Een half jaar geleden kreeg ik een vies, gespannen hondje dat geen seconde alleen wilde zijn.
Nu zit ze alert maar rustig te wachten tot baas weer komt.
Zonder schreeuwen. Zonder nijd over wie er het eerst geaaid wordt.
Nog steeds heel graag heel veel aandacht maar waardig en geaard.
Marc schreef: 24 mei 2026, 13:05
Waar zijn haar ogen? Doe daar eens iets aan haha.
Ik doe drie keer per dag even een staartje in omdat ik zelf ook liever een gezicht zie maar na een paar uur is het er weer uit. Soms bijna meteen.
Kan ook vaster maar dan zitten haar oogleden omhoog.
Ze ziet genoeg. Wat best weinig is want met heur haar omhoog is ze ook slechtziend.
Ze hoort, ruikt en ziet genoeg. Genoeg om op de bankleuning naar het raam te kijken toch?
Kells schreef: 24 mei 2026, 22:36
Niet afknippen hoor!
Geen denken aan. Zodra ik ga knippen ga ik scheren ook. Dan scheer ik het kort. Is me bij Hein niet bevallen.
Op dit moment ook totaal niet nodig.
Het gaat meestal in een stiekje om er leuk verzorgd uit te zien maar merk eigenlijk geen verschil in gedrag.
Het lijkt heel dik maar het is een soort zonnebril. Ze loopt over een latje en pakt een kattenbrokje uit het grind. Ze ziet prima. En het is ook niet alsof ze een leven leidt waarin je constant alles 20/20 moet zien. Ze is geen soldaat of cipier.
Tineke schreef: 24 mei 2026, 04:35
Fijn als het zo lekker loopt
Ja. Het is heel fijn!
Echt naadloos.
Ik ben er best trots op maar het is echt vooral een kwestie van de juiste honden er voor kiezen. Maar goed, daar kun je ook trots op zijn.
Ik heb genoeg kuthonden gehad. Ik wil alleen nog maar lieve.
Kells schreef: 24 mei 2026, 22:36
Niet afknippen hoor!
Geen denken aan. Zodra ik ga knippen ga ik scheren ook. Dan scheer ik het kort. Is me bij Hein niet bevallen.
Op dit moment ook totaal niet nodig.
Het gaat meestal in een stiekje om er leuk verzorgd uit te zien maar merk eigenlijk geen verschil in gedrag.
Het lijkt heel dik maar het is een soort zonnebril. Ze loopt over een latje en pakt een kattenbrokje uit het grind. Ze ziet prima. En het is ook niet alsof ze een leven leidt waarin je constant alles 20/20 moet zien. Ze is geen soldaat of cipier.
Precies!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.