Half oktober krijg ik een witte herder pup. Met vorige honden ben ik altijd naar puppycursus geweest maar met de laatste pup drie jaar geleden ben ik daar eigenlijk helemaal op afgeknapt. Het is totaal niet handig en erg stressvol een pupje iets te leren terwijl ie alleen maar leuke leeftijdsgenootjes om zich heen ziet ziet waar ze in veel cursussen tegenwoordig niet mee mogen spelen!
Voor de cursus niet omdat ze dan te moe zijn om iets te leren (is waar) en na de les niet omdat ze dan zo moe zijn dat ze overprikkeld en en wild zijn (misschien waar) Gevolg : pupjes leren niet omgaan met soortgenootjes van hun eigen leeftijd. (Misschien is dat wel een reden voor de explosie in honden met gedragsproblemen tegenwoordig?....) Het leren vind ik totaal niet belangrijk. Een hond kun je makkelijk alles zelf leren wat je nodig vindt. Ik zoek dus een manier om mijn herderpup af en toe eens een half uurtje/ 20 minuutjes te kunnen laten spelen met een andere pup van gelijke leeftijd, grote en temperament. Een speelafspraakje zeg maar....
Mijn vraag, wie krijgt er ook rond half oktober een pup ( het liefst een herders of jachthonden ras) en zou het leuk vinden om eens te kijken of hier spelen een goed idee is?