Bij elke andere hond zou ik nu geen zenuwen hebben, maar het blijft een langhaar Belg...
Ik hoop maar dat het gewoon een of ander virusje is ofzo
Ja, uitrekken kan inderdaad buikpijn zijn. Maar laten we maar duimen dat het buikpijn van iets onschuldigs is.*Esther schreef: 04 nov 2021, 13:20 Oh ja, irritant he. Dat je altijd al iets erg vermoedt wanneer ze iets hebben. Herkenbaar in ieder geval. Uitrekken kan buikpijn zijn, toch? Iets eerder voeren en 3x kleine maaltijd even proberen? Virusje kan ook natuurlijk ja.
Mijn hoofd weet dat, maar soms werkt dat dan niet meer zo goed meeNanna schreef: 04 nov 2021, 13:35 Bij gal kotsen verwacht je niet meteen maagkankers hoor
Is er onlangs wat in haar dieet veranderd? Ze kan ook een allergie ontwikkeld hebben.
Ik zou meerdere keren per dag lichtverteerbaar voer geven, kijken wat dat doet.
Ja, dat zou ik ook doen. Misschien is om de een of andere reden haar voedingsbehoefte gewoon iets hoger nu, dus dat ze daarom sneller last heeft van een lege maag?Veertje schreef: 04 nov 2021, 13:56 Ik geef haar nu inderdaad maar wat extra tussendoor en vanavond voor het naar bed gaan ook nog maar een keer iets. Ze eten normaal gesproken al laat (rond 9u), om de nacht te overbruggen.

Gal spuwen heeft lanai soms ook, en dan een aantal dagen achter elkaar. Het heeft er bij haar dan mee te maken dat ze een lege maag heeft. Als ik haar hoeveelheid voeding aan pas, of iets geef voor het slapengaan, is het snel over.Diana schreef: 04 nov 2021, 14:01Ja, dat zou ik ook doen. Misschien is om de een of andere reden haar voedingsbehoefte gewoon iets hoger nu, dus dat ze daarom sneller last heeft van een lege maag?Veertje schreef: 04 nov 2021, 13:56 Ik geef haar nu inderdaad maar wat extra tussendoor en vanavond voor het naar bed gaan ook nog maar een keer iets. Ze eten normaal gesproken al laat (rond 9u), om de nacht te overbruggen.
Mila heeft er ook sneller last van dan mijn andere honden, haar hele leven al, en haar vaker tussendoor en vooral voor het slapengaan iets te eten geven (aangezien ze het bijna altijd 's ochtends heeft), voorkomt het bij haar volledig.

Is dat dan echt hartgrondig geeuwen en zich genietend uitrekken, of eerder een beetje mechanisch 'omdat het kan'?Veertje schreef: 04 nov 2021, 13:15 Het enige dat me opvalt, maar ook omdat ik er nu extra op let, is dat ze wat meer gaapt en zich uitrekt.
Meer mechanisch, het ziet er net even anders uit dan uitrekken of gapen na opstaan. Maar dat was vooral iets dat me gisterochtend/middag wat opviel. Vanmorgen heb ik het nog niet gezien.
Dat zou ik wel verder in de gaten houden.Veertje schreef: 05 nov 2021, 09:56 Meer mechanisch, het ziet er net even anders uit dan uitrekken of gapen na opstaan. Maar dat was vooral iets dat me gisterochtend/middag wat opviel. Vanmorgen heb ik het nog niet gezien.
Galspugen doen ze niet omdat iets verkeerd valt, het heeft eigenlijk op zich weinig met de maag te maken, de gal moet er alleen langs om naar buiten te kunnen.maar ze heeft vorige week vrijdag ook al een keer gespuugd. Toen vanwege de kophuid die ze de dag ervoor gekregen had ging ik vanuit. Soms valt dat niet helemaal goed.
Ik blijf het zeker nog even volgen, ook als het spugen weg blijft.Inge O schreef: 05 nov 2021, 10:10Dat zou ik wel verder in de gaten houden.Veertje schreef: 05 nov 2021, 09:56 Meer mechanisch, het ziet er net even anders uit dan uitrekken of gapen na opstaan. Maar dat was vooral iets dat me gisterochtend/middag wat opviel. Vanmorgen heb ik het nog niet gezien.
Galspugen doen ze niet omdat iets verkeerd valt, het heeft eigenlijk op zich weinig met de maag te maken, de gal moet er alleen langs om naar buiten te kunnen.maar ze heeft vorige week vrijdag ook al een keer gespuugd. Toen vanwege de kophuid die ze de dag ervoor gekregen had ging ik vanuit. Soms valt dat niet helemaal goed.

Ik hoor het vooral bij de langharen, maar zou goed kunnen dat het ook bij de andere variëteiten voorkomt.Marc schreef: 05 nov 2021, 10:51 Ik vond ook de laatste week een paar groene kotsjes. Dus ook mijn honden die nooit wat hebben spugen ineens soms gal. Misschien heerst er iets? Ik zou me trouwens ook meteen zorgen maken. Niet eens zozeer langhaar maar Belgische herder. Volgens mij zit maagkanker ook in de laekense herder. En in de mechelse herder. Eigenlijk in alle Belgen meen ik.
Ze moeten gewoon niet kotsen inderdaad, stomme honden!Alex schreef: 05 nov 2021, 11:28 Beterschap in elk geval! Zou ook inzetten op wat meer verdeeld over de dag voeren en dan wat meer.
Thorran had het trouwens ook af en toe (en zeker na iets te eten met haar/huid ja.) en is verder fluitend 14+ geworden, rotbeesten met hun gekots![]()

Ik ook. Hopelijk kun je snel terecht.