn niet bestaande neuzen, plopogen en bolle kupkes. Dus Chihuahua, Japanse Spaniel en dat spul valt allemaal af.
Wat is nou een leuk rasje? Het enige waar ik volmondig nee tegen zeg zijn niet bestaande neuzen, plopogen en bolle kupkes. Dus Chihuahua, Japanse Spaniel en dat spul valt allemaal af.

- Frootje
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Re: Wat is nou een tof gezelschapshondje
Ik vind Havanezers heel leuk. Ik ken ze alleen maar ongecompliceerd en gezellig.
Ze zijn me te klein, maar anders zou ik het doen.

- Teckeltoos
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Een lancashire heeler zou ik nog wel nemen, ik sta zelfs op een wachtlijst
Maar het hoeft geen ras te zijn, een leuke kruising met vanalles en nog wat kan ook zomaar kanshebber zijn.
Maar het hoeft geen ras te zijn, een leuke kruising met vanalles en nog wat kan ook zomaar kanshebber zijn.
-
Mizzsylver
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
- twinkeltje
- Posts in topic: 6
Ja ik ken ook eigenlijk alleen leuke havanezers en dweilen ben je al gewend

Teckel gewoon weer. Of een leuke kruising ergens is vast te vinden
- Loraine
- Posts in topic: 3
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Een poedel en die in de koorden zetten.
Ik vind de Shih Tzu ontzettend leuk qua karakter, maar de gezondheid is wel een ding dus er komt er geen meer hier.
Keesjes (iig middenslag) zijn ook leuk, mits een beetje goed gefokt op karakter.
Een Dívka raad ik niemand aan, al sluit ik niet uit dat die bij iemand die rustiger in het hoofd en stabiel is een stuk relaxter en fijner te handelen is.
Ze spiegelt nl enorm en ik zie een wereld van verschil als mijn moeder met haar bezig is.
Ze vindt het heerlijk om met en voor je te werken (speurwerk, ze staat gewoon te krijsen van enthousiasme en komt op ooghoogte voorbij stuiteren
), maar vermaakt zich ook prima met rondrennen, snuffelen, konijnen jagen etc.
Je moet er wel tegen kunnen dat ze een zwart stipje aan de horizon losloperd is, maar ook dan nog goed bij te sturen met fluiten of armzwaaien.
Met wat aanwijzingen blijft ze ook dichterbij en ze gaat geen andere honden of mensen lastigvallen ofzo als ze buiten zicht is.
Ik vind de Shih Tzu ontzettend leuk qua karakter, maar de gezondheid is wel een ding dus er komt er geen meer hier.
Keesjes (iig middenslag) zijn ook leuk, mits een beetje goed gefokt op karakter.
Een Dívka raad ik niemand aan, al sluit ik niet uit dat die bij iemand die rustiger in het hoofd en stabiel is een stuk relaxter en fijner te handelen is.
Ze spiegelt nl enorm en ik zie een wereld van verschil als mijn moeder met haar bezig is.
Ze vindt het heerlijk om met en voor je te werken (speurwerk, ze staat gewoon te krijsen van enthousiasme en komt op ooghoogte voorbij stuiteren
Je moet er wel tegen kunnen dat ze een zwart stipje aan de horizon losloperd is, maar ook dan nog goed bij te sturen met fluiten of armzwaaien.
Met wat aanwijzingen blijft ze ook dichterbij en ze gaat geen andere honden of mensen lastigvallen ofzo als ze buiten zicht is.
- Loraine
- Posts in topic: 3
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik ken ook een paar heel leuke vlinderhondjes trouwens, die met staande oren.
Maar is gewoon een of ander buitenlandse kruising ofzo geen optie?
Of een Nederlandse/Belgische uit het asiel, zoals je aan Glenn kwam toentertijd?
Maar is gewoon een of ander buitenlandse kruising ofzo geen optie?
Of een Nederlandse/Belgische uit het asiel, zoals je aan Glenn kwam toentertijd?
hier kan ik maar 1 antwoord op geven een havanezer natuurlijk. Heerlijke, vrolijke ongecompliceerde hondjes. Maar ook de Coton de Tulear mag er zijn. De clown van het stel. Wel wit en daar moet je van houden.Nanna schreef: 01 jan 2026, 17:30 Stel. Dat ik tzt toch weer een klein hondje wil want groterds zitten niet meer in de pen.
Volgend jaar hoop ik op een nestje met onze mooie Roos en Loekie.
Maar let op hoe makkelijk ze ook zijn. Ze laten zich de kaas niet van het brood eten. Het zijn ook hondjes met pit. Maar al mijn hava's en dat zijn er 7 zijn gek op kinderen.

