Ze kan bijna bij de Biga
- Suzanne
- Posts in topic: 11
- Honden: 2
- Welke: Havanezers
Ze kan bijna bij de Biga
Mijn stofzuiger doet vaak wat moeilijk met al die blaadjes, dus ik dacht ach, ik heb nog een swiffer.
Vandaag een beginnetje gemaakt met Sara leren blaadjes te verzamelen. Viel niet mee met die snor en baard. Braaf ding
Vandaag een beginnetje gemaakt met Sara leren blaadjes te verzamelen. Viel niet mee met die snor en baard. Braaf ding
- Suzanne
Re: Ze kan bijna bij de Biga
Soms meer uit noodzaak
En de poging was geslaagd! Mooie win win situatie dit, voor jou en de kleine hulphond 
- Inge O
- Posts in topic: 5
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Wat een überschattig ding is ze
!
En hahaha, die paar keer dat ze net een blaadje had gebracht en je haar meteen (zonder snoepje) om een volgende wilde sturen : 'Kijk dannnn! Het zit al in je hand hoorrrrrr!!!'
En hahaha, die paar keer dat ze net een blaadje had gebracht en je haar meteen (zonder snoepje) om een volgende wilde sturen : 'Kijk dannnn! Het zit al in je hand hoorrrrrr!!!'
- Suzanne
Haha ja dan is ze ervan overtuigd dat ze het heeft gegeven maar dan is het naast mijn hand gedropt, of hing het nog in haar snor. Kan ze ook niks aan doen, maar als ik dan alsnog beloon dan gaat ze het afraffelen en halverwege vast blaadjes uittuffen hahaInge O schreef: 22 nov 2021, 09:39 Wat een überschattig ding is ze!
En hahaha, die paar keer dat ze net een blaadje had gebracht en je haar meteen (zonder snoepje) om een volgende wilde sturen : 'Kijk dannnn! Het zit al in je hand hoorrrrrr!!!'![]()
Ja dat vindt ze echt fantastisch, als er maar een beloning volgt, maar ze vindt het heel leuk om wat te verdienen. Ze doet zo haar best. Ze is ook echt beteuterd als ik vergeet om een sok te laten vallen tijdens de was opvouwen, want als er geen sok gebracht kan worden, wordt er ook niks verdiend
Ach wat zoet, zo’n stofzuiger wil ik ook wel.
- Kells
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Ach wat leuk, zo’n hulpje. 
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Inge O
- Posts in topic: 5
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Herkenbaar - hier is het dringen als ik buiten een jas of trui uitdoe, of een paar meter met iets (emmer, schepje) in mijn handen loop : 'ikke, ikke, dragen!!!!'Suzanne schreef: 22 nov 2021, 10:32
Ja dat vindt ze echt fantastisch, als er maar een beloning volgt, maar ze vindt het heel leuk om wat te verdienen. Ze doet zo haar best. Ze is ook echt beteuterd als ik vergeet om een sok te laten vallen tijdens de was opvouwen, want als er geen sok gebracht kan worden, wordt er ook niks verdiend
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Saartje is zo lief en behulpzaam en jij zo inventief met klusjes aanleren, super!
En schandalig dat je zo enorm lang moet wachten op mensenhulp.
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
De heren hebben geen snorren of baarden
en ik ben ook slecht in bukken dus ...

