Petitie molossertrainingcenter.nl
-
EchoMira
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Re: Petitie molossertrainingcenter.nl
Waar is de petitie een reactie op?
- Kells
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Goeie vraag.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Het gaat om een nieuwe passende locatie.
Willen ze die gratis? Want als je een hondenschool hebt voor welk ras dan ook is het toch een bedrijfje? Ik snap het niet helemaal. Hun huidige gehuurde of gratis lokatie krijgt een andere bestemming en ze krijgen geen nieuwe lokatie aangeboden?
Lijkt me overigens een prima initiatief want veel hondenscholen kunnen niets met dit soort honden. Dus de markt lijkt me er wel te zijn en dus denk ik dat je toch ook wel prima ergens een nieuwe lokatie kan huren?
Lijkt me overigens een prima initiatief want veel hondenscholen kunnen niets met dit soort honden. Dus de markt lijkt me er wel te zijn en dus denk ik dat je toch ook wel prima ergens een nieuwe lokatie kan huren?
“Wij helpen risico’s voorkomen en trainen op preventie’
Loffelijk hoor maar niemand stond met een revolver tegen je hoofd om zo’n stoerrrrrrre HR hond te kopen.
Koop een leuke Golden, kun je overal mee op cursus. En je kunt hem naar ieder pension brengen. Mag ook mee naar het buitenland want denk erom dat je met Killaface een heel aantal landen niet inkomt.
Loffelijk hoor maar niemand stond met een revolver tegen je hoofd om zo’n stoerrrrrrre HR hond te kopen.
Koop een leuke Golden, kun je overal mee op cursus. En je kunt hem naar ieder pension brengen. Mag ook mee naar het buitenland want denk erom dat je met Killaface een heel aantal landen niet inkomt.

Ik weet het niet, of ze een gratis plek zoeken of een geschikte plek.Marc schreef: 28 mei 2026, 08:32 Willen ze die gratis? Want als je een hondenschool hebt voor welk ras dan ook is het toch een bedrijfje? Ik snap het niet helemaal. Hun huidige gehuurde of gratis lokatie krijgt een andere bestemming en ze krijgen geen nieuwe lokatie aangeboden?
Nu ligt het op een bedrijventerrein.
Ik kan me indenken dat gemeente en een eventuele nieuwe omgeving niet staan te springen om deze trainingslocatie te faciliteren.
Er zijn toch veel vooroordelen.
Mijn ervaring is dat er niet alleen hr honden trainen, ook angstige honden uit het buitenland bijvoorbeeld. In een veilige gecontroleerde omgeving.
Wat ik vervelend vind aan een gewone hondenschool (zelfs met een sociale hond) is dat mensen hun honden vooraf al aan de lijn bij elkaar laten klooien, pups met elkaar 'moeten spelen', etc etc
Maar dan nog is het toch gewoon een bedrijf die een bedrijfslocatie zoekt.Isabel schreef: 29 mei 2026, 09:46Ik weet het niet, of ze een gratis plek zoeken of een geschikte plek.Marc schreef: 28 mei 2026, 08:32 Willen ze die gratis? Want als je een hondenschool hebt voor welk ras dan ook is het toch een bedrijfje? Ik snap het niet helemaal. Hun huidige gehuurde of gratis lokatie krijgt een andere bestemming en ze krijgen geen nieuwe lokatie aangeboden?
Nu ligt het op een bedrijventerrein.
Ik kan me indenken dat gemeente en een eventuele nieuwe omgeving niet staan te springen om deze trainingslocatie te faciliteren.
Er zijn toch veel vooroordelen.
Mijn ervaring is dat er niet alleen hr honden trainen, ook angstige honden uit het buitenland bijvoorbeeld. In een veilige gecontroleerde omgeving.
Wat ik vervelend vind aan een gewone hondenschool (zelfs met een sociale hond) is dat mensen hun honden vooraf al aan de lijn bij elkaar laten klooien, pups met elkaar 'moeten spelen', etc etc
Waarom is daar een petitie voor nodig?
En ik snap het hè. Zo’n bedrijf mag niet in ieder weiland, maar een bedrijfsloods is ook een optie natuurlijk en die zijn best makkelijk te vinden.
Ze zitten nu in Lelystad (ook irritant, ik moet via de Facebook naar de website en dan naar de contact informatie om de locatie te zien) maar in principe zitten ze niet vast aan die omgeving. Lijkt me dat de klanten vanuit het hele land komen. En dan is het nog makkelijker een locatie te vinden. Al denk ik dat dat in Lelystad ook prima moet kunnen.
- Célie
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
https://www.facebook.com/omroepflevolan ... McSkPuGzGl
De Gemeente Lelystad wil wel meewerken, maar loopt naar eigen zeggen op tegen een muur van wet- en regelgeving.
De Gemeente Lelystad wil wel meewerken, maar loopt naar eigen zeggen op tegen een muur van wet- en regelgeving.
Ik heb net dat filmpje gekeken en ze zijn schijnbaar al 2 jaar op zoek naar een andere locatie, ook in andere gemeentes.
Jammer hoor als deze plek en manier van trainen met je hond verdwijnt.
In mijn geval was een veranderde woonsituatie de reden om daar heen te gaan. (Op advies van volgens mij Cendy van dit forum).
De eerste anderhalf jaar woonde ik met mattie extreem landelijk met een volledig omheind stuk bos waar hij veel ruimte en vrijheid had en kreeg om de cane corso uit te hangen
Ook met wandelen was daar zoveel bos waar geen mensen en honden waren dus helemaal ok.
Totdat we verhuisden naar een andere plek.
Nog steeds vrij landelijk aan een dijk, grote omheinde tuin maar toch een dorp.
Ik heb ontzettend veel gehad aan het trainen bij het mtc.
Omdat je in een aan 3 zijden afgesloten zeecontainer staat met een hek aan de voorkant
hebben Mattie en ik veilig en onder begeleiding van mensen die weten waar ze t over hebben beiden op een speelse en respectvolle manier kunnen werken & leren aan hoe wij onze plek konden vinden in een veranderde omgeving.
Jammer hoor als deze plek en manier van trainen met je hond verdwijnt.
In mijn geval was een veranderde woonsituatie de reden om daar heen te gaan. (Op advies van volgens mij Cendy van dit forum).
De eerste anderhalf jaar woonde ik met mattie extreem landelijk met een volledig omheind stuk bos waar hij veel ruimte en vrijheid had en kreeg om de cane corso uit te hangen
Ook met wandelen was daar zoveel bos waar geen mensen en honden waren dus helemaal ok.
Totdat we verhuisden naar een andere plek.
Nog steeds vrij landelijk aan een dijk, grote omheinde tuin maar toch een dorp.
Ik heb ontzettend veel gehad aan het trainen bij het mtc.
Omdat je in een aan 3 zijden afgesloten zeecontainer staat met een hek aan de voorkant
hebben Mattie en ik veilig en onder begeleiding van mensen die weten waar ze t over hebben beiden op een speelse en respectvolle manier kunnen werken & leren aan hoe wij onze plek konden vinden in een veranderde omgeving.