Grappige gedragingen

Plaats reactie
Maart
Posts in topic: 2
Honden: 2
Contacteer:

Grappige gedragingen

Bericht door Maart »

Hebben jullie honden dat ook, dat bepaalt gedrag zo grappig is.
Ik had er vandaag weer eentje met Treskor. Er lag een bal onder de zetel (er liggen er altijd wel een stuk of 5 onder :mrgreen: ) maar hij wou dus een bal.

Alleen wil hij dan wel een specifieke bal, niet gewoon de dichtsbijzijnde :pffff: Terwijl het soms gewoon om exact hetzelfde speeltje gaat :19:

De Blik die ik dan krijg als ik niet de correcte bal tevoorschijn getoverd heb :hmmm: :LOL:
Ds kon dat ook perfect, nog een maatje extremer zelfs. Kon om een piepklein stukje broodkorst ofzo gaan, als ze haar zinnen erop had gezet, moest ze het hebben. En ze had ook altijd gelijk, als ze aanduidde dat er wat lag, dan lag er effectief ook iets :lol1:

Runar en Piiri hadden die interesse dan weer niet, zij kijken/keken eigenlijk zelden tot Runar zelfs nooit onder de zetel.
Ybbihs

Re: Grappige gedragingen

Bericht door Ybbihs »

Ohhh Shibby had dat met zijn speeltjes. Die sloopte ieder speeltjes vakkundig en koos daarna 1 onderdeeltje uit om mee te blijven spelen. Zo hebben we een jaar of 2 'kikkeroog' gehad. Jawel een latex oogje van een piepkikker, het oogje was nog geen 3cm3 groot :LOL:
En hij wist dat ding altijd aan te wijzen, ook als ik het pas bij de 3e keer zoeken het ding vond. :I:
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Lou had haar eigen structuurtjes.
De mand op de slaapkamer bijvoorbeeld. Zij bepaalde wanneer de wollen deken op of juist van de mand af moest. Anders ging ze er gewoon niet in liggen of kwam op bed slapen. Deken erin of eruit en het probleem was opgelost. Duurde wel even voor ik het patroon zag :LOL
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Scarlet is een extreem langhaartje dus die moet elke andere dag uitgekamd worden.
Dat doen we op de keukentafel met netflix. Heerlijk even alles recht trekken.

Echo is een extreme korthaar en ze staat er op dat ze exact dezelfde aandacht krijgt. Dus die wordt ook 20 minuten uitgekamd en nagekeken. Dezelfde kam, even zorgvuldig.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Bertus is ongeduldig dat wisten we al maar soms moet hij toch echt even wachten en dan gaat hij mopperen 😂 niet hard of vervelend maar een zacht soort gemiauw 🥰 het is zo schattig

En er ligt ook een speeltje onder de bank ,heeft hij er zelf ondergeschoven en dat ligt er dan dagen en ineens wil het het NU hebben
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Hoog pirouettes draaien als eten in bak wordt geserveerd. Bij mij komt ze dan op ooghoogte en "danst" zo achteruit de keuken uit.
Wel aan kunnen leren dat ze gaat zitten zodat ik de bak normaal kan neerzetten.
De pirouettes neem ik voor lief en zorg dat de keukendeur naar kamer wijd genoeg openstaat, anders ramt ze die er gewoon uit. :engel: (Chara is dat)

Glory is een papa kindje, maar als ik een avond alleen op pad ben geweest en thuis kom kruipt ze steevast op bed tegen me aan (terwijl ik daar helemaal niet van hou) maar op een of andere manier heeft ze die behoefte enorm, als ik dus alleen even weg ben geweest en sta ik het toe om toch die bevestiging aan haar te geven dat het allemaal goed is.

Aak vond dansen leuk, als ik ging dansen op muziek werd hij enthousiast en ging mee doen, zowel opstaand dus zijn poten in mijn handen en meedansen als ineens vormpjes van doggy dance uitvoeren terwijl we dat nooit hadden ge- of beoefend :I:

Glory vind ik het altijd snoezig om te zien als ze zelf gaat spelen. Dan pakt ze een klein knuffelspeeltje en dat gooit ze zelf in de lucht, om er vervolgens weer op te duiken of in speelhouding ervoor te gaan zitten om het vervolgens de lucht weer in te gooien. Met die pretbek er dan bij kan ik echt smelten om dat tafereel.
Sterre

Bericht door Sterre »

blondie schreef: 23 aug 2026, 16:53 Hoog pirouettes draaien als eten in bak wordt geserveerd. Bij mij komt ze dan op ooghoogte en "danst" zo achteruit de keuken uit.
Wel aan kunnen leren dat ze gaat zitten zodat ik de bak normaal kan neerzetten.
De pirouettes neem ik voor lief en zorg dat de keukendeur naar kamer wijd genoeg openstaat, anders ramt ze die er gewoon uit. :engel: (Chara is dat)

Glory is een papa kindje, maar als ik een avond alleen op pad ben geweest en thuis kom kruipt ze steevast op bed tegen me aan (terwijl ik daar helemaal niet van hou) maar op een of andere manier heeft ze die behoefte enorm, als ik dus alleen even weg ben geweest en sta ik het toe om toch die bevestiging aan haar te geven dat het allemaal goed is.

Aak vond dansen leuk, als ik ging dansen op muziek werd hij enthousiast en ging mee doen, zowel opstaand dus zijn poten in mijn handen en meedansen als ineens vormpjes van doggy dance uitvoeren terwijl we dat nooit hadden ge- of beoefend :I:

Glory vind ik het altijd snoezig om te zien als ze zelf gaat spelen. Dan pakt ze een klein knuffelspeeltje en dat gooit ze zelf in de lucht, om er vervolgens weer op te duiken of in speelhouding ervoor te gaan zitten om het vervolgens de lucht weer in te gooien. Met die pretbek er dan bij kan ik echt smelten om dat tafereel.
Aaah Aki vond ik altijd zo leuk.
Nanna

Bericht door Nanna »

Uit zichzelf achter bomen of op stronken gaan staan. Want wie weet.
Eerst kregen ze altijd wat voor poseren. Nu poseren ze in de hoop dat ze wat krijgen.😂
Afbeelding
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ybbihs schreef: 22 aug 2026, 20:07 Ohhh Shibby had dat met zijn speeltjes. Die sloopte ieder speeltjes vakkundig en koos daarna 1 onderdeeltje uit om mee te blijven spelen. Zo hebben we een jaar of 2 'kikkeroog' gehad. Jawel een latex oogje van een piepkikker, het oogje was nog geen 3cm3 groot :LOL:
En hij wist dat ding altijd aan te wijzen, ook als ik het pas bij de 3e keer zoeken het ding vond. :I:
Ach, kikkeroog :I: heerlijk zo’n individuele eigenschappen en voorkeuren.
Anne
Honden: 1

Bericht door Anne »

Ybbihs schreef: 22 aug 2026, 20:07 Ohhh Shibby had dat met zijn speeltjes. Die sloopte ieder speeltjes vakkundig en koos daarna 1 onderdeeltje uit om mee te blijven spelen. Zo hebben we een jaar of 2 'kikkeroog' gehad. Jawel een latex oogje van een piepkikker, het oogje was nog geen 3cm3 groot :LOL:
Dat doet Arwen ook we hebben een vodje van een speelgoedje dat ze maanden geleden heeft gekregen en geplunderd :LOL: Soms verstopt ze het buiten en denkt ze err een paar dagen niet aan en soms komt ze er heel blij mee aangerend om er samen mee te spelen. :cheer:
Afbeelding
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Nou, hier kunnen ze overdag heel goed zelf onder een dekbed kruipen, maar s’nachts moet ik het dekbed voor ze omhoog doen. Tanja laat dat nogal hardhandig merken, als ik lig te slapen geeft ze me een tik met haar poten op mijn hoofd, dan wilt ze dat ik rechtop ga zitten zodat ze aan de andere kant van me kan gaan liggen, daar moet ik dan dus ook hun dekbed over haar heen doen.
Afbeelding

Tanja en Anne
Omega
Welke: Nu twee echte tollers

Bericht door Omega »

Ze hebben hier aardig wat speeltjes rond liggen, per keer wordt er eentje uitgekozen om mee te spelen. En denk maar niet dat ze dan met een ander speeltje wil spelen. Ik verstop ze nog wel eens in de tuin, dan verstop ik ook wel andere speeltjes zodat ik niet aan de gang blijf. Maar dat is níet goed.
En soms ligt er ook wat onder de bank wat er nú onderuit moet, dan liggen ze half onder bank te krabben en kan ik zien wat ik er nu weer onderuit moet halen.
Afbeelding
Plaats reactie