Klets! Eindelijk update p.9

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Zamunda
Posts in topic: 24
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: De avonturen van Klets!

Bericht door Zamunda »

Sirene schreef: 26 dec 2021, 14:20Ja, ik maak echt veel te weinig foto's.
Ik ben benieuwd hoe ze allemaal uiteindelijk worden. Ik denk dat qua uitdrukking en hoofdvorm Murphy en Ren heel veel op elkaar lijken.
Ik ben ook zo benieuwd! Omdat uitdrukking toch een flink deel van het karakter weerspiegelt vraag ik me of of je ook veel qua karakter van Ren (als pup) in Murf herkent?
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Sirene schreef: 26 dec 2021, 14:20Ja, ik maak echt veel te weinig foto's.
Ik ben benieuwd hoe ze allemaal uiteindelijk worden. Ik denk dat qua uitdrukking en hoofdvorm Murphy en Ren heel veel op elkaar lijken.
Ik ben ook zo benieuwd! Omdat uitdrukking toch een flink deel van het karakter weerspiegelt vraag ik me of of je ook veel qua karakter van Ren (als pup) in Murf herkent?
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Sirene
Posts in topic: 55

Bericht door Sirene »

Vanavond wilde ik nog even met Klets trainen. Dacht even het achteruit lopen te doen. Prrrtttt, ze holde achteruit.
Oh nou, dan even kijken of ik iets met een target kan doen met haar achterpootjes. Oh bedoel je dit?!
En wat denk je, in nog geen 5 min een nieuw kunstje :80: echt, dat guppie is geniaal :hartjes:

Heb ik al gezegd hoe leuk ze is om mee te trainen? (en te kroelen en te wandelen en te leven? :mrgreen: )
Ze is zoooo leuk! :I:
HillieS
Posts in topic: 4
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

:proest: hahaha geweldig zeg!
Afbeelding
Borderbende
Honden: 4
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

Zo gaaf als ze zo leergierig zijn he. Dan is het nog eens een extra feestje om met ze te werken.
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Yvette
Posts in topic: 11
Honden: 1
Welke: Toy Poedel
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Ze is echt zo'n knap kind, ongelooflijk...
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
Sirene

Bericht door Sirene »

HillieS schreef: 13 jan 2022, 06:43 :proest: hahaha geweldig zeg!
:ok: nu uitbreiden naar tegen benen aan! :F:
Borderbende schreef: 13 jan 2022, 06:49 Zo gaaf als ze zo leergierig zijn he. Dan is het nog eens een extra feestje om met ze te werken.
Jazeker!
Yvette schreef: 13 jan 2022, 06:56 Ze is echt zo'n knap kind, ongelooflijk...
Nou he, echt superleuk! Als ze agility niet leuk vindt kunnen we altijd nog optreden :tongue:
Alfilillo
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Hahaha, dat pootje. Koket ding.
Afbeelding
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Heerlijk! Ik merk hier ook dat ze, eens ze het concept 'iets aanleren' kennen het ineens veel sneller gaat, de bouwblokjes zijn er als het ware al, ze moeten alleen opnieuw ingekleurd worden.
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Sirene schreef: 13 jan 2022, 07:29
HillieS schreef: 13 jan 2022, 06:43 :proest: hahaha geweldig zeg!

:LOL: Dat wil ik zien :LOL: :LOL:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Hahaha, geweldig :LOL: .
Afbeelding
Fenneke
Posts in topic: 3
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Wat is het toch een knap kind :I:
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Célie
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Wat een slimme pupperd
Diana
Posts in topic: 7
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

:I: :I: :I:
Ik ben fan.
Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

Alfilillo schreef: 13 jan 2022, 07:56 Hahaha, dat pootje. Koket ding.
Ze vond het zelf heel grappig :F:
Inge O schreef: 13 jan 2022, 09:02 Heerlijk! Ik merk hier ook dat ze, eens ze het concept 'iets aanleren' kennen het ineens veel sneller gaat, de bouwblokjes zijn er als het ware al, ze moeten alleen opnieuw ingekleurd worden.
Dat merk ik ook. "Van leren worden ze slimmer". Hoe meer trucjes hoe makkelijker ze straks nuttige dingen leren vind ik.
HillieS schreef: 13 jan 2022, 09:31
Sirene schreef: 13 jan 2022, 07:29

:LOL: Dat wil ik zien :LOL: :LOL:
Als het is gelukt maak ik een filmpje. Ik mocht vandaag niks oefenen van mezelf. Klets was moe van een drukke dag.

Zamunda schreef: 13 jan 2022, 12:10 Hahaha, geweldig :LOL: .
Nu Murphy :lol1:
Fenneke schreef: 13 jan 2022, 12:23 Wat is het toch een knap kind :I:
Dat is ze zeker!
Célie schreef: 13 jan 2022, 13:42 Wat een slimme pupperd
Nou he?!
Diana schreef: 13 jan 2022, 16:42 :I: :I: :I:
Ik ben fan.
Ah, leuk! :cheer:
Sirene

Bericht door Sirene »

Ik was vandaag met Klets in Avonturia, de leukste dierenwinkel van Nederland :F:
Ze vond het zo superleuk! Ze is op het moment iets minder onbevangen. Ze is nergens bang voor maar ze kijkt wat langer en is wat voorzichtiger dan eerst. Maar mensen zijn helemaal het einde. Als een medewerker op zijn hurken gaat om te aaien zit Klets meteen in hun nek :LOL: haha, ze klimt gewoon omhoog met haar pootjes om de schouders, echt grappig! Ik heb helemaal geen zin om het af te leren hoor. Ze springt tegen iedereen op die haar leuk vindt. Als ik zie dat iemand haar wil aaien roep ik pas op, ze is nogal intens qua liefde :cheer:
Ik vind het wel leuk, heb nog nooit zo'n hondje gehad. Ik vond het altijd wel lekker dat ze wat eenkennig zijn. Maar ik moet hier wel om lachen.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Sirene schreef: 13 jan 2022, 21:11
Zamunda schreef: 13 jan 2022, 12:10 Hahaha, geweldig :LOL: .
Nu Murphy :lol1:
Uhuh :neenee: . Nee dat ga ik een reu niet leren hoor, dan denk ik straks dat hij steeds probeert te markeren :LOL: .

Sirene schreef: 13 jan 2022, 21:17 Ik was vandaag met Klets in Avonturia, de leukste dierenwinkel van Nederland :F:
Ze vond het zo superleuk! Ze is op het moment iets minder onbevangen. Ze is nergens bang voor maar ze kijkt wat langer en is wat voorzichtiger dan eerst. Maar mensen zijn helemaal het einde. Als een medewerker op zijn hurken gaat om te aaien zit Klets meteen in hun nek :LOL: haha, ze klimt gewoon omhoog met haar pootjes om de schouders, echt grappig! Ik heb helemaal geen zin om het af te leren hoor. Ze springt tegen iedereen op die haar leuk vindt. Als ik zie dat iemand haar wil aaien roep ik pas op, ze is nogal intens qua liefde :cheer:
Ik vind het wel leuk, heb nog nooit zo'n hondje gehad. Ik vond het altijd wel lekker dat ze wat eenkennig zijn. Maar ik moet hier wel om lachen.
Het is een liefdevol nest denk ik haha, Murf is ook zo. Ik ga niet sturen in hoe hij mensen begroet (hij kruipt en klimt net als Klets in ze) maar ik stuur wel in wanneer hij dat mag anders loopt hij echt op iedereen af. En ik maar denken dat ik een hond zou krijgen die neutraal zou staan tegenover mensen :') .
Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

Zamunda schreef: 14 jan 2022, 15:00
Het is een liefdevol nest denk ik haha, Murf is ook zo. Ik ga niet sturen in hoe hij mensen begroet (hij kruipt en klimt net als Klets in ze) maar ik stuur wel in wanneer hij dat mag anders loopt hij echt op iedereen af. En ik maar denken dat ik een hond zou krijgen die neutraal zou staan tegenover mensen :') .
Ja, dat doe ik nu ook. Eerst dacht ik dat het vanzelf wel over zou gaan. Maar ik geloof niet meer dat die mensenliefde vanzelf over gaat. Vandaag liep ze voor het eerst mensen voorbij in het bos zonder sturing van mij. Dus ergens valt er een kwartje dat niet iedereen op een amicale naakthond staat te wachten. Meestal leid ik haar even af want ze gaat dus iedereen gedag zeggen.
Maar als mensen zelf haar aandacht geven roep ik gewoon dat ze opspringt hoor. En die mensen dan laaglaaglaag roepen :LOL:
Haha, ik word altijd opstandig van "laaglaag!" vind het zo