Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Zamunda
Posts in topic: 402
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Murphy ❤ Wat korte verhaaltjes

Bericht door Zamunda »

Ik heb de knappe man vanavond weer eens gemeten en gewogen. Hij woog 14.8kg (wel met staart op de grond, die past er echt niet meer bij op de weegschaal) en ongeveer 49cm hoog. Ik heb ook z'n ruglengte weer eens gemeten, gewoon voor de leuk en omdat ik wel benieuwd ben of Meeko langer is. Hij is van schoft tot staartbasis 47cm.

Vanmiddag heeft ie heerlijk met Raaf in de tuin gerend en gespeeld. We gingen eigenlijk alleen maar voor een plas maar Raaf wilde ook mee dus van die plas kwam voorlopig niks. Toen ben ik maar wat gaan snoeien en bladharken in afwachting van :tongue: . Eerst in de zijtuin en toen ik het daar wel gezien had had die kleine nog steeds niet geplast dus hop de achtertuin ook maar open. Oh wat hebben ze heerlijk gesjeesd met elkaar :I: , terwijl ik genoot dat ik weer wat kon doen in de tuin. Ik denk dat Murf ook wat verder in het hol geweest is want op een gegeven moment zag ik hem uit een hol tevoorschijn komen. Ik stond wel ver weg dus kon het niet helemaal goed zien, maar het zal vast nog weleens vaker gaan gebeuren.
Uiteindelijk heeft ie dan toch nog geplast en ook gepoept (na een uur ofzo :') ) en toen vond ik het ook wel welletjes. Eenmaal binnen heeft hij nog wat gerommeld maar daarna kon hij zijn draai niet vinden ondanks dat hij duidelijk moe was, hij zocht ook andere plekken op dan normaal. Ineens daagde het: hij had het koud. Dus z'n jas weer aan en ja hoor, daarna is hij lekker gaan liggen en viel hij snel in slaap :slaap2: .

Sinds deze week staat de ren in de keuken vooral 's avonds vaak open. Als Murf moe is maar teveel bij Lais gaat klieren dan gaat hij weer in de ren, maar vaker zoekt hij nu Ravi op om mee te spelen (en gaat daarna lekker slapen), één keer heeft hij een paar uur onder de tafel tussen onze voeten gelegen :I: .
En vanavond was het jackpot! Raaf lag op de dekens onder de tafel en een andere plek wilde Murf niet, toen is hij toch maar naar zijn 'eigen' deel gegaan maar daar was de bank helemaal bezet.

Mijn lieverds. Zo fijn dat Willem ook de bank weer opzoekt ipv alleen maar de bench
Afbeelding

Murf klom er nog even bij maar nee, dat was het niet. Te spannend denk ik. Iets later was Lais echter wat gaan verliggen met haar kop en toen klom hij er meteen weer bij, kroop achter haar, draaide even en liet zich vallen :cheer: .

Toch wel een beetje spannend
Afbeelding

Maar hier niet meer :slaap2: . Echt de jackpot zo :I: .
Afbeelding

Na een uur ofzo ging Lais water drinken en zocht toen een andere plek
Afbeelding

En op de bank lag het toen zo :I:
Afbeelding
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
HillieS
Posts in topic: 34
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Murphy ❤ Jackpot!

Bericht door HillieS »

Ohhhh die foto's met Willem op de bank :I:
Je smolt van binnen weg denk ik?
Afbeelding
Sirene
Posts in topic: 23

Bericht door Sirene »

Ah geweldig :I: genieten zo!

