Onderzoek bijtincidenten

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Marlett
Posts in topic: 1

Onderzoek bijtincidenten

Bericht door Marlett »

Ik kwam op Feestboek een link naar dit onderzoek over bijtincidenten tegen. Het gaat vooral om de gebeten hond.
Hier schrijven mensen mee die ermee te maken hebben gehad, misschien kan je bijdrage iets helpen.

Incidenten tussen honden in Nederland
Beste deelnemer,

Bedankt voor het deelnemen aan deze vragenlijst, die slechts enkele minuten van uw tijd in zal nemen.

In het kader van mijn afstuderen aan de opleiding 'Diergezondheid & Management' aan de Aeres Hogeschool doe ik onderzoek naar incidenten die plaatsvinden tussen honden in Nederland. Het doel van dit onderzoek is om meer inzicht te verkrijgen in de situatie waarin deze incidenten plaatsvinden, aangezien hier momenteel zeer weinig over bekend is.

Is uw hond in de afgelopen drie jaar betrokken geweest in een incident met een andere hond waarbij uw hond fysieke schade heeft opgelopen als direct gevolg van dit incident (denk hierbij aan verwondingen na bijten)? Dan vraag ik u om de onderstaande vragenlijst in te vullen.

Alvast hartelijk bedankt voor uw tijd.

Met vriendelijke groet,
Samantha Steenbergen
Johnny Jones
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Re: Onderzoek bijtincidenten

Bericht door Johnny Jones »

Ik wilde hem ook invullen maar bij vraag twee liep ik al vast. Kennelijk weet de student niet dat honden ook binnen de eigen roedel schade op kunnen lopen.
Afbeelding
Eilfy

Bericht door Eilfy »

Gezien en ingevuld
Afbeelding
~Choose what helps your heart bloom~
kloesje
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Johnny Jones schreef:Ik wilde hem ook invullen maar bij vraag twee liep ik al vast. Kennelijk weet de student niet dat honden ook binnen de eigen roedel schade op kunnen lopen.
Daarom kun je toch wel verder, dan kies je gewoon dat je geen aangifte of melding hebt gedaan. Ik heb hem ook ingevuld voor een incident binnen de eigen roedel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Plaats reactie