Doodgeschoten (niet van mij!)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
malinois
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Doodgeschoten (niet van mij!)

Bericht door malinois »

Het is toch gestoord aan t worden.
En nee een hond hoort niet in een wei, ook niet in Duitsland, maar doodschieten?

Wat afschuwelijk en vreselijk.
Frida is doodgeschoten tijdens een wandeling Afbeelding
In wat voor wereld leven wij Afbeelding

Rust zacht lieve Frida Afbeelding Wij wensen bazinnetje Emalie, familie en alle betrokkenen heel veel sterkte met dit grote verlies Afbeelding

#GELSENKIRCHEN #EMSCHER DUITSLAND

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ik ben Frida's bazinnetje ... Frida kan haar verhalen niet meer met je delen Afbeelding Mijn hart is gebroken en ik weet niet hoe ik moet verwerken en ermee om moet gaan. Een of andere afschuwelijke persoon heeft haar gisteren van me afgenomen .

We deden het gebruikelijke avondrondje met haar en Sukie. We wonen aan de gracht in de stad! We hadden ook een enorm felle zaklamp bij ons om indien nodig de honden terug te halen, vandaar dat ze vrij rond kunnen lopen.

Op een gegeven moment lopen we tot in Emscher daar is een weiland, het is daar ook best goed verlicht. Hoe dan ook, de twee vinden het heerlijk om over deze wei te temmen . Een paar seconden nadat ze wegrenden hoorden we een knal, ik voelde me meteen walgelijk en riep voor de honden. Maar Sukie kwam alleen en Frida kwam en niet.....

Ik ben toen gaan zoeken terwijl mijn man bleef roepen en bovenaan de weg naar haar op zoek was. En daar lag mijn baby... ze lag onder het bloed. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ze is neergeschoten. Iemand heeft haar net neergeschoten! AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Het is geen jachtzone!!! Velen laten daar elke dag hun hond uit! De politie zei ook meteen dat daar niemand mocht schieten, zelfs geen jager! Er is een aanklacht ingediend. Het is het weiland daar is een struik en op het pad erachter, bij de poort Uferstrasse in Gelsenkirchen.

Het had een persoon kunnen raken! Ik ben er kapot van. Mijn hele familie is er kapot van. Mijn kinderen 11 en 13 zijn er kapot van en snappen het niet. Mijn oudste (23) heeft meerdere keren overgegeven en ik kan maar niet stoppen met huilen.

Ze maakte mijn hele leven van alledag. Ze is altijd aan mijn zijde geweest. Ik sportte elke dag met haar en ze hield me de hele dag op de been.

Hoe kom je over zoiets heen? Ik kan gewoon niet stoppen met huilen. Ik kom er niet uit. Ik ben zo kapot. Zelfs de agenten huilden omdat het zo vreselijk was Afbeelding

Wat was ze toch jong!!! En ze werd aanbeden door zovelen!!! Dit is zo oneerlijk!!!
Ik kan gewoon niet stoppen met huilen.
Aan degenen die al een van hun geliefde dieren verloren hebben:
Hoe kun je met zo'n verlies omgaan?
Ik heb het gevoel dat een van mijn kinderen van mij is afgenomen. Ik weet niet hoe ik dit moet verwerken
Ik mis haar zooooooo erg Afbeelding

Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
kayleigh*
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Re: Doodgeschoten (niet van mij!)

Bericht door kayleigh* »

Het is absurd. Hoop dat ze de dader vinden, ook al krijgen ze daar de hond niet mee terug helaas.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Mizzsylver
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Doodschieten gaat wel erg ver, ook al vind ik dat je niet zomaar je hond op een weiland moet laten rennen als dat weiland niet van jou is en je geen toestemming hebt.
Maar om dan een hond af te schieten is buitenproportioneel :devil:
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 3
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Ik vermoed dat dit wel een gevalletje 'ruzie om de vele honden op die wei' zou kunnen zijn - vreselijk :19: :ugh: .
Marc

Bericht door Marc »

Misschien dachten ze dat het een wolf was? Wat een drama om mee te maken 😢
Alfilillo
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Wat is er zo vreselijke aan een hond in een wei als er verder geen andere dieren staan?
Afbeelding
Fenneke
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Niet te geloven dit!
Ik laat mijne ook nu en dan op een lege wei los rennen (ik ruim wel de kak op).
Wat vreselijk!
Alfilillo

Bericht door Alfilillo »

Maart schreef: 05 dec 2021, 20:44
Alfilillo schreef: 05 dec 2021, 20:04 Wat is er zo vreselijke aan een hond in een wei als er verder geen andere dieren staan?
Kak die achterblijft, wat schadelijk kan zijn als het gras gebruikt dient te worden voor vee.
En verder, als het privé grond is, dient niemand daar zijn dieren op uit te laten natuurlijk