Als jullie willen weten of Meeko langer is (in verhouding want ik denk dat hij sowieso kleiner is) kun je de lengte meten door vanaf de boeg (voorkant puntje waar de schouder scharniert) tot de zitbeenknobbel te meten (puntje bips) en dat vergelijken met schofthoogte.
Een peruaan is vierkant deze dat die beide afstanden gelijk zijn. Een kelpie is langer dan hoog.
Bij het paard is het hetzelfde: eerste plaatje van die serie.
https://www.kwpn.nl/nieuws?itemId=NewsItem:20952
Jetski
Posts in topic: 3
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Zo, weer even bijgelezen..
Wat een heerlijk en prachtig dier is die Murphy toch! :I:
Geweldig hoe de interactie met jullie andere honden en katten gaat.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Ik vind het toch zo bijzonder, een (of deze?) pup. Ik kan het niet echt onder woorden brengen waarom het zo anders voelt dan met onze herplaatsers (of opvangers). Ik ben op al onze honden dol en ik vind het heerlijk dat je bij een herplaatser al zo goed kunt zien wat het karakter is, maar dit? Wat is dit bijzonder. En wat het nou is? Dat vertrouwen dat er direct is? Of toch vooral het zien groeien (zowel fysiek als mentaal)? Het speelse vind ik geweldig, maar ook al die (andere) typisch pupperige gedragingen. En het mogen begeleiden van het proces van opgroeien en het lekker samen bezig zijn en hem alles te zien ontdekken. Het is wel heel intensief geweest en bij momenten ook echt heel zwaar, maar ik denk dat dat voor een groot deel door die verrotte zenuwpijn van de ischias kwam (nu die pijn en de beperkingen zo goed als weg zijn voelt het meteen al zo anders) en dan ook nog medisch gedoe bij de paarden (wat nu ook weer minder intensief is gelukkig). Maar wat is het leuk en wat is híj leuk :I: .

Geen idee of het met een andere pup ook zo zou voelen of dat het komt omdat deze pup me als een jas past, maar een pup als Murphy zou ik zo nog wel een keer willen (later :tongue: ). Wat een leuk ventje, zo lief, zo'n ongekend heerlijke knuffel (geen van onze honden heeft ooit zo geknuffeld als hij), zo mooi, zo gezellig, zo braaf (okee, dat zal vast rap minder worden maar daarom vind ik deze puppentijd ook zo bijzonder), zo super met onze andere honden. Nou heb ik ook wel enorme mazzel met onze fijne roedel, ze doen het zo fijn met hem en bieden hem zoveel :I: . Ik hoop zo dat dat blijft.

Maar bijzonder dus, zo'n pup en alle ontwikkelingen. Wat een genot, niet te beschrijven. Vanavond was weer genieten met dit heerlijke ventje aan onze voeten :slaap2:
Afbeelding

HillieS schreef: 25 dec 2021, 08:29 Ohhhh die foto's met Willem op de bank :I:
Je smolt van binnen weg denk ik?
Ja :mann: . Ik wil het niet verstoren door op te staan en een foto te maken maar zo voorzichtig mogelijk ga ik dan toch - al smeltend - die foto maken :mann: .

Zinodo schreef: 25 dec 2021, 08:49 Ooooh kijk ze heerlijk samen liggen :I: smelt! :I:
Gaaf hè, ik hoop nog heel vaak zulke foto's te kunnen maken!

Sirene schreef: 25 dec 2021, 09:26 Ah geweldig :I: genieten zo!

Als jullie willen weten of Meeko langer is (in verhouding want ik denk dat hij sowieso kleiner is) kun je de lengte meten door vanaf de boeg (voorkant puntje waar de schouder scharniert) tot de zitbeenknobbel te meten (puntje bips) en dat vergelijken met schofthoogte.
Een peruaan is vierkant deze dat die beide afstanden gelijk zijn. Een kelpie is langer dan hoog.
Bij het paard is het hetzelfde: eerste plaatje van die serie.
https://www.kwpn.nl/nieuws?itemId=NewsItem:20952
Oh ja, goeie! Eens kijken of me dat ergens in de komende dagen gaat lukken :ok: . Ja ik vermoed dus ook dat Meeko niet langer is in absolute zin, enkel in verhouding.

Jetski schreef: 25 dec 2021, 13:17 Zo, weer even bijgelezen..
Wat een heerlijk en prachtig dier is die Murphy toch! :I:
Geweldig hoe de interactie met jullie andere honden en katten gaat.
Ik prijs me echt heel erg gelukkig met hoe dat gaat! Ik vind het ook zo fijn (en genieten) hoe Ravi nu vaak met hem speelt, hij vindt het zelf ook echt leuk :I: . Niet altijd natuurlijk, maar hij laat zich nu vaak toch verleiden op die momenten en dan gaan ze toch heerlijk spelen :I: . Heel fijn voor Lais ook, hij laat haar meer met rust omdat hij nu bij Ravi fijn aan zijn trekken komt en daardoor kunnen ze veel meer gewoon los bij elkaar in de keuken, dat is wel heel erg gezellig :I: .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Lothian
Posts in topic: 30
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Ik had jouw tekst zo kunnen schrijven. Behalve die ischias dan, godzijdank. Wat is het leuk he. Niet dat ik nooit meer herplaatsers wil en ik houd net zoveel van ze als van Taro maar die puppentijd kunnen meemaken is zo'n enorm cadeau.

