Als ik zou durven bellen (ik heb belangst) konden we er wel gaan kijken. Ik had een buitenland studiejaar nog voor de boeg voor m'n afstuderen maar m'n ouders wilden best helpen met opvoeden. Dus op de terugweg van München naar huis stopten we in een dorpje in Duitsland om dit knulletje te ontmoeten. Hij sprong in m'n armen en ik heb hem nooit meer losgelaten.
Als ik een slechte dag heb plakt Donner aan me vast en gaat zijn zorghoofd aan. Training gaat dan ook niet. Als ik blij en vrolijk ben huppelen we over het veld bij wijze van, dan durft hij ook met los wandelen veel meer afstand te nemen en zijn eigen ding te doen.
Hij spiegelt me enorm en leert me ontzettend veel over mezelf.
Daarnaast kalmeert hij me bij paniekaanvallen, komt tegen me aanliggen als ik me alleen voel, likt de tranen van m'n wangen tot het huilen in lachen verandert en komt met een speeltje aanzetten als ik opvrolijking nodig heb. Verder hebben we een heleboel lol samen, dat ook.
En ik heb hem dit alles nooit geleerd, dat is nog wel het meest bijzondere. Zonder twijfel een hele lieve betrouwbare en sociale reu en bovenal mijn vriendje. Geen greintje kwaad, maar wel een krachtpatser op het trainingsveld. Ik durf te stellen dat ik nooit meer zo'n hond krijg en hij is pas twee jaar oud. Hopelijk nog heeeeel lang bij me.

Wie heeft er nog meer een nep-hulphond?