Ik moet even teruglezen waar ik schrijf dat ik moet schreeuwen.Marc schreef: 19 apr 2026, 10:59 Waarom gebruik je niet gewoon een piepbeestje? Dat hoef je niet eens aan te leren want vrijwel elke hond geeft je meteen aandacht. En dat is domweg een duidelijk en positief geluid. Ik zou nooit grijpen naar een middel dat te koop is en waar zowel positieve als negatieve ervaringen mee zijn. Veel liever probeer ik zelf iets.
Als ik de aandacht van mijn hond moest krijgen en mijn stem niet wilde gebruiken is het eerste dat in me op komt een klein piepding waar je in knijpt. Super positief geluid en geen risico op schrikreactie omdat die discs toch op een vallend voorwerp lijken en je uiteindelijk in wanhoop er misschien toch een keer mee gooit of dreigt. Aangezien je zegt nu ook te moeten schreeuwen soms.
Maar Kodi vindt piepbeestjes niet leuk. Hij schrikt ervan en laat de beestjes dan links liggen.
Beestjes met bijvoorbeeld belletjes vindt hij wel leuk.
En op zich ben ik het met je eens hoor, dat ik liever zelf wat bedenk. Echter ben ik even door mijn bedenk heen voor de laatste 10%.
Wat Nanna Bv dat heb ik ook gedaan. Longblokjes, slagroom, paté, rommelen in jaszakken, tassen enz en tovermiddeien eruit halen.
En dat heeft geresulteerd in een hondje wat betrouwbaar hier komt, in vreemd gezelschap wat onzeker is maar na 5 minuten ontdooit en rustig onder de tafel gaat liggen slapen. En dus een hondje wat meestal goed af te leiden is bij andere honden.
Maar die laatste momenten, waarbij hij een soort schrikt van ineens de aanwezigheid van een andere hond waarbij dan de spanning oploopt, daar heb ik niet iets voor gevonden wat sterk genoeg is.