Ik denk dat je met Murphy ook echt wel een heel leuk schatje in huis hebt gehaald. Let op, onze volgende pups worden terror nachtmerries :LOL:
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 26 dec 2021, 00:05 Ik vind het ook zo fijn (en genieten) hoe Ravi nu vaak met hem speelt, hij vindt het zelf ook echt leuk :I: . Niet altijd natuurlijk, maar hij laat zich nu vaak toch verleiden op die momenten en dan gaan ze toch heerlijk spelen :I: .
Misschien is dat zelfs nog wel leuker met reuen dan met (volle) teven : de grootste speelvogels hier zijn Karma en moeder Plezantje, maar om de haverklap komt er dan een 2 maand schijndrachtperiode van of de één, of de ander roet in het eten gooien en zit de ame andere dan op haar honger.
Smoushond
Posts in topic: 74

Bericht door Smoushond »

Wat gaat het goed 😉 ik vind een pup ook heerlijk hoor. Ook al is het soms zwaar . Het is toch heel bijzonder al die eerste keren . Eerste keer plassen met poot omhoog,eerste tandje eruit. Het karakter leren kennen en die eerste puppyles sta je daar trots te wezen 🥰 de band die je opbouwt door samen te lachen en te huilen 😉
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Lothian schreef: 26 dec 2021, 08:30 Ik had jouw tekst zo kunnen schrijven. Behalve die ischias dan, godzijdank. Wat is het leuk he. Niet dat ik nooit meer herplaatsers wil en ik houd net zoveel van ze als van Taro maar die puppentijd kunnen meemaken is zo'n enorm cadeau.

Ik denk dat je met Murphy ook echt wel een heel leuk schatje in huis hebt gehaald. Let op, onze volgende pups worden terror nachtmerries :LOL:
Het is inderdaad zó leuk :I: . Ik vond het echt wel eng hoor, een pup. Ik had wel het gevoel dat ik er inmiddels klaar voor was, maar toch... Maar wat is het leuk en bijzonder :cheer: . Net wat je zegt: een enorm cadeau.

Haha, het kan hierna alleen nog maar tegenvallen met een pup zeker :schrik: :') .

Smoushond schreef: 26 dec 2021, 09:32 Wat gaat het goed 😉 ik vind een pup ook heerlijk hoor. Ook al is het soms zwaar . Het is toch heel bijzonder al die eerste keren . Eerste keer plassen met poot omhoog, eerste tandje eruit. Het karakter leren kennen en die eerste puppyles sta je daar trots te wezen 🥰 de band die je opbouwt door samen te lachen en te huilen 😉
Dat samen ondernemen vind ik zo leuk :hartjes: .

Inge O schreef: 26 dec 2021, 09:20
Zamunda schreef: 26 dec 2021, 00:05 Ik vind het ook zo fijn (en genieten) hoe Ravi nu vaak met hem speelt, hij vindt het zelf ook echt leuk :I: . Niet altijd natuurlijk, maar hij laat zich nu vaak toch verleiden op die momenten en dan gaan ze toch heerlijk spelen :I: .
Misschien is dat zelfs nog wel leuker met reuen dan met (volle) teven : de grootste speelvogels hier zijn Karma en moeder Plezantje, maar om de haverklap komt er dan een 2 maand schijndrachtperiode van of de één, of de ander roet in het eten gooien en zit de ame andere dan op haar honger.
Dat speelt bij Lais gelukkig nauwelijks! Enige vervelende is de loopsheid zelf, met één en straks twee intacte reuen :schrik: . Ik denk wel dat ik Murf uit logeren ga doen uiteindelijk, denk dat hij dat wel goed gaat kunnen (met Raaf ligt dat wat moeilijker helaas).
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Gisteren gaf hij weer zo'n mooi cadeautje. Hij was op me geklommen terwijl ik met m'n laptop op de bank zat. Eerst stond ie gewoon maar wat te staan maar hij was moe dus is uiteindelijk tegen me aan gaan hangen. Toen ik mijn laptop weer kon zien heb ik netflix weer aangezet en ging hij meekijken :hartjes:
Afbeelding

Maar hij was écht moe dus dat koppie zakte en zakte :I:
Afbeelding

Totdat hij ging liggen pitten :slaap2:
Afbeelding

Kijk nou, over smelten gesproken :I: . Hij heeft ruim anderhalf uur op me gelegen, toen heb ik hem voorzichtig van me af gewerkt (m'n arm werd een beetje lam van die 15kg pup vasthouden :') )
Afbeelding
Afbeelding
pioenroos
Posts in topic: 21
Welke: schapendoeskelpie deeltijd schapendoes en teckel

Re: Murphy ❤ Weer zo'n mooi cadeautje

Bericht door pioenroos »

Ow heerlijk :I:

Ik herken dat wel, hoe heerlijk het is een hond van pup af aan te hebben.
Ik houd van Mies en hield van Diem evenveel als mijn eerste stel teckels.
Maar de puppentijd van de teckels vond ik zo heerlijk. Om samen de hele rit van baby tot oud en krakkemikkig te hebben voelt zo volledig. Je hebt nog meer het idee dat je elkaar door en door kent ofzo.
Bij Mies voelt dat als een gemis dat ik niet weet hoe ze was als pup. Onmogelijk veel energie en stoute plannen vermoed ik, met 10 jaar is ze nog niet altijd bij te houden immers :')
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

pioenroos schreef: 27 dec 2021, 11:32 Ow heerlijk :I:

Ik herken dat wel, hoe heerlijk het is een hond van pup af aan te hebben.
Ik houd van Mies en hield van Diem evenveel als mijn eerste stel teckels.
Maar de puppentijd van de teckels vond ik zo heerlijk. Om samen de hele rit van baby tot oud en krakkemikkig te hebben voelt zo volledig. Je hebt nog meer het idee dat je elkaar door en door kent ofzo.
Bij Mies voelt dat als een gemis dat ik niet weet hoe ze was als pup. Onmogelijk veel energie en stoute plannen vermoed ik, met 10 jaar is ze nog niet altijd bij te houden immers :')
Ik snap dat gevoel nu inderdaad, nu ik zie hoe leuk en bijzonder deze periode is. Het smaakt ook echt naar meer, niet dat ik elk jaar een pup zou willen maar dit wil ik toch zeker nog wel een keer mee gaan maken. Gelukkig zit ik er nog middenin met die kleine :hartjes: .
Haha die Mies, soort eeuwige pup is ze met al die energie en stoute plannen.
Afbeelding
K@ren
Posts in topic: 30
Honden: 1

Bericht door K@ren »

Zamunda schreef: 27 dec 2021, 20:37 Totdat hij ging liggen pitten :slaap2:
Afbeelding
Och toch :liefde:
Zamunda schreef: 25 dec 2021, 00:12 Toch klopt het ook niet helemaal wat ik zei, want het wisselt ook echt door de dag heen. Dan heeft hij de oorbasis wel fier rechtop maar flapt het oor toch, en even eerder of later staat het dan weer. Meestal lijkt dat wel met vermoeidheid te maken te hebben maar toch is het raar dat als hij dan toch zijn oren echt spitst er toch eentje hangt. Wonderlijk gebeuren die oren .
Mijn moeder zegt nu dat haar destijds door de fokker verteld is dat het te maken heeft met het tanden wisselen. Onze Tervueren had het dus ook :tongue:
Zamunda schreef: 25 dec 2021, 00:12 Dat is wel weer bijzonder, hopelijk kon je er ook wel om lachen .
Ja zeker wel, het was Kenya ten voeten uit :I: Als ik van de leg was geraakt hadden we dat hele examen niet gehaald; als er eentje mijn stemming aanvoelde en daarop reageerde, dan was het Kenya wel. Doe jij stom, dan doe ik niets meer :pffff:
Afbeelding
jenn90
Posts in topic: 26

Bericht door jenn90 »

Wat ongelofelijk zoet :I: ik kan daar ook echt van genieten als dan een pup helemaal in je kruipt om dan te gaan slapen. Dakar is nog steeds zo’n knuffel (ziet er niet uit een grote hond van 24 kilo liggend op schoot) maar niks is lekkerder volgens Dakar om zo je knuffel te halen.
Afbeelding
Kayltje
Posts in topic: 5

Bericht door Kayltje »

:liefde: Murphy is zo’n heerlijk kereltje. Zelfs Imp vond hem niet gruwelijk, wat een groot compliment is :lol1:
En groot geworden! 2x zo groot als Djinnie.
Ik ga even kijken of ik een filmpje van zijn nieuw verworven vaardigheid hier kan krijgen :mann: :mann:
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
Annets
Posts in topic: 7

Bericht door Annets »

Altijd fijn als ze zo bij je liggen. :hartjes:
Sinds de knagers er hier niet meer zijn, ligt James ook vaak bij me op de bank.
Bowie, onze vorige cocker lag altijd als een baby in je armen. :I:
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

K@ren schreef: 27 dec 2021, 23:45
Zamunda schreef: 25 dec 2021, 00:12 Toch klopt het ook niet helemaal wat ik zei, want het wisselt ook echt door de dag heen. Dan heeft hij de oorbasis wel fier rechtop maar flapt het oor toch, en even eerder of later staat het dan weer. Meestal lijkt dat wel met vermoeidheid te maken te hebben maar toch is het raar dat als hij dan toch zijn oren echt spitst er toch eentje hangt. Wonderlijk gebeuren die oren .
Mijn moeder zegt nu dat haar destijds door de fokker verteld is dat het te maken heeft met het tanden wisselen. Onze Tervueren had het dus ook :tongue:
Ja klopt, maar dan is het nog wel apart dat het met een paar minuten tussentijd van hangen naar staan en weer naar hangen kan gaan :scratch: .

K@ren schreef: 27 dec 2021, 23:45Ja zeker wel, het was Kenya ten voeten uit :I: Als ik van de leg was geraakt hadden we dat hele examen niet gehaald; als er eentje mijn stemming aanvoelde en daarop reageerde, dan was het Kenya wel. Doe jij stom, dan doe ik niets meer :pffff:
Haha, dan moet je je echt heel bewust zijn van je stemming.

jenn90 schreef: 28 dec 2021, 06:30 Wat ongelofelijk zoet :I: ik kan daar ook echt van genieten als dan een pup helemaal in je kruipt om dan te gaan slapen. Dakar is nog steeds zo’n knuffel (ziet er niet uit een grote hond van 24 kilo liggend op schoot) maar niks is lekkerder volgens Dakar om zo je knuffel te halen.
Oh wat leuk!!! Dat geeft goede hoop want dat wil ik ook wel graag :I: .

Kayltje schreef: 28 dec 2021, 08:53 :liefde: Murphy is zo’n heerlijk kereltje. Zelfs Imp vond hem niet gruwelijk, wat een groot compliment is :lol1:
En groot geworden! 2x zo groot als Djinnie.
Ik ga even kijken of ik een filmpje van zijn nieuw verworven vaardigheid hier kan krijgen :mann: :mann:
Hahaha, ik blijk het zelf niet gefilmd te hebben was te flabbergasted :LOL: .

Annets schreef: 28 dec 2021, 11:56 Altijd fijn als ze zo bij je liggen. :hartjes:
Lekker :I: . Waarom komt James pas op de bank sinds de knagers er niet meer zijn?
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Weer heerlijk gewandeld met Kayltje. Het was een feestje voor Murf met Djinn, Fitz, Ayla en Imp :cheer: ! (joetjoep zit af en toe te k#tten maar alle filmpjes doen het wel)

