Rogan Josh

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Sterre
Posts in topic: 3

Re: Rogan Josh

Bericht door Sterre »

Wat schattig die maaipootjes.
Diana
Posts in topic: 53
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

CatnDog schreef: 13 apr 2026, 22:20 Wat schattig dat Fayah probeert te spelen vanuit een (lage) liggende positie.

Fijn dat iemand voor haar is gevallen en ze over een paar weekjes kan verhuizen.
Ben je van plan om daarna nog een hondje te fosteren?
Vast wel! In het verleden heb ik veel honden opgevangen, maar ben daarmee gestopt toen Arlo bleef en ik tijdelijk 5 honden had, en daarna vond ik Mila er te oud voor en had ik haar er geen plezier meer mee gedaan. Met het huidige drietal kan het weer prima, maar het is ook afhankelijk van wat er op mijn pad komt, hoe druk ik het heb met andere dingen, etc.
Afbeelding
Jetski
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Zo leuk om naar te kijken
Ze is echt van het worstelen, zo met de pootjes. :I:
Fijn dat er interesse is.
Ze heeft bij jou en de roedel sowieso de meest geweldige start gekregen. :lol1:
Afbeelding
Anne
Honden: 1

Bericht door Anne »

Wat leuk dat er mensen voor haar zijn, ze is zo leuk en wat Jetski ook zegt wat een geweldige start bij jou dat zal de overgang zeker makkelijker maken.
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Het is in ieder geval al heel fijn dat ze al een huiselijke situatie gewend is, dat maakt de overgang veel minder groot dan een plaatsing rechtstreeks vanuit een asiel, ze is al zo goed als zindelijk, gewend om aan de lijn te lopen, heeft al een heel klein beetje van de wereld gezien - ze is super open, vrij en nergens bang voor en dol op alle mensen en honden, dus wat dat betreft verwacht ik sowieso dat ze zich ook in het veel drukkere Nederland makkelijk aan zal passen.

Maar tot ze reisklaar is, mag ze hier nog lekker de boel onveilig maken!
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Ze brengt genoeg leven in de brouwerij :lol1:
Lekker spelen in de tuin en in het badje:

Verder is bij Arlo sinds vandaag het knopje ook opeens omgegaan :F:

Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 14

Bericht door ranetje »

Leuk dat Ro zo ook met je wil spelen nu ze gezien heeft hoe je samen met Fayah speelt :D
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

ranetje schreef: 15 apr 2026, 22:00 Leuk dat Ro zo ook met je wil spelen nu ze gezien heeft hoe je samen met Fayah speelt :D
Dat doet ze al vanaf het begin, ze is gek op speelgoed en bracht het ook meteen al terug.
Ze heeft inmiddels ook een verzameling speelgoed aangelegd onder de bank. Er liggen ook takjes en graspollen en van alles wat ze heeft verzameld, want ze ziet alles als speelgoed :LOL:
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 1

Bericht door Nanna »

Je zult haar vast vreselijk missen straks
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 14

Bericht door ranetje »

Diana schreef: 15 apr 2026, 22:19
ranetje schreef: 15 apr 2026, 22:00 Leuk dat Ro zo ook met je wil spelen nu ze gezien heeft hoe je samen met Fayah speelt :D
Dat doet ze al vanaf het begin, ze is gek op speelgoed en bracht het ook meteen al terug.
Ze heeft inmiddels ook een verzameling speelgoed aangelegd onder de bank. Er liggen ook takjes en graspollen en van alles wat ze heeft verzameld, want ze ziet alles als speelgoed :LOL:
Wat een geweldig hondje :I:
Weet je zeker dat je haar weer laat gaan? ;)
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Nanna schreef: 16 apr 2026, 10:20 Je zult haar vast vreselijk missen straks
Ja, vast, maar tegelijkertijd kan ik dan ook wel weer genieten van de rust :mrgreen:
ranetje schreef: 16 apr 2026, 11:12 Wat een geweldig hondje :I:
Weet je zeker dat je haar weer laat gaan? ;)
Ja, dat weet ik zeker, ik wil eigenlijk echt geen 4 honden, en een podenco... hoe fantastisch en leuk ik ze ook vind, het zou betekenen dat ik een paar zware jaren voor de boeg zou hebben :lol1: Dat zou op dit moment geen goede timing zijn. Plus dan zou het dus ook meteen weer afgelopen zijn met het opvangen.
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 20
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Ik denk dat Fayah en Arlo nu iets vertrouwder met haar zijn, waardoor ze 'de speelgrens' overgaan?