Een dwergpincher
Verstuurd vanaf mijn SM-S711B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-S711B met Tapatalk
Zo'n Micron of Jimi hondje, makkelijker leuker en ongecompliceerder komen ze niet

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- CatnDog
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
De honden van Suzanne zijn toch Havanezers? Saar en Eef? Edit: en van Blacky natuurlijk ook. Die zijn echt heel erg leuk.Frootje schreef: 01 jan 2026, 17:32 Ik vind Havanezers heel leuk. Ik ken ze alleen maar ongecompliceerd en gezellig.Ze zijn me te klein, maar anders zou ik het doen.
Anders neem je maar een Schipperke. Een mini-Groenendaeler.
Een Yorkshire Terrier. En je wil geen terriër om bepaalde eigenschappen maar je wil ook wel een terriër want ze zijn perfect. Een Yorkshire Terriër is echt een geweldig ras om.eem.heleboel.redenen. Als ik een ras klein hondje zocht wist ik het wel. Dan wel een flinke.
-
Kelperuaantjes
- Honden: 3
Gewoon een leuke kleine kruising, jij bent zelf altijd goed in het vinden van de leukste berplaatsers, dat moet voor jezelf toch ook best lukken?
Dan werd het eerder een Biewer.Marc schreef: 01 jan 2026, 20:11Een Yorkshire Terrier. En je wil geen terriër om bepaalde eigenschappen maar je wil ook wel een terriër want ze zijn perfect. Een Yorkshire Terriër is echt een geweldig ras om.eem.heleboel.redenen. Als ik een ras klein hondje zocht wist ik het wel. Dan wel een flinke.

- hakunamatata
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Laat ik die nou net eentje in de aanbieding hebbenNanna schreef: 01 jan 2026, 21:29Dan werd het eerder een Biewer.Marc schreef: 01 jan 2026, 20:11Een Yorkshire Terrier. En je wil geen terriër om bepaalde eigenschappen maar je wil ook wel een terriër want ze zijn perfect. Een Yorkshire Terriër is echt een geweldig ras om.eem.heleboel.redenen. Als ik een ras klein hondje zocht wist ik het wel. Dan wel een flinke.
Oké, ze is een kruising van een biewermix en yorkmix, kan geen seconde alleen zijn enzo. Maar ach
Maar wat eerder is gezegd. Jij vindt vast wel ergens een leuke kruising. Al dacht ik dat je hierna voor de oosterse katten ging?
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~

Nee geen katten. Ik heb een voliere en geen zin meer in die kattenbak.

Jaaa ik denk ook dat dat mijn volgende hond wordt ik vind ze leukNanna schreef: 01 jan 2026, 21:29Dan werd het eerder een Biewer.Marc schreef: 01 jan 2026, 20:11Een Yorkshire Terrier. En je wil geen terriër om bepaalde eigenschappen maar je wil ook wel een terriër want ze zijn perfect. Een Yorkshire Terriër is echt een geweldig ras om.eem.heleboel.redenen. Als ik een ras klein hondje zocht wist ik het wel. Dan wel een flinke.

Een biewer is toch gewoon een bonte York? Denk dat dat elkaar kwa karakter niet ver ontloopt. Yorken die lekker uitgelaten worden zijn gewoon geweldige sociale actieve grappige hondjes.
Ik dacht altijd dat er wat anders door gekruist zat york/ jack Russel ofzo maar ik zie nu inderdaad dat het alleen een andere kleur is hmmm en dus ook lang haar? Dat wil ik echt niet meerMarc schreef: 01 jan 2026, 22:40 Een biewer is toch gewoon een bonte York? Denk dat dat elkaar kwa karakter niet ver ontloopt. Yorken die lekker uitgelaten worden zijn gewoon geweldige sociale actieve grappige hondjes.

-
EchoMira
- Posts in topic: 4
- Honden: 3
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Scarlett bevalt enorm goed.
Heerlijk no-nonsens maar wel echt een gezelschapshond. Slim, actief genoeg maar geen zenuwpees, handzaam en een leuk vachtje om creatief mee te doen maar ook een week lang niets te hoeven.
Relatief gezond ras ook wel. Maar ze kunnen heel gereserveerd zijn. Heeft niemand aan scarlett verteld maar het schijnt bij andere exemplaren een ding te kunnen zijn.
Maar goed, daar draai jij je tekkelpoten niet voor om.
Ik kan me zomaar voorstellen dat er in de toekomst nog een chineesje komt. Ik vind ze echt heel leuk.
Ik ben niet kapot van gekke genen maar de powdertjes hebben dat gen ook gewoon niet, dus.
Heerlijk no-nonsens maar wel echt een gezelschapshond. Slim, actief genoeg maar geen zenuwpees, handzaam en een leuk vachtje om creatief mee te doen maar ook een week lang niets te hoeven.
Relatief gezond ras ook wel. Maar ze kunnen heel gereserveerd zijn. Heeft niemand aan scarlett verteld maar het schijnt bij andere exemplaren een ding te kunnen zijn.
Maar goed, daar draai jij je tekkelpoten niet voor om.
Ik kan me zomaar voorstellen dat er in de toekomst nog een chineesje komt. Ik vind ze echt heel leuk.
Ik ben niet kapot van gekke genen maar de powdertjes hebben dat gen ook gewoon niet, dus.