Mooie kruising uit Polen.
11 jaar is hij.

Ik zag vandaag een border collie / stabij.Nanna schreef: 18 jan 2026, 13:05 Het is een gezellige kruising herder.
Laat die mensen verder maar. Ik hoor het zo vaak. ‘Het is dit of dat ras’ en dan LIJKT het er nog niet opLaat ze in die waan.
Voor ik dapper nam heb ik, ach gut, een karelische berenhond overwogen. Een reutje van een jaar of 3. H
Dat heb ik ook. De hond toont te wild om puur hond te zijn. Te back to basic. Ook de tinten en de wangen. De oogopslag. De pels. De staart. Alles. Is wel veel hond. Denk misschien wel 75 of meer procent. Maar denk echt dat er kwart wolf in zit. Hij is nu oud maar als hij van jong af bij mij zat en dus lange wandelingen en grote tuin en vlees gekregen had was hij nu ook meer wolf en mooier van bouw en uitstraling geweest.EchoMira schreef: 18 jan 2026, 20:51Voor ik dapper nam heb ik, ach gut, een karelische berenhond overwogen. Een reutje van een jaar of 3. H
Zat er naast in het asiel, zeg maar.
Dat was zoiets maar dan zwart. En jong en mooi. Dat is deze niet.
Maar het is een prachtig geweest, dat kun je zien.
Ik denk ook wel dat de korste weg naar dit uiterlijk iets met een wolf te maken heeft trouwens.
Die pels op de staart. Dat hebben pure honden gewoon niet zo.
Ook de manier waarop de vacht van de kop overgaat in een dikke vacht en dat lage voorhoofd.
Dat hebben sommige rassen wel maar ik kan zo snel geen ras bedenken dat bij deze hond in aanmerking komt.
Dat heb ik ook. De hond toont te wild om puur hond te zijn. Te back to basic. Ook de tinten en de wangen. De oogopslag. De pels. De staart. Alles. Is wel veel hond. Denk misschien wel 75 of meer procent. Maar denk echt dat er kwart wolf in zit. Hij is nu oud maar als hij van jong af bij mij zat en dus lange wandelingen en grote tuin en vlees gekregen had was hij nu ook meer wolf en mooier van bouw en uitstraling geweest.EchoMira schreef: 18 jan 2026, 20:51Voor ik dapper nam heb ik, ach gut, een karelische berenhond overwogen. Een reutje van een jaar of 3. H
Zat er naast in het asiel, zeg maar.
Dat was zoiets maar dan zwart. En jong en mooi. Dat is deze niet.
Maar het is een prachtig geweest, dat kun je zien.
Ik denk ook wel dat de korste weg naar dit uiterlijk iets met een wolf te maken heeft trouwens.
Die pels op de staart. Dat hebben pure honden gewoon niet zo.
Ook de manier waarop de vacht van de kop overgaat in een dikke vacht en dat lage voorhoofd.
Dat hebben sommige rassen wel maar ik kan zo snel geen ras bedenken dat bij deze hond in aanmerking komt.

Het gaat me om de kleur. En alles bij elkaar. Huskies hebben die strepen ook vaak.Nanna schreef: 18 jan 2026, 22:46 Die strepen in de vachthad de Laika vn een vriendin ook. Voordat ze ging verharen?
Hier zie je het bij een Akita.
![]()

Beetje oertype,.scheutje wolf en een Poolse straatherder en je bent erRennendehond schreef: 19 jan 2026, 03:29 Ik zie er wel Malamute in. Die staartdracht, dikke vacht en grote hals. Vooral in de kop zie ik wel oertype, geen gewone Duitse herder mix.