Blij zijn we, als we elkaar weer zien wanneer ik thuis kom: ik ben blij om Fet en Lanai weer te zien en zij om mij te zien. Het begroeten gaat alleen niet meer naar mijn wens... het is allemaal te opgewonden en te hyper geworden. Als ik bezoek krijg merk ik dat het bezoek vaak met hetzelfde ritueel wordt begroet en daar is niet iedereen van gediend.
Het gaat zo: kwispel kwispel, spring spring. Ik zelf met een uitbundig: Heej Fet, Lanai!

Daarna mag Feta in mijn armen springen en wordt er wat geknuffeld en likt Fet mijn gezicht. Vervolgens springt Lanai nog tien keer op met een blije kop voor knuffels en contact; ze maakt er tevens geluid bij, een soort enthousiaste gil-blaf. Uiteindelijk roep ik "rust" en dan is het weer goed.
Dit moet anders... maar hoe pak ik dit aan? De honden eerst laten zitten lijkt me een goed plan, en dit dan consequent toepassen, en dan alleen in rust begroeten. Maar als ze al zo hoog in hun energie zitten bij thuiskomst lijkt me dit niet een goed moment om die 'zit' te kunnen inlassen.
Ik zou de honden ook kunnen negeren bij thuiskomst en pas aandacht geven wanneer ze rustig zijn.
Heeft er iemand tips?