Wij waren er wat eerder en toen stonden er mensen met een Duitse staande die er heel rustig en beheersd bij stond, ik vroeg hoe de hond met pups is en het antwoord was ''Lief.'' Dus Murf uit de auto gelaten en kennis laten maken, hij was weer heel onderdanig en vond het een paar minuutjes spannend dat die grote vreemde hond wel aan hem wilde ruiken. Als afleiding rende hij nog even enthousiast naar die mensen toe :tongue: . Daarna ging hij lekker met die hond (een teef van 12 jaar) scharrelen en uiteindelijk heeft hij haar zelfs aan het spelen gekregen. Dat was een win-win want die mensen hadden hun hond in geen jaren meer zien spelen en stonden te genieten van hoe hun hond het naar haar zin had. Zo leuk hoe die smurf dat dan toch weer voor elkaar krijgt :I: !

Kennismaken en spelen met de Duitse staande

Die mensen liepen verder en wij gingen nog even samen spelen tot Kayltje er was. Mijn knapperd met z'n fleeceding
Afbeelding

Lekker rennen, sjorren en grommen

Toen Kayltje kwam heeft ze eerst Ayla en Fitz uit de auto gehaald. We hebben even geoefend met passeren op afstand en pas contact laten maken nadat wij het toestaan, maar wat ik bijzonder vond was dat Murf nu wel weer onderdanig was maar ook echt zelf heel graag contact wilde maken. Tot nog toe heeft hij dat eigenlijk alleen bij kleine honden, bij grotere honden vindt hij het meestal toch wel spannend (en bij Fitz en Djinn de eerste keer ook) en is hij veel afwachtender. Herkende hij ze dan zo snel? De wandeling met Fitz was alweer vier weken geleden en met Ayla nog weer langer geleden en dat was in een hele grote groep (de forumwandeling). Hoe dan ook, heel erg leuk om te zien en de begroeting ging 'gewoon' leuk, ze hebben lekker even over het grasveld gesjeesd.

Eerst even door het stof voor Fitz
Afbeelding

Hier ook even goed aan Fitz laten weten dat hij écht wel weet dat Fitz de grote baas is, daarna lekker rondrennen met Fitz en Ayla

Toen was het tijd om Djinn en Imp erbij te halen, waarbij Imp duidelijk liet weten dat Murf het niet in z'n bolle harses moest halen om met haar te sollen :rambo: . En die kleine smurf snapt dat perfect, hij raakt er ook totaal niet van ontdaan ofzo maar houdt gewoon respectvol afstand. Later heeft hij nog wel contact gemaakt, de ene keer door met een boogje naar haar toe te lopen en weer af te wenden als ze daar aanleiding toe gaf en de andere keer door toch even een speluitnodiging te maken die Imp zowaar af en toe kort aannam.

Kennismaken met Imp, Djinn en later nog passerende roedel

Djinn wilde eerst niet zoveel van Murf, hij was nu een stuk groter en vorige keer had hij haar op het eind een paar keer ondergeschoffeld toen hij ontdekt had dat hij dat kon. Maar ze ontdooide al snel en zo hebben ze weer veel met elkaar gespeeld. Wel ging Murf door nadat ze allebei al hartstikke moe waren en toen nam Kayltje Djinn op de arm: Djinn blij en Murf werd ook meteen veel rustiger.

Speelse Djinnie

Fitz wilde ook wel met hem spelen maar dat gaat echt zo lomp :LOL: . Murf is gelukkig wel wat gewend en laat zich gewoon vallen en gaat met buikje omhoog liggen als het hem te lomp gaat (en rent daarna weer achter Fitz aan voor hetzelfde spelletje). Heilig respect ook voor Fitz trouwens.

Imp vond het eerst maar stom maar ook zij kreeg er wel vertrouwen in dat dit wel goed volk was en heeft het toen lekker naar haar zin gehad.

En Murf vond het weer heerlijk om in zo'n veilige roedel te lopen en natuurlijk te donderjagen :I: .

Op het strandje

Ayla heeft niet zoveel contact met Murf gezocht, die had het drukker met lekker meelopen met stoere Fitz. Maar toen we nog een tijd stonden na te praten bij de auto met alleen Ayla en Murf nog erbij zocht Murf wél veel contact met Ayla... Piesen met de poot omhoog doet hij nog niet maar er kwamen wel allerlei instincten omhoog met lekker ruikende Ayla :80: . Typisch reugedrag en het duurde even voordat ik het willen bestijgen af ging kappen omdat ik dat gedrag niet wil toestaan, maar ik stond het in eerste instantie gewoon vol ongeloof te bekijken :oohja: . Dacht dat dit op deze leeftijd helemaal nog niet zou spelen dus moest even schakelen :mann: .

