Ja maar ik wil natuurlijk veel meer info foto's hoe vonden dames etc.
Grote waakse herplaatser gezocht.
Re: Grote waakse herplaatser gezocht.
-
EchoMira
- Posts in topic: 17
- Honden: 3
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Het is nu natuurlijk niet mijn hond en ik wil niet al te hoog van de toren blazen.
Als alles loopt zoals ik hoop komt er nog zat info.
Goed zo! Komt vanzelf.EchoMira schreef: 16 sep 2026, 11:13 Het is nu natuurlijk niet mijn hond en ik wil niet al te hoog van de toren blazen.
-
Cooper
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Die gaat vast en zeker respect afdwingen qua uiterlijk op je erf. Mooie hond
.
Ohhhwwwwww ik denk hij ligt al op de bankEchoMira schreef: 16 sep 2026, 11:13 Het is nu natuurlijk niet mijn hond en ik wil niet al te hoog van de toren blazen.
nee staat ook in topic dat hij aankomend weekend komt logeren.
Hoop op een fijne logeerpartij, ga je hem dan halen zodat je zelf kunt zien hoe hij leefde, of wordt hij weer gebracht zoals bij kennismaking?
Gaat me niets aan uiteraard
Bij beiden had ik dan al kennismaking gehad, al dan niet bewust toen bij de eigenaren/bazen toen.
Finn was al afstand van gedaan paar maanden ervoor en die ging ik met de eerste baas halen van een terrein, nadat dus al afstand was gedaan. Beest was dolblij zijn baas weer te zien, om vervolgens met en bij mij weer te worden achtergelaten door die baas.
Zo zou ik dat nooit weer doen besef ik me.. klap op klap kreeg die hond te verduren eerlijk gezegd mentaal.
Bluf had ik al kennis mee gemaakt op haar terrein (en ook Finn), later elders nog een weekend mee doorgebracht (+Finn) en vervolgens werd ze dus door eigenaar bij mij gebracht.
Had ook niet goed kunnen gaan, maar die had echt weinig moeite nadat we hadden gewandeld in omgeving en in mijn huis kwam en zat dat eigenaar met de andere honden vertrok. Geen gejoel geen getrek of gedoe dat ze meewilde bijvoorbeeld, wat me verbaasde hoor.. maar die stond bij de voordeur met mij en Finn en vond het prima dat haar baas wegging met de rest van haar roedel in de auto.
Glory zijn we dan weer gaan halen met onze eigen honden in de auto erbij. En daar aangekomen gewandeld om voorzichtig te laten kennismaken en zien hoe ze op elkaar reageerden, daarna de auto in voor rit naar huis, en thuis allemaal naar binnen zonder gedoe of dat ze als indringer of vreemde werd gezien.
Vandaar mijn vraag.
Blijft beetje spannend omdat je niet over 1 nacht ijs gaat of bent gegaan, zo leuk en beetje voor mij verrassend dat je op dit ras bent uitgekomen maar zeker begrijpelijk.
Bas werd ter testdag gebracht. Die heeft de hele middag piepend op Merit zitten wachten. We konden haar aaien maar verder wilde ze alleen maar weg. Nadat we haar opgehaald hadden ging het wel snel beter. Was best een desillusie tijdens de testdag. Maar ik besefte me toen wel dat de trouw naar Merit vast en zeker snel zou omslaan naar trouw in ons. De hond was tenminste trouw en daar hou ik wel van.
Ik kijk meestal naar hoe de hond met de eigenaar is in plaats van hoe de hond met mij als vreemde is. Ik ben immers straks zelf de eigenaar.
Ik kijk meestal naar hoe de hond met de eigenaar is in plaats van hoe de hond met mij als vreemde is. Ik ben immers straks zelf de eigenaar.
We moeten gewoon nog even geduld hebben begrijp ik. Veel voorpret gewenst!!
Ik las alleen dat ie in de auto pasteblondie schreef: 16 sep 2026, 14:00nee staat ook in topic dat hij aankomend weekend komt logeren.
Hoop op een fijne logeerpartij, ga je hem dan halen zodat je zelf kunt zien hoe hij leefde, of wordt hij weer gebracht zoals bij kennismaking?
Gaat me niets aan uiteraardmaar vroeg het me wel af, eigenaar weet hoe jij woont, dus misschien fijn dat je weet hoe de hond woont + dat ik zelf terug denk aan mijn 2 herplaatsers uit Nederland en hoe dat ging.
Bij beiden had ik dan al kennismaking gehad, al dan niet bewust toen bij de eigenaren/bazen toen.
Finn was al afstand van gedaan paar maanden ervoor en die ging ik met de eerste baas halen van een terrein, nadat dus al afstand was gedaan. Beest was dolblij zijn baas weer te zien, om vervolgens met en bij mij weer te worden achtergelaten door die baas.
Zo zou ik dat nooit weer doen besef ik me.. klap op klap kreeg die hond te verduren eerlijk gezegd mentaal.
Bluf had ik al kennis mee gemaakt op haar terrein (en ook Finn), later elders nog een weekend mee doorgebracht (+Finn) en vervolgens werd ze dus door eigenaar bij mij gebracht.
Had ook niet goed kunnen gaan, maar die had echt weinig moeite nadat we hadden gewandeld in omgeving en in mijn huis kwam en zat dat eigenaar met de andere honden vertrok. Geen gejoel geen getrek of gedoe dat ze meewilde bijvoorbeeld, wat me verbaasde hoor.. maar die stond bij de voordeur met mij en Finn en vond het prima dat haar baas wegging met de rest van haar roedel in de auto.![]()
Glory zijn we dan weer gaan halen met onze eigen honden in de auto erbij. En daar aangekomen gewandeld om voorzichtig te laten kennismaken en zien hoe ze op elkaar reageerden, daarna de auto in voor rit naar huis, en thuis allemaal naar binnen zonder gedoe of dat ze als indringer of vreemde werd gezien.
Vandaar mijn vraag.
Blijft beetje spannend omdat je niet over 1 nacht ijs gaat of bent gegaan, zo leuk en beetje voor mij verrassend dat je op dit ras bent uitgekomen maar zeker begrijpelijk.
Alleen op de achterbank