Een goed luisterende actieve herder in combinatie met kinderen is heel erg leuk. Maar een pup die nog moet groeien naar de leuke hond waar je alles mee kunt, en dan in combinatie met kleine kinderen lijkt mij heel vermoeiend.
Ik zorg drie dagen in de week voor kleinzoon (1,5 jaar) in combinatie met drie herderkruisingen en een husky. Het is geweldig leuk nu hij geen baby meer is, maar dan moet ook alles goed lopen en dan moet er niet ineens een kind ziek zijn.
Het fijne hier is dat de herderkruisingen 10 jaar en 6 jaar en 6 jaar zijn. Eigenlijk zijn ze nu op hun best wat gedrag en conditie betreft. En dat is echt superleuk. Kleinzoon loopt er gewoon tussen en dat gaat prima al laat ik hem nooit alleen met ze uiteraard.
Ik moet er niet aan denken om bij kleine kinderen een mogelijk scherpe herder met aandachtspunten wat gedrag betreft op te moeten voeden en al het gedoe met vriendjes straks.
Ik begrijp denk ik wel wat je zoekt want Nola is een gouden combinatie met kleinzoon. Maar dat komt ook omdat ze ruim volwassen is en het gedrag goed past in combinatie met een kind.Maar je weet van tevoren niet hoe een hond uiteindelijk uitgroeit. En dan is een pittige hond (waar niks mis mee is, ik hou daar ook van) misschien te beperkend in jouw situatie.
Maar je weet zelf uiteraard wel wat het beste zou passen en hoe druk het kan zijn met zieke kinderen of zelf ziek en daarbij een pup, dus het is misschien overbodig al die waarschuwingen.

Ik heb me alleen echt afgevraagd toen kleinzoon kleiner was hoe andere mensen het in hemelsnaam voor elkaar kregen, die combinatie