Ah, net zoals de moeder teckel van de mijne, die kwam ook uit Roemenie blijkbaar. en vader teckel kwam uit de buurtCélie schreef: 03 okt 2026, 17:37Dat denk ik niet Alexander is een ruwharige kruising, wel een kortpoot. Komt uit Roemenie.
radius curvus syndroom
Re: radius curvus syndroom
Bedankt voor je reactie.ranetje schreef: 03 okt 2026, 21:18 @Lauji96
Voor mijn gevoel kan je het beste zorgen dat het hondje niet te zwaar wordt en hem verder de ruimte geven om zich naar behoefte te bewegen.
Dat is een stuk leuker leven dan hem overal in beperken, waar hij helemaal niet aan toe is.
Ik weet niet hoe vaak en hoe lang de vorige baas met hem ging lopen en misschien is 1,5 uur achter elkaar voor nu iets te veel.
(Omdat je schrijft dat hij daarna lag te trillen)
Een goed gewicht en een goede conditie (dat kan je iets rustiger opbouwen) lijkt me een stuk fijner voor dat hondje dan beperken in zijn levenslust.
Daar gingen ze ongeveer 3x/dag 20 minuten een rondje.
De anderhalf uur (zat ook een stuk busrit in) was ook een uitzondering en zeker geen standaard. We gingen naar de dierenwinkel voor een paar spulletjes. Hier wil ik ook twee rondes proberen per dag van ongeveer en halfuurtje max. en nog even korte uitlaat beurten.
Het trillen komt misschien nog voort uit afgelopen donderdag wanneer er een aantal vaccinaties zijn gezet. Op dit moment ligt hij lekker te rusten zonder trillen overigens.
En inderdaad. Laten we nu maar vooral genieten van elkaar. zodat de hond wel een mooi leven kan hebben
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 1
ik ben altijd van mening dat de hond zelf heel goed weet wat ze wel of niet kunnen. ik geef ze liever een leuk leven maar dan misschien wat korter, dan een lang leven en ze moeten aan de lijn blijven en steeds een rondje put.