Met Kayltje was het weer hartstikke gezellig, we raken maar niet uitgeluld met elkaar. Ze had ook nog lekker thee en koek meegenomen die we bij de plas genuttigd hebben, genietend van de caproilen van het gespuis.

Niet makkelijk te zien, maar ze staan er alle vijf op
Afbeelding

Euh, Fitz :LOL:
Afbeelding

Whoei
Afbeelding

Nog meer whoei met Djinn
Afbeelding

Alle vijf een worstje
Afbeelding

Ayla ging nog lekker graven en Murf deed even mee
Afbeelding

Op de terugweg, beetje moe
Afbeelding

Ayla heeft hem nog even geholpen bij een kennismaking met een andere hond
Afbeelding

Alles op...
Afbeelding

Stom dat het op is
Afbeelding

Weet je heel zeker dat alles op is?
Afbeelding

Moehoehoe
Afbeelding

:slaap2:
Afbeelding

Thuis werd ie goed besnuffeld door Raaf, die rook vast Ayla
Afbeelding

Mijn scheetjes :I:
Afbeelding

Zo knus
Afbeelding

Lais had het te warm en was moed aan het verzamelen om op te staan
Afbeelding
Afbeelding
Smoushond

Re: Murphy ❤ Feestje met Fitz, Jinn, Imp, Ayla en Kayltje

Bericht door Smoushond »

Wat leuk om te zien dat hij zich zo anders gedraagt bij elke hond ☺️ En dat kunstje kan Bertus ook al bij Heavy 😂😂
Is het daar aan die plas altijd zo rustig?
Afbeelding
Annets
Posts in topic: 7

Bericht door Annets »

Annets schreef: 28 dec 2021, 11:56 Altijd fijn als ze zo bij je liggen. :hartjes:
Lekker :I: . Waarom komt James pas op de bank sinds de knagers er niet meer zijn?
[/quote]

Toen ze er waren, moest James s'avonds in zijn mand blijven omdat hij de knagers niet leuk vond.
Dan zou het 1 hap zijn en knagers weg.
Overdag was hij wel op de bank, maar niet zo knuffelig.
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
Borderbende
Posts in topic: 31
Honden: 4
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

Wat een feestje voor hem! En de andere honden natuurlijk. hahahahhaa. Bij de eerste foto met die fleece, dacht ik, dat hij de kerstman vermoord had. WHOEHAHAHAHA.

Lekkere ervaring in hondentaal opgedaan. Fijn zo met elkaar.
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Smoushond schreef: 28 dec 2021, 20:57 Wat leuk om te zien dat hij zich zo anders gedraagt bij elke hond ☺️ En dat kunstje kan Bertus ook al bij Heavy 😂😂
Is het daar aan die plas altijd zo rustig?
Ja ik vind het zo mooi :hartjes: . Oh echt, Bertus ook al? Misschien is het best normaal dan?

Ik weet niet of het altijd zo rustig is bij die plas, op de paden en bij de parkeerplaats zijn we best wat honden tegengekomen (voor mij was het druk in vergelijking met het bos hier) maar bij de plas helemaal niets. Ik was er bij de forumwandeling niet meer bij bij de plas maar ik geloof dat er toen ook niet veel honden bij kwamen.

Borderbende schreef: 29 dec 2021, 07:00 Wat een feestje voor hem! En de andere honden natuurlijk. hahahahhaa. Bij de eerste foto met die fleece, dacht ik, dat hij de kerstman vermoord had. WHOEHAHAHAHA.

Lekkere ervaring in hondentaal opgedaan. Fijn zo met elkaar.
Haha, misschien als hij volwassen is maar nu is ieder mens nog geweldig leuk, zelfs verkleedde mensen :cheer: . Ik moet in elk geval goed m'n best doen als ik hem niet naar iemand toe wil laten gaan.

Het was weer heel waardevol om dit zo te kunnen doen met Kayltje en vier van zulke verschillende honden. Gezellig was het ook nog :bakkie: .

Annets schreef: 28 dec 2021, 22:10Toen ze er waren, moest James s'avonds in zijn mand blijven omdat hij de knagers niet leuk vond.
Dan zou het 1 hap zijn en knagers weg.
Overdag was hij wel op de bank, maar niet zo knuffelig.
Oh dan is het wel extra genieten nu van James.
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 29 dec 2021, 21:49 Oh echt, Bertus ook al? Misschien is het best normaal dan?
Ja hoor, een 'pup' hier vandaan (wel volwassen teef) is ooit gedekt door een échte pup van 5 maand en was prima drachtig :F: .
Die mensen dachten ook dat het nog niet kon :F: .
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Bertus plast ook al met zijn poot omhoog en meerdere keren op een wandeling. Een paar weken geleden rook hij ook al onder de staart van een teefje op puppycursus op de bekende manier 😉 geen pup meer hoor
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Weer puppyles gehad, deze keer puppyles-deluxe. We zouden maar twintig minuten hebben met twee man namelijk, maar we waren de laatsten van de dag en de twintig minuten werden bijna een uur, onverwachte bonus dus!

We hebben eerst weer een rondje apenkooien mogen doen op het parcourtje wat er vorige week ook stond. Daarna moest ik Murf op zo'n pinda zien te krijgen met vier poten en hem er dan ook op laten balanceren. Dat was nog niet eenvoudig want hij maakte zich zó lang dat hij in de lengte over dat ding kon hangen zonder z'n achterpoten van de grond te halen :LOL: . Uiteindelijk lukte het toch maar toen ging hij er weer op liggen ipv erop te staan, een slimmerik is het wel :F: . Toen toch ook nog staand erop gekregen en dat balanceren was hard werken voor hem!
Daarna nog op een ander balansding met alleen de voorpootjes erop en toen nog aan de achterpootjes achteruit ergens opzetten gewerkt.
We hebben ook nog twee keer mogen oefenen met roepen en dat doet ie toch zo leuk :I: .

Hij heeft ook nog een tijdje gespeeld met het andere pupje, een 13 weken oude kruising lab x heidwachtel (wat zou die gewogen hebben, zo'n 7/8 kilo?), dat was heel erg leuk om te zien. Murf is ruim 15kg en bijna 20 weken dus dat was wel een verschilletje. In het begin was Murf vooral bezig met ruw spel en verloor het pupje steeds z'n balans maar al gauw liet Murf zichzelf vallen en werd het héél erg leuk spel voor ook het andere pupje. Heel bijzonder om te zien hoe Murf zich aanpaste, voor mij voelt dat best bijzonder met een pup op deze leeftijd, maar ik weet niet of dat klopt. Ook wel grappig om te zien dat dit pupje nu probeerde onder Murf door te lopen, zoals Murf dat bij Lais deed en nog bij Raaf doet :F: . Ik vind een heel mooi pupje trouwens, zo lekker rank en hoog op de pootjes :I: .

Speelfilmpje

Smoushond schreef: 30 dec 2021, 09:49 Bertus plast ook al met zijn poot omhoog en meerdere keren op een wandeling. Een paar weken geleden rook hij ook al onder de staart van een teefje op puppycursus op de bekende manier 😉 geen pup meer hoor
Hm okee, ik moet geloof ik gaan wennen aan het idee dat hij pup-af begint te raken, tsss, hij is pas 20 weken! Poot omhoog doet mijn kleine puppedupje nog niet :tongue: .

Inge O schreef: 30 dec 2021, 09:12Ja hoor, een 'pup' hier vandaan (wel volwassen teef) is ooit gedekt door een échte pup van 5 maand en was prima drachtig :F: .
Die mensen dachten ook dat het nog niet kon :F: .
Oh ja, ik geloof direct dat het al kan hoor! Ik zou het er zelf ook echt nooit op gokken, maar ik had eigenlijk gedacht dat ik met Lais haar komende loopsheid nog wel weg zou komen met een pup die daar nog niet beïnvloed door zou worden :') .
Afbeelding
Plaats reactie