Italiaanse honden.

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Tineke
Posts in topic: 6

Italiaanse honden.

Bericht door Tineke »

Enorm veel honden hier , heel veel kleinere honden die het zoals het ernaar uitziet het prima hebben.
Geen zwerfhonden te zien en nog geen één kat , echt nergens waar we ook geweest zijn.
Er is een strikt castratie/ sterilisatie beleid voor zwerfkatten en dat werpt zo te zien zijn vruchten af :ok:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Nanna
Posts in topic: 1

Re: Italiaanse honden.

Bericht door Nanna »

Je zult eens ergens geen kloteteckels zien😂
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Nanna schreef: 04 jun 2026, 19:57 Je zult eens ergens geen kloteteckels zien😂
En veel ook nog , maar de poedel staat duidelijk op nummer één hier , kleine poedels zie je hier het allermeest .
Afbeelding

Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Mooi toch!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
EchoMira
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Veel tuigen ook!
Ik heb er zelf de schurft aan maar voor een hond die de hele dag mee de stad in moet reken ik het goed.

Leuke foto´s!
Tineke

Bericht door Tineke »

EchoMira schreef: 04 jun 2026, 20:23 Veel tuigen ook!
Ik heb er zelf de schurft aan maar voor een hond die de hele dag mee de stad in moet reken ik het goed.

Leuke foto´s!
Ja alles loopt aangelijnd , in buitengebied en park zie je wel loslopende honden maar in stedelijk gebied op een uitzondering na helemaal niet.
Afbeelding

Sabientje

Bericht door Sabientje »

Zitten mooie exemplaren bij.
Marc
Posts in topic: 2

Bericht door Marc »

Dat het vrijwel uitsluitend rashonden zijn zegt eigenlijk genoeg. Ik ben zoals je weet ook naar Florence en grote delen van Toscane geweest. Als poedel of als cocker zit je goed. Als grote bastaard zit je al snel op een huisje ergens buiten aan de ketting. Of achter pallets met kippengaas. Rashonden en dan vooral klein of populair worden goed verzorgd. Jachthonden en bastaarden daarentegen kom je nauwelijks tegen. En die zijn er wel maar die zie je niet....
Afbeelding
CatnDog
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Je hebt een hele bonte verzameling aan honden gespot :ok:
Tineke

Bericht door Tineke »

CatnDog schreef: 07 jun 2026, 16:39 Je hebt een hele bonte verzameling aan honden gespot :ok:
Zeker .
Afbeelding

Tineke

Bericht door Tineke »

Marc schreef: 05 jun 2026, 07:05 Dat het vrijwel uitsluitend rashonden zijn zegt eigenlijk genoeg. Ik ben zoals je weet ook naar Florence en grote delen van Toscane geweest. Als poedel of als cocker zit je goed. Als grote bastaard zit je al snel op een huisje ergens buiten aan de ketting. Of achter pallets met kippengaas. Rashonden en dan vooral klein of populair worden goed verzorgd. Jachthonden en bastaarden daarentegen kom je nauwelijks tegen. En die zijn er wel maar die zie je niet....
Ja ik denk dat als je zelf met een auto het platteland opgaat je inderdaad andere honden te zien krijgt.
Hier zitten ook honden van toeristen tussen uiteraard.
Die vond ik overigens wel soms zielig.
Zag een newfoundlander en twee malamutes met toeristen op een snikhete dag in Florence dat lijkt mij geen pretje.
Afbeelding

Marc
Posts in topic: 2

Bericht door Marc »

Tineke schreef: 07 jun 2026, 18:34
Marc schreef: 05 jun 2026, 07:05 Dat het vrijwel uitsluitend rashonden zijn zegt eigenlijk genoeg. Ik ben zoals je weet ook naar Florence en grote delen van Toscane geweest. Als poedel of als cocker zit je goed. Als grote bastaard zit je al snel op een huisje ergens buiten aan de ketting. Of achter pallets met kippengaas. Rashonden en dan vooral klein of populair worden goed verzorgd. Jachthonden en bastaarden daarentegen kom je nauwelijks tegen. En die zijn er wel maar die zie je niet....
Ja ik denk dat als je zelf met een auto het platteland opgaat je inderdaad andere honden te zien krijgt.
Zag een newfoundlander en twee malamutes met toeristen op een snikhete dag in Florence dat lijkt mij geen pretje.
Ik vind tegenwoordig haast elke hond zielig. Ik ben totaal verwend en dat vertekent ook wel je beeld. Ik zie zoveel honden aan de riem door steden gesleurd worden en eigenlijk breekt dan al mijn hart. Als ik in Nijmegen door de stad loop en mensen zie met een kort aangelijnde wolfhybride..... verschrikkelijk gewoon. Of kleine dikke hondjes die zonder dat er enige acht op ze geslagen wordt op de hakken van die mensen half opgehangen door de snikhete stad getrokken worden. Dikke hondjes die voortgesleept worden. Mensen tillen hun honden gewoon op aan tuigjes. Ik zie overal dramatische hondenhouders eigenlijk.

Mensen lijken honden erbij te hebben. Dus ze zitten aan de riem en verder moeten ze zich maar zien te redden.

Niemand lijkt rekening te houden met wat de honden zelf nodig hebben en willen.

Natuurlijk zie je wel eens iemand die wel oog heeft voor zijn of haar hond. Maar ik zie het niet super vaak.
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Marc schreef: 07 jun 2026, 19:34
Tineke schreef: 07 jun 2026, 18:34
Ik vind tegenwoordig haast elke hond zielig. Ik ben totaal verwend en dat vertekent ook wel je beeld. Ik zie zoveel honden aan de riem door steden gesleurd worden en eigenlijk breekt dan al mijn hart. Als ik in Nijmegen door de stad loop en mensen zie met een kort aangelijnde wolfhybride..... verschrikkelijk gewoon. Of kleine dikke hondjes die zonder dat er enige acht op ze geslagen wordt op de hakken van die mensen half opgehangen door de snikhete stad getrokken worden. Dikke hondjes die voortgesleept worden. Mensen tillen hun honden gewoon op aan tuigjes. Ik zie overal dramatische hondenhouders eigenlijk.

Mensen lijken honden erbij te hebben. Dus ze zitten aan de riem en verder moeten ze zich maar zien te redden.

Niemand lijkt rekening te houden met wat de honden zelf nodig hebben en willen.

Natuurlijk zie je wel eens iemand die wel oog heeft voor zijn of haar hond. Maar ik zie het niet super vaak.
Ja sommige dingen snap ik ook niet dat je niet kunt bedenken dat een hond daar weinig plezier aan beleefd of dat je dat gewoonweg niet ziet.
De malamutes hadden het duidelijk zwaar dan denk ik ook kijk nou naar je honden ,dit is toch niets voor ze.
Denk dat door de stad lopen niet zo vreselijk hoeft te zijn voor een hond , niet op zo'n warme dag en malamutes uiteraard, maar er moet denk ik ook wel een lekkere buitengebied wandeling regelmatig tegenover staan.
Indien mogelijk lekker los lopen en snuffelen waar je wil.

Denk dat die balans wel belangrijk is.
Uiteraard weet je niet of dat zo is bij elke hond die je ziet lopen in zo'n stad maar ik ga er wel vanuit dat er best wat honden zijn die dat zeer regelmatig wel hebben.

Ik zag overigens echt wel veel genegenheid tussen honden en bazen op deze foto's, vond ik echt wel leuk om te zien.
Afbeelding

Plaats reactie