Ik weet niet of Ro wel zo'n geweldige aanvulling zou zijn op jouw roedel. Als ze is uitgevlogen, zullen ze de rust vast kunnen waarderen. Ik zie dat zelfs de lieve Amy haar grenzen aangeeft (als ze uit het bosje vandaan is gekomen).
Diana

Bericht door Diana »

CatnDog schreef: 16 apr 2026, 16:09 Ik denk dat Fayah en Arlo nu iets vertrouwder met haar zijn, waardoor ze 'de speelgrens' overgaan?

Ik weet niet of Ro wel zo'n geweldige aanvulling zou zijn op jouw roedel. Als ze is uitgevlogen, zullen ze de rust vast kunnen waarderen. Ik zie dat zelfs de lieve Amy haar grenzen aangeeft (als ze uit het bosje vandaan is gekomen).
Ja, Amy geeft zeker haar grenzen aan, maar is veel te soft, dus Ro heeft er meestal maling aan. Dat ligt niet alleen aan Ro, dat ging bij pup Fayah precies zo, pups nemen Amy niet heel serieus. Dát ligt wel aan Amy, want ze is super inconsequent: ze kan drie keer grommen omdat ze met rust gelaten wil worden (verder dan grommen gaat ze nooit) en zich dan toch over laten halen om te spelen. Dat hebben pups dus binnen een paar dagen ook feilloos door. :lol1:
Fayah en Arlo corrigeren ook niet echt (alleen grommen of lip optrekken) en lopen weg als Ro dan toch doorgaat. En aangezien Ro van al die dingen niet onder de indruk is, moet ik mijn andere honden soms echt wel in bescherming nemen. Voor Fayah heeft ze iets meer ontzag.
Dat ging bij Mila wel anders: die waarschuwde precies één keer (verstrakken en lip optrekken), en als een pup zich dan niet binnen een seconde voorbeeldig gedroeg, corrigeerde ze fel. En dan deed een pup dat nooit en te nimmer meer en hoefde Mila voortaan alleen nog maar een wenkbrauw op te trekken :hmmm: Ik merk nu dat zo'n hulp in de opvoeding een enorm verschil maakt, Mila zorgde ervoor dat elke pup zich binnen no time superbeleefd gedroeg en op dat gebied hoefde ik dan zelf eigenlijk niets meer te doen - nu dus wel :engel:

Ik denk ook dat mijn honden het best fijn gaan vinden als de rust is wedergekeerd, hoewel ze zich er ook prima naar zouden voegen als Ro zou blijven. Wat dat betreft zijn deze drie heel makkelijk.
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Vandaag was Ro voor het eerst mee zonder één van de andere honden erbij, dat vond ze de eerste 100 meter best spannend :lol1: Het helpt dat ze echt stiknieuwsgierig is en alles wil zien en ontdekken, dan gaat ze helemaal op in haar omgeving en is meteen vergeten dat ze het spannend vond.
Ze heeft haar chip en rabiësvaccinatie gekregen, zodat ze binnenkort klaar is om naar Nederland te reizen. Haar drie broers waren er ook, allemaal een heel stuk groter dan Rootje, maar ze vond het heel leuk om ze weer te zien :cheer:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Tineke
Posts in topic: 8

Bericht door Tineke »

Diana schreef: 17 apr 2026, 15:25 Vandaag was Ro voor het eerst mee zonder één van de andere honden erbij, dat vond ze de eerste 100 meter best spannend :lol1: Het helpt dat ze echt stiknieuwsgierig is en alles wil zien en ontdekken, dan gaat ze helemaal op in haar omgeving en is meteen vergeten dat ze het spannend vond.
Ze heeft haar chip en rabiësvaccinatie gekregen, zodat ze binnenkort klaar is om naar Nederland te reizen. Haar drie broers waren er ook, allemaal een heel stuk groter dan Rootje, maar ze vond het heel leuk om ze weer te zien :cheer:

Afbeelding

Afbeelding
Je gaat haar vast ook nog wel missen, maar je hebt haar wel een super fijne start gegeven. Daar zullen haar baasjes to be vast profijt van hebben.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Dat is zeker een groot verschil in formaat met haar broer.
Diana

Bericht door Diana »

De moeder van Ro is inmiddels aangekomen in Engeland, waar ze geadopteerd is.
Ik denk dat Ro veel op haar gaat lijken:

Afbeelding

Een broer en een zus zijn geadopteerd in Spanje, een andere broer gaat waarschijnlijk ook naar Nederland tegelijk met Ro en er is nog één broer in het asiel, waarvoor ook interesse is vanuit Spanje. Dat zou betekenen dat ze allemaal onder de pannen zouden zijn.

