Misschien een idee om een lijstje te maken waar het in voorkomt.
Er zijn al honden overleden door

Plus andere voedingsmiddelen die honden beter niet kunnen eten zoals bijv. Chocolade in grote hoeveelheden.

Niet meteen ui en champignons gaan voeren, maar dit blijkt volgens onderzoek achterhaald te zijn. Hetzelfde geldt voor knoflook. En tomaat.
Ik moet bij regenplassen icm honden meteen aan jou denken. Je hebt het vaker gezegd.EchoMira schreef: 03 dec 2021, 21:21 En laat ze ook niet uit plassen bij regenval drinken. Dat is echt heel vervuild water. Daar zit maanden uitlaatneerslag in. Het sneeuwstrooisel krijgt hij ook mee. Dat vind ik echt harram.
Dus neem even een bakje en een fles mee.
Nee tegen de plas, kom maar hier...schoon water.
Dan willen honden altijd dat water dat jij hebt. En anders hebben ze pech.
Neen hoor, het is het blauwzuur dat in de pitten zit dat schadelijk is.Noor schreef: 04 dec 2021, 12:36 De takken van de druif is toch oke? Zijn aan het snoeien en de honden helpen een beetje met versnipperen. Kan geen kwaad toch?

Oei, goede opmerking.Mizzsylver schreef: 04 dec 2021, 19:10 Xylitol zit soms ook in pindakaas en dat wordt vaak gebruikt om bvb een pilletje te geven of in een kong te smeren.

Plassen water op straat mag idd van mij niet ,maar dat doen ze ook nietHillieS schreef: 04 dec 2021, 16:16 Bij plassen mogen ze van mij ook niet drinken, behalve in de tuin, maar dat is lastiger tegen te houden. Plassen waar doorheen gereden is mag al helemaal niet.
In de meeste producten "zonder suiker", of "suikervrij" zit Xylitol in!Lothian schreef: 04 dec 2021, 22:55Oei, goede opmerking.Mizzsylver schreef: 04 dec 2021, 19:10 Xylitol zit soms ook in pindakaas en dat wordt vaak gebruikt om bvb een pilletje te geven of in een kong te smeren.