Pracht van een leonberger

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Sabientje
Posts in topic: 2

Pracht van een leonberger

Bericht door Sabientje »

Kwam mooue Leonberger tegen.
Hij is 4 jaar.
Echte knuffelbeer maar voed waaks.

Afbeelding

Afbeelding

Zit goed in zijn vacht.
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 1

Re: Pracht van een leonberger

Bericht door Nanna »

Mooie donkere kop
Afbeelding
Sabientje

Bericht door Sabientje »

Zo horen ze ook toch?

Ik weet nog dat Sonja een hekel aan ze had
Irma

Bericht door Irma »

Een leonberger, moet een zwart masker hebben inderdaad. Maar een hele zwarte kop is zeker geen vereiste. Type is ook wel wat veranderd, smaak he ;-) Gelukkig is de standaard wat dat aangaat heel divers. Van heel lichte tot leonbergers met veel zwarte haarpunten. Voor elk wat wils.
Ik zelf viel niet op die hele zwarte, ronde ( bijna new foundlander) koppen, hield meer van het oude type. Meer expressie. Maar dat was voor mij geen kriteria bij de fokkerij, kleurtjes enz.
Uit het zelfde nest. de onderste Jack scoorde zeer goed op shows. Op de foto al een oude hond
Afbeelding

Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Zijn ze geschikt (met sturing en gewenning natuurlijk) voor op een zorgboerderij?
Irma

Bericht door Irma »

Waarom niet? Volgens mij, kan ik me herinneren dat er wel vaker leo's op zorgboerderijen liepen. (Apenheul ook, de dierentuin, liepen ze heel lang geleden gewoon rond daar. ) Als ik ze kan handelen....
Zijn, -uitzonderingen heb je altijd- echt gezelschapshonden, mensgericht, geen echte werkers. Geen honden die je alleen buiten kan houden. (Kennel) Maar zoals alle honden... wat je er in stopt.... En natuurlijk heb je ook honden die ik minder vond qua karakter, zie je in elk ras. Probleem is: ze zijn sterk.
De onderste hond, en had er nog 2 in mijn fok, deden waterwerk en speuren naar mensen.
Hannah, deed met mij flybal, gehoorzaamheid ( laagniveau hoor, voor de lol maar ze vond het geweldig), maar ook eenvoudig behendigheid en speuren.
Zoals elke hond, het is maar wat de individuele hond leuk vind.
Plaats reactie