Uiteraard is doodschieten echt een no go. Maar teksten geschreven vanuit hondengevoel en kotsende 20jarigen, daar kan ik ook niet zoveel mee. :S
Ja, ok. Uitlaten op een weiland is een ander verhaal natuurlijk, maar ik zie nog steeds de ramp niet als een hond een rondje rent over een grasveld. ´Vroegah´ ging dat allemaal een stuk minder krampachrig.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

“Frida kan haar verhalen niet meer met je delen”.
Tsja.
Neemt niet weg dat het allemaal uiterst köt is hoor maar met dat soort praat kan ik ook nooit zoveel.
Inge O

Bericht door Inge O »

Maart schreef: 05 dec 2021, 20:51 Nee, ik ook niet bij ''een hond''.
Maar als iedereen daar zijn hond even laat rennen in de veronderstelling dat het met ''een hond'' is, kan ik me wel voorstellen dat je het als eigenaar wel eens gehad hebt.
Juist, ik denk ook dat daar het kalf gebonden ligt.
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Alfilillo schreef: 05 dec 2021, 20:47
Alfilillo schreef: 05 dec 2021, 20:04 Wat is er zo vreselijke aan een hond in een wei als er verder geen andere dieren staan?
Kak die achterblijft, wat schadelijk kan zijn als het gras gebruikt dient te worden voor vee.
En verder, als het privé grond is, dient niemand daar zijn dieren op uit te laten natuurlijk

Uiteraard is doodschieten echt een no go. Maar teksten geschreven vanuit hondengevoel en kotsende 20jarigen, daar kan ik ook niet zoveel mee. :S
Ja, ok. Uitlaten op een weiland is een ander verhaal natuurlijk, maar ik zie nog steeds de ramp niet als een hond een rondje rent over een grasveld. ´Vroegah´ ging dat allemaal een stuk minder krampachrig.
In Oostenrijk doen ze ook niet zo krampachtig, daar moet je vaak over een weiland van anderen lopen. Als ik dat kan ontwijken doe ik dat liever, ik hou er niet zo van om met honden tussen koeien door te lopen. Zeker niet nadat ik heb gelezen dat een vrouw vertrapt is door een kudde koeien vertrapt is nadat ze haar hondje optilde om het te beschermen, was in een dorpje naast het dorpje waar wij op vakantie gingen. Er staan nu ook allemaal bordjes daar dat je op moet letten als je met je hond tussen de koeien door loopt.
Afbeelding

Tanja en Anne
Omega
Welke: Nu twee echte tollers

Bericht door Omega »

'Vroegah' werden honden die steeds aan het rondstruinen waren over de weilanden/akkers in Nederland ook neergeschoten.
Tegenwoordig mag dat gelukkig niet meer en lopen er ook minder honden vrij rond.
Maar ik zie tegenwoordig veel meer mensen die denken dat weilanden 'toch niet gebruikt worden' of 'de boer doet er niks mee, er staat alleen maar gras op' en het een fijn uitlaatveld vinden. Die lopen ook midden over de weilanden en akkers in plaats van langs de randen.
Afbeelding
Random

Bericht door Random »

Ik vind het altijd zo vreemd als mensen met excuses komen voor een dergelijke daad, zoals: 'Het gaat wel ver, maar...'
Er is geen excuus te bedenken om andermans hond dood te schieten behalve als die andere levende wezens aan het verminken is en daar niet in te stoppen is met gevaar voor eigen lijf. Gewoon niet!

Veel mensen lezen hier nu voor het eerst wat het nadeel ervan kan zijn maar nog veel meer mensen weten dat niet. Breng die boodschap de wereld in. Ga het gesprek aan. Hang een waarschuwingsbordje op bij je weiland. Hier in Drenthe zijn een aantal boeren die het totaal geen probleem vinden als in de wintertijd mensen hun honden even laten rennen op hun land.

De hond is per definitie onschuldig, echt heel misselijk om het dier te laten betalen met zijn leven vanwege de onachtzaamheid van de baas. Zelf probeer ik Yuna altijd uit weilanden te houden, omdat zij dat een uitdaging vindt om te ver uit mijn buurt te gaan. Vooral als ze onder een hek door moet kruipen om erin te komen. Volgens mij heeft ze door dat ik er niet in kan. Ik ben bang dat ze een keer aan een verkeerde kant eruit schiet en wordt aangereden, dus ik let goed op. Maar zo heel af en toe lukt het haar toch. Ik zie het gebeuren dat ze dan wordt afgeknald. :ugh:

Oh en dan nog dit: paardenmest kan heel gevaarlijk zijn voor honden als ze dit opeten. Alle schijtende paarden nu maar onder de ruiters weg knallen, waar ze zich van de hoefslag af bewegen in hondenlosloopgebied?