Het duo Olie en Bol
- pioenroos
- Welke: schapendoeskelpie deeltijd schapendoes en teckel
Wat een knap vrolijk werkertje, zo wordt opruimen gewoon leuk
Maar niet elke wandeling en soms wil ze inderdaad toch wat verdienen. Ze heeft zichzelf nu aangeleerd om in vliegende vaart mijn handschoenen uit te trekken, er een ere rondje mee te rennen en dan 'braaf' terug te brengen voor snoep
Ik heb Flora geleerd verloren voorwerpen te vinden en brengen tijdens de wandeling. Handig want ik verlies soms wel wat.Suzanne schreef: 22 nov 2021, 10:32 Ja dat vindt ze echt fantastisch, als er maar een beloning volgt, maar ze vindt het heel leuk om wat te verdienen. Ze doet zo haar best. Ze is ook echt beteuterd als ik vergeet om een sok te laten vallen tijdens de was opvouwen, want als er geen sok gebracht kan worden, wordt er ook niks verdiend
Maar niet elke wandeling en soms wil ze inderdaad toch wat verdienen. Ze heeft zichzelf nu aangeleerd om in vliegende vaart mijn handschoenen uit te trekken, er een ere rondje mee te rennen en dan 'braaf' terug te brengen voor snoep
- Suzanne
Wow zelfs een jas of trui? Heerlijk van die behulpzame hondenInge O schreef: 22 nov 2021, 11:06Herkenbaar - hier is het dringen als ik buiten een jas of trui uitdoe, of een paar meter met iets (emmer, schepje) in mijn handen loop : 'ikke, ikke, dragen!!!!'Suzanne schreef: 22 nov 2021, 10:32
Ja dat vindt ze echt fantastisch, als er maar een beloning volgt, maar ze vindt het heel leuk om wat te verdienen. Ze doet zo haar best. Ze is ook echt beteuterd als ik vergeet om een sok te laten vallen tijdens de was opvouwen, want als er geen sok gebracht kan worden, wordt er ook niks verdiend.
Ja die 7 maanden slaat nergens op. Echt heel vervelend. Maar goed, het is niet anders.Gudrun schreef: 22 nov 2021, 11:09 Saartje is zo lief en behulpzaam en jij zo inventief met klusjes aanleren, super!
Saar helpt graag gelukkig.
Haha ja voor het aanleren krijgt ze gewoon bij elk blaadje wat ik weg heb kunnen leggen een half snoepje. Als ze het straks nog iets beter snapt dan krijgt ze pas na 2/3 blaadjes een beloning. Voor niets gaat de zon op. Ook bij Saar niet
Gewoon doen, ik laat Saar alles apporteren wat er op de grond ligt. De meest gekke dingen pakt ze braaf op en geeft aan. Zelfs als er een flesje neusspray ofzo uit mijn handen valt en onder de tafel is gerold. Ik vind het zo handig en zij zo leukKruimel schreef: 22 nov 2021, 12:17![]()
![]()
![]()
Wat geweldig! Knap kind
![]()
![]()
![]()
De heren hebben geen snorren of baarden
en ik ben ook slecht in bukken dus ...
Haha heel herkenbaar. Saar is ook een type dat zelf wel wat verzint als het te lang duurt. Dan trekt ze zelf een sok uit de wasmand, kijk wat ik gevonden heb?!pioenroos schreef: 22 nov 2021, 13:11 Wat een knap vrolijk werkertje, zo wordt opruimen gewoon leuk![]()
Ik heb Flora geleerd verloren voorwerpen te vinden en brengen tijdens de wandeling. Handig want ik verlies soms wel wat.Suzanne schreef: 22 nov 2021, 10:32 Ja dat vindt ze echt fantastisch, als er maar een beloning volgt, maar ze vindt het heel leuk om wat te verdienen. Ze doet zo haar best. Ze is ook echt beteuterd als ik vergeet om een sok te laten vallen tijdens de was opvouwen, want als er geen sok gebracht kan worden, wordt er ook niks verdiend
Maar niet elke wandeling en soms wil ze inderdaad toch wat verdienen. Ze heeft zichzelf nu aangeleerd om in vliegende vaart mijn handschoenen uit te trekken, er een ere rondje mee te rennen en dan 'braaf' terug te brengen voor snoep![]()
Of ze ziet ineens dat de huiskamerdeur open staat en doet die zonder commando dicht, want dan valt er wat te verdienen.
En oh de paniek als iemand niest en er liggen geen zakdoekjes op tafel om te pakken en aan te geven
- Fenneke
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Ooohhh wat toch geweldig
Blije gup
Blije gup
Groetjes Fenneke en Baloe

In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster

In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
- HillieS
- Posts in topic: 3
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
pioenroos schreef: 22 nov 2021, 13:11 Wat een knap vrolijk werkertje, zo wordt opruimen gewoon leuk![]()
Maar niet elke wandeling en soms wil ze inderdaad toch wat verdienen. Ze heeft zichzelf nu aangeleerd om in vliegende vaart mijn handschoenen uit te trekken, er een ere rondje mee te rennen en dan 'braaf' terug te brengen voor snoep![]()

- Drazic
- Welke: Griffon Bruxellois GriffonxPatterdale
Misschien kan ik Drazey zo leren om zijn speelgoed op te ruimen.
Wat een knap hondje, je ziet dat ze er plezier in heeft, zo leuk om te zien!
-
Fabiola17
- Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]
Ben ik de enige die niet weet wat de Biga is?
Verder is het echt fantastisch om te zien!
Ik droom nog even verder over een Havanezer.
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
- Suzanne
De BIGA doen o.a. het groenonderhoud op straat. Bladblazen enzoFabiola17 schreef: 22 nov 2021, 17:44 Ben ik de enige die niet weet wat de Biga is?
Ik gun iedereen een Saar
-
Mizzsylver
- Posts in topic: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer: