Crematie Evidensia

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Babs
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Babstaard kruising van een mix

Re: Crematie Evidensia

Bericht door Babs »

Maar met begraven in je eigen tuin, hoe doe je dat dan als je gaat verhuizen? Graaf je ze dan op of laat je ze achter?
Ik ben toch blij dat ik met de verhuizing gewoon een urn met as mee heb kunnen nemen ipv Babs achter te moeten laten of weer op te moeten graven :x
Wij hebben dus wel voor individuele crematie gekozen, ze had haar halsband nog om en het ijzeren ringetje zat ook gewoon in de as dus ik ga er maar vanuit dat het ook netjes zo is gegaan als dat we hadden afgesproken.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 4
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Ik ga niet verhuizen maar ze blijven dan inderdaad lekker in de tuin liggen. Daar heb ik prima vrede mee.
Die urnen zou ik dan waarschijnlijk ook weggooien want dan ga ik een heel stuk kleiner wonen en verhuizen gaat over dingen achter je laten.
Ik heb veel meer met een mooie foto of een ouwe halsband.
Marc
Posts in topic: 2

Bericht door Marc »

Babs schreef: 08 feb 2026, 20:36 Maar met begraven in je eigen tuin, hoe doe je dat dan als je gaat verhuizen? Graaf je ze dan op of laat je ze achter?
Ik ben toch blij dat ik met de verhuizing gewoon een urn met as mee heb kunnen nemen ipv Babs achter te moeten laten of weer op te moeten graven :x
Wij hebben dus wel voor individuele crematie gekozen, ze had haar halsband nog om en het ijzeren ringetje zat ook gewoon in de as dus ik ga er maar vanuit dat het ook netjes zo is gegaan als dat we hadden afgesproken.
Ik heb ze in de tuin begraven omdat dat hun plekje was. Niet omdat ik ze dan in mijn tuin heb en bij mij heb. Plus als ik ga verhuizen maar nog geen plannen had toen ik de hond heb begraven zit er dermate veel tijd tussen dat ik ook geen enkele emotie meer heb bij de begraven dieren. Ik ben vooral verdrietig en ermee bezig als ik ze begraaf. Ik kan daarna heel gemakkelijk afstand doen of nemen.

Dus bij verhuizing blijven ze liggen waar ze liggen en ga ik er niet eens over nadenken ze op te graven :engel:
Afbeelding
Cendy
Posts in topic: 1

Bericht door Cendy »

Babs schreef: 08 feb 2026, 20:36 Maar met begraven in je eigen tuin, hoe doe je dat dan als je gaat verhuizen? Graaf je ze dan op of laat je ze achter?
Bij Toos kreeg ik de vraag of ik haar knieën terug wilde.
Die heb ik dus in een kleine urn in de camper mee, zo “wandelt” ze altijd nog met ons mee :mrgreen:

Verder liggen er 5 katten in de tuin.
Inmiddels is de tuin wel een keer op de schop geweest met graafmachine en al. Ik denk dat er hier en daar wel wat opgegraven is.
Afbeelding
twinkeltje
Posts in topic: 3

Bericht door twinkeltje »

Ik ben benieuwt wie en allemaal er in mijn blikjes verzameling zitten
Hoop wel dat het bij mensen niet zo gaat anders heb ik dalijk een vreemde kerel ingeblikt, binnen kort maar eens flink gaan strooien
Afbeelding
Célie
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

twinkeltje schreef: 09 feb 2026, 16:25 Ik ben benieuwt wie en allemaal er in mijn blikjes verzameling zitten
Hoop wel dat het bij mensen niet zo gaat anders heb ik dalijk een vreemde kerel ingeblikt, binnen kort maar eens flink gaan strooien
Bij mensen past er ook maar 1 persoon in de oven toch. Of ze moeten stapelen.
twinkeltje

Célie schreef: 09 feb 2026, 17:02
twinkeltje schreef: 09 feb 2026, 16:25 Ik ben benieuwt wie en allemaal er in mijn blikjes verzameling zitten
Ja of ze schuiven hem er voor in en komt hij daarna in een stapel oven
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

twinkeltje schreef: 09 feb 2026, 17:04
Célie schreef: 09 feb 2026, 17:02
Ja of ze schuiven hem er voor in en komt hij daarna in een stapel oven
Nou ik ben weleens op zo'n open dag geweest en dan kon je echt niet doorschuiven hoor.
twinkeltje

oo oke maar ik ga hem toch maar uitgooien hoor ik hoef geen as
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

twinkeltje schreef: 09 feb 2026, 17:11 oo oke maar ik ga hem toch maar uitgooien hoor ik hoef geen as
Gewoon doen wat jij fijn vind.
Plaats reactie