En hoe zit het met mensenpoep? Kan dat gevaarlijk zijn voor honden?
Laatst gewijzigd door Random op 06 dec 2021, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Er is wat mij betreft helemaal niets wat het doodschieten van hond of wolf rechtvaardigt.
Afbeelding
galga's
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

Random schreef: 06 dec 2021, 10:19 En hoe zit het met mensenpoep? Kan dat gevaarlijk zijn voor honden?
In ieder geval wel als het van een drugsgebruiker is. Kiki heeft 4 dagen stoned gelegen, met een dagelijks infuus, na het eten van drugspoep...
Afbeelding
Random

Bericht door Random »

galga's schreef: 06 dec 2021, 10:42
Random schreef: 06 dec 2021, 10:19 En hoe zit het met mensenpoep? Kan dat gevaarlijk zijn voor honden?
In ieder geval wel als het van een drugsgebruiker is. Kiki heeft 4 dagen stoned gelegen, met een dagelijks infuus, na het eten van drugspoep...
dan is het toch waarschijnlijk het beste om verdacht neerhurkende mensen in het bos preventief af te knallen. :pffff: :lol1:
Het gaat wat ver, maar....
Alfilillo

Bericht door Alfilillo »

Omega schreef: 06 dec 2021, 10:08

'Vroegah' werden honden die steeds aan het rondstruinen waren over de weilanden/akkers in Nederland ook neergeschoten.
Tegenwoordig mag dat gelukkig niet meer en lopen er ook minder honden vrij rond.
Maar ik zie tegenwoordig veel meer mensen die denken dat weilanden 'toch niet gebruikt worden' of 'de boer doet er niks mee, er staat alleen maar gras op' en het een fijn uitlaatveld vinden. Die lopen ook midden over de weilanden en akkers in plaats van langs de randen.
Oh, dat wist ik niet dat vroeger ook honden afgeknald werden. Onze hond liep in ieder geval altijd los en hij zal vast ook wel eens stukje wei gepakt hebben. Maar dat is dus iets anders dan een wei gebruiken als uitlaatveld. In de winter raceten we met de ponies over lege bietenvelden. Dan pakte ieder zijn eigen voor en gaan. Misschien vond de boer dat ook vervelend, maar ons is in ieder geval nooit iets gezegd. Een ingezaaide of beplante akker ga je natuurlijk niet op.
Wellicht is Nederland echt te vol, waardoor alles dichtgespijkerd moet worden met regeltjes. Van de zomer was ik in Nederland en heb ik een week op een hond gepast. Toen vond ik het eigenlijk wel meevallen met de drukte. Ik liep in ieder geval nooit in kolonne door het bos.

Mensenstront ben ik ook geen fan van voor de honden (zij denken er anders over). Hier in de buurt is een afwerkplek in het bos en door de honden weet ik dat daar veel gepoept wordt. Ze gaan daar in de buurt altijd aan de lijn, want ik wil echt niet dat ze drugspoep vreten :kotz: .
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Omega schreef: 06 dec 2021, 10:08 Maar ik zie tegenwoordig veel meer mensen die denken dat weilanden 'toch niet gebruikt worden' of 'de boer doet er niks mee, er staat alleen maar gras op' en het een fijn uitlaatveld vinden. Die lopen ook midden over de weilanden en akkers in plaats van langs de randen.
Ja, en hun honden door verse jonge teelt laten rauzen en daar dan ook nog heel arrogant foto's over posten - alsof ze dat zelf nog maar zouden overwegen als in hun eigen tuin pas gras is ingezaaid.
mosquito1980
Welke: DH

Bericht door mosquito1980 »

Vreselijk verhaal :ugh:

Maar ze lieten de honden los in het donker? (sterke zaklamp mee als ze de honden terug moesten halen) ......... ik heb in alle jaren dat ik honden heb (50+) ze nog nooit in het donker losgelaten, ben ik nou zo´n miep? :dunno:
sabine
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

mosquito1980 schreef: 06 dec 2021, 18:49 Vreselijk verhaal :ugh:

Maar ze lieten de honden los in het donker? (sterke zaklamp mee als ze de honden terug moesten halen) ......... ik heb in alle jaren dat ik honden heb (50+) ze nog nooit in het donker losgelaten, ben ik nou zo´n miep? :dunno:
waarom zou je ze niet in het donker loslaten? Ligt er denk ik aan hoe 'braaf' ze zijn en waar je loopt. Ik doe hetook nooit want ik moet ze wel een beetje in de peiling houden, maar ik ken ook wel mensen die dat wel doen hoor.
Nikki
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Bericht door Nikki »

Het is toch vreselijk :( En meteen de reden dat Jet in Duitsland niet los gaat, de jagers daar staan niet bekend om hun vriendelijkheid.
Afbeelding
malinois
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

mosquito1980 schreef:Vreselijk verhaal :ugh:

Ik heb ze hier ook loslopen in t donker, anders kan ik ze vanaf eind oktober tot februari amper loslaten... om 1700 uur is t donker.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mosquito1980
Welke: DH

Bericht door mosquito1980 »

malinois schreef: 06 dec 2021, 19:55
mosquito1980 schreef:Vreselijk verhaal :ugh:

Ik heb ze hier ook loslopen in t donker, anders kan ik ze vanaf eind oktober tot februari amper loslaten... om 1700 uur is t donker.
OK, ik ben miep :F:
Plaats reactie