Ondertussen gaat Ro hier nog even lekker door met de boel onveilig maken :cheer:

Afbeelding
Kells
Posts in topic: 5
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Fijn dat ze allemaal onder de pannen zijn. :cheer:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Diana

Bericht door Diana »

Kells schreef: 19 apr 2026, 14:25 Fijn dat ze allemaal onder de pannen zijn. :cheer:
Ja, en de moeder was als eerste geadopteerd, terwijl meestal alle pups lang en breed zijn uitgevlogen voordat de moederhond een keer geadopteerd wordt. Ik vond haar ook echt een leuke hond, heel open, vrolijk en zelfverzekerd.
Afbeelding
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Diana schreef: 19 apr 2026, 13:26
Het aanstaande baasje is na het zien van deze video nog niet afgehaakt? :lol1:
Diana

Bericht door Diana »

CatnDog schreef: 19 apr 2026, 17:26
Diana schreef: 19 apr 2026, 13:26
Het aanstaande baasje is na het zien van deze video nog niet afgehaakt? :lol1:
Haha, die hebben ze vast niet gezien, ik heb geen contact met ze (bemiddeling gaat via Podencoworld).
Misschien hebben ze geen andere honden? :engel: Tegen mensen is ze gelukkig niet zo brutaal, maar wel enthousiast. :mrgreen: Ze is eigenlijk best wel makkelijk in de omgang, leert snel en is heel pienter, is zindelijk, slaapt goed door de hele nacht, sloopt niets in huis, is ook buitenshuis niet snel onder de indruk en loopt goed mee aan de riem, vooral heel open en nieuwsgierig, is aanhankelijk maar kan zich ook heel goed zelf vermaken met bijvoorbeeld speelgoed. Maar ja, veeeeeel energie, en dat weet je met een jonge podenco, vandaar dat ik daar nu zelf ook niet aan zou beginnen, want dit is nog niets vergeleken met hoe ze zijn als ze 8 of 12 maanden zijn. :jump1: :jump1: :jump1:
Afbeelding
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Hoe gaat het met Ro (en haar onuitputtelijke energie)?
Smoushond
Posts in topic: 9

Bericht door Smoushond »

Wat heeft ze een heerlijke plek bij je ,zo kan ze haar energie wel kwijt
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

CatnDog schreef: 23 apr 2026, 22:17 Hoe gaat het met Ro (en haar onuitputtelijke energie)?
Heel goed! Nog steeds een kleine druktemaker, ze groeit wel echt als kool nu, dus nog even en ze is helemaal niet meer klein :lol1:
Ze is zo'n heerlijk ongecompliceerde pup die alles leuk vindt, dus het is vooral genieten.
Smoushond schreef: 24 apr 2026, 08:10 Wat heeft ze een heerlijke plek bij je ,zo kan ze haar energie wel kwijt
Ja, het is erg fijn dat ze hier veel vrijheid heeft om zelf te ontdekken, lekker haar gang te gaan, te spelen met de andere honden en haar energie kwijt te kunnen. Ze is steeds op zoek naar avontuur en actie, ik ken dat van Amy die als jonge hond precies zo was. Maar dan is ze daarna ook heerlijk voldaan en hoor of zie je haar een paar uur niet. Ze kan gelukkig goed ontspannen en haar rust pakken, ook als er veel gaande is.
Ze heeft wel echt een hekel aan kou en vies weer, 's ochtends als het nog koud is doet ze heel snel buiten een plas en rent dan weer snel terug naar binnen om warm en zacht verder uit te slapen (ook net als Amy trouwens). Dus dat wordt wel even wennen voor haar in Nederland :mrgreen:
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Lekker aan de wandel in mijn buurtje met Ro en Fayah :smile:

Ze is heerlijk ongecompliceerd, niet snel onder de indruk en vooral nieuwsgierig. Wel denk ik dat ze los alle kanten op zou vliegen en haar eigen ding zou gaan doen, ze is nu al echt een onafhankelijk hondje dat al goed op eigen beentjes durft te staan, dus dat ga ik met een opvangpup maar niet uitproberen :engel:
18 mei gaat ze op het vliegtuig naar Nederland, samen met een van haar broers, dus nog twee weken genieten van deze ondeugd :hartjes:
Afbeelding
Plaats reactie