De nieuwe Nederlandse Franse Bulldog

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Célie
Posts in topic: 8
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

De nieuwe Nederlandse Franse Bulldog

Bericht door Célie »

KENNEL

Afbeelding

En dit zijn ze dan, ik zal wel gek zijn maar ze lijken in de verte niet op een Fransje, hoe kun je in hemelsnaam zulke kruisingen verkopen als een nieuwe variant van een ras :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IK zag laatst bij belgische opvang van Spaanse hondjes een kruising (waar heel in de verte iets van franse inzit) die meer op een franse lijkt dan deze dure kruisingen. :mann: :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
Célie
Contacteer:

Re: De nieuwe Nederlandse Franse Bulldog

Bericht door Célie »

Ouders :F:
Afbeelding
dre
Posts in topic: 1

Bericht door dre »

Ik vind een paar weken oude pup niet zoveel zeggen over hoe ze uitgroeien. Ik vind geen enkele jonge pup lijken op hun volwassen versie.

De vergelijking met een veel oudere en meer lijkende kruising vind ik ook beetje raar eigenlijk.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 4
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Als je gezonde honden wil fokken begin je niet met een franse bul. Meer heb ik er niet over te zeggen.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

dre schreef: 02 sep 2026, 19:53 Ik vind een paar weken oude pup niet zoveel zeggen over hoe ze uitgroeien. Ik vind geen enkele jonge pup lijken op hun volwassen versie.

De vergelijking met een veel oudere en meer lijkende kruising vind ik ook beetje raar eigenlijk.
Tuurlijk zegt een pup wel wat over hoe ze eruit gaan zien als ze ouder worden, jij herkent een sheltie of colliepup toch ook meteen als pup van dat ras? Deze gaan echt niet op een gezondere franse bulldog lijken hoor. Het is toch een raar iets dat je twee kruisingen op elkaar gooit en het dan de nieuwe franse bulldog noemen.

De kruising laat ik zien omdat je gewoon heel veel leuke kruisingen/bastaardhondjes hebt die ook op die zogenaamde gezonde versie lijken en dat je die dan beter kunt nemen dan van die 3000k of meer kostende honden die alleen maar op kleur zijn geselecteerd en verder nergens op. Ik denk dat je dan met b.v. zo'n leuke spanjaard meer kans op een gezonde hond hebt dan bij die nieuwe nederlandse franse bulldog.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

EchoMira schreef: 02 sep 2026, 20:14 Als je gezonde honden wil fokken begin je niet met een franse bul. Meer heb ik er niet over te zeggen.
Nou dat dus ook nog. Maar ik verbaas me gewoon dat je iets wat er helemaal niet op lijkt gaat verkopen als de zogenaamd verbeterde versie. Dus jij wilt een elektrische auto en dan verkoop ik je sandalen van 25.000 euro want daar kun je ook ergens mee naar toe gaan en is ook zonder fossiele brandstof :19:
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Dat het geen herkenbaar bulletje wordt kun je inderdaad wel stellen maar dat wil je toch ook juist niet?

Ik ben wel met je eens dat een kruisinkje minstens zo leuk is dan een retrobul. Overigens kun je ook gezonde kruisinkjes fokken met kleurtjes en streepjes, hoor. Zelfs met dalmatische stippen. Lijkt inderdaad niet op een bull want geen vervormd gezicht en kromme poten of agressie maar verder kun je best in de buurt komen.

Men neme een mops, drie pinschers, twee terriers en twee dalmatiers en kun je daar gewoon een stam van maken.
Persoonlijk zou iki de mops weglaten. Wat kan dat gezicht en die waggelrug je toch schelen?
Maart
Posts in topic: 2
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ik vind zeker 1 van die ouders toch echt wel een FB. En die ander kan er ook hedendaags ook wel voor door gaan.
Ik zou geen van beiden willen echter, er is weinig hond aan voor me.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Maart schreef: 02 sep 2026, 20:27 Ik vind zeker 1 van die ouders toch echt wel een FB. En die ander kan er ook hedendaags ook wel voor door gaan.
Weinig hond is ook leuk. Gewoon voor erbij.
Scarlet loopt alleen maar de hele dag leuk te zijn. Een keer in de week wandelen vindt ze zat en als er tussen de middag iets lekkers is is ze helemaal tevreden. Even kammen en knuffelen en het is gewoon goed. Ik hou ervan.
Makkelijk zijn vind ik echt een onderschatte eigenschap.
Maart
Posts in topic: 2
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ik bedoel uiterlijk, platbekken of luchthappers zijn voor mij niet wat ik voor me zie als ik aan een hond denk. Ik zou ze alleen daarom nooit willen hebben.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

EchoMira schreef: 02 sep 2026, 20:26 Dat het geen herkenbaar bulletje wordt kun je inderdaad wel stellen maar dat wil je toch ook juist niet?

Ik ben wel met je eens dat een kruisinkje minstens zo leuk is dan een retrobul. Overigens kun je ook gezonde kruisinkjes fokken met kleurtjes en streepjes, hoor. Zelfs met dalmatische stippen. Lijkt inderdaad niet op een bull want geen vervormd gezicht en kromme poten of agressie maar verder kun je best in de buurt komen.

Men neme een mops, drie pinschers, twee terriers en twee dalmatiers en kun je daar gewoon een stam van maken.
Persoonlijk zou iki de mops weglaten. Wat kan dat gezicht en die waggelrug je toch schelen?
Maar waarom noem je het dan zo haha daar kan ik niet bij. Noem het van alles maar geen bulldog want dat is het niet.

Deze waar die kennel mee fokt zijn allemaal hondjes gefokt op kleurtjes en verder nergens naar kijken :19:
Nanna

Bericht door Nanna »

Alleen al die eeuwige schetenlaterij zou mij tegenhouden. Om het over de dierenartskosten maar niet te hebben.
Op zich vind ik die franse bulletjes vaak best leuke karakters hebben maar fok er in jesesnaam een ander lijf bij,
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Maart schreef: 02 sep 2026, 20:27 Ik vind zeker 1 van die ouders toch echt wel een FB. En die ander kan er ook hedendaags ook wel voor door gaan.
Ja die vader is wel een Franse maar daar mag in NL al niet meer mee gefokt worden ook niet al gebruik je een ander ras als moeder , maar die andere heeft er niet eens naast gelegen zou m'n opoe zeggen dat is iets van een pomsky met een mops.

Maar als jij nou een mechelaar wil en ze komen aan met een poedelX met opstaande oren dan doe je dat toch ook niet. :19:
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 02 sep 2026, 20:53 Alleen al die eeuwige schetenlaterij zou mij tegenhouden. Om het over de dierenartskosten maar niet te hebben.
Op zich vind ik die franse bulletjes vaak best leuke karakters hebben maar fok er in jesesnaam een ander lijf bij,
Je hebt toch genoeg andere rassen die ook leuk zijn, je kunt toch niet verwachten als je van alles door elkaar kruist je evengoed een franse bullenkarakter hebt. Die blue and tan en black and tan en al die andere NEK die hebben totaal andere karakters, meer stafford karakter, dan de gewone franse bullen. Die schetenlaterij komt door dat ze veel lucht happen denk ik, Oes laat bijna nooit scheten, alleen als ze bv een dooie duif heeft opgevroten uit de bosjes.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Célie schreef: 02 sep 2026, 21:01je kunt toch niet verwachten als je van alles door elkaar kruist je evengoed een franse bullenkarakter hebt.
Ik denk dat je als je dat karakter in een schema van eigenschappen zet het helemaal niet zo bijzonder is.
Ja, lief en aangepast met een gevoel voor humor maar dat is buiten de bul om ook echt wel te vinden.

Structureel scheten laten vind ik een darmprobleem en absoluut niet leuk.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

EchoMira schreef: 02 sep 2026, 21:09
Célie schreef: 02 sep 2026, 21:01je kunt toch niet verwachten als je van alles door elkaar kruist je evengoed een franse bullenkarakter hebt.
Ik denk dat je als je dat karakter in een schema van eigenschappen zet het helemaal niet zo bijzonder is.
Ja, lief en aangepast met een gevoel voor humor maar dat is buiten de bul om ook echt wel te vinden.

Ja tuurlijk zijn er genoeg andere rassen die leuk en met humor zijn, maar niet bij stafford/pomsky kruisingen dan krijg je allergische bijtende keffers.

Nee joh dat scheten laten is grappig net als dat knorren :oeps:
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 02 sep 2026, 21:09

Ik vind veel reutjes van dat ras super vervelende vechtlustige hondjes. Ze doen eigenlijk altijd moeilijk tegen Guus en zijn eigenlijk ook het enige ras waar hij inmiddels niet meer mee om kan gaan. Ze stuiven gewoon op je af en vallen aan. Ik vind het dus etters van hondjes. De reutjes dan. Super onsympathiek naar andere kleine reutjes.

Maargoed. Er zijn vast ook hele vriendelijke exemplaren alleen kom ik die nooit tegen.
Afbeelding
Plaats reactie