Kelperuaantjes schreef: 07 jun 2026, 22:35
Ik lees prima Marc, zou jij ook eens moeten proberen.
De rasvereniging gaat helemaal niets. Ook niet misschien.
Ook betrek ik niks op mezelf, waarom zou ik? Ben niet de fokker van dit nest én niet de rasvereniging immers.
Er is niets vrijblijvends aan verder vanuit de rasvereniging.
Als je niet begrijpt dat een dergelijk initiatief dat gesteund wordt door de rasvereniging iets positiefs is dan is elk antwoord of reactie gewoon nutteloos.
Als je zo dol op schoppen bent, ga voetballen. Of kickbocksen.
.
Zou jij mij kunnen uitleggen waarom de rasvereniging een outcross goed keurt om vervolgens de pups te keuren met op voorhand de opmerking dat ze niets met deze pups gaan doen voor het ras? Vertel.....
Zou jij mij willen uitleggen waarom er misschien een pup uit het volgende nest in het ras mag? Want mij ontgaat de hele betrokkenheid van de rasvereniging in dit outcrossen volledig. Waarom wordt er als ze gezond zijn niet gewoon in het ras gefokt zonder misschien? We gingen toch outcrossen in de Hollandse herder volgens de rasvereniging?
En heel misschien heb ik het wel daarover. En verder over niks. Dus waar jij over valt is mij een volledig raadsel.
Je kan als rasvereniging dus zeggen wij staan een outcross toe maar ondertussen gebruiken we de pups niet in ons ras? Wat is dit dan anders dan mooie woorden? Wie draagt dit project dan en waarom is er überhaupt goedkeuring van de rasvereniging zonder de intentie iets met de pups te doen in het ras?
Noem je dat schoppen? Is dat een reden om zo op de kast te vliegen? Waar val ik de fokker aan? Waar zeg ik dat er iets mis is met de pups of dat het een slecht idee is?
Dus voor je zo op mij vliegt zou je je af kunnen vragen of wij niet gewoon precies hetzelfde vinden. Ik neem je je uitval overigens kwalijk want je zet erg hard in en dat verdien ik niet en dat pik ik dus ook niet. Je kan ook eerst een vraag stellen voor je op iemand springt. Wat bedoel je precies bv.
Dus wat mij betreft kan de hele bende hier de tering krijgen en laat ik het erbij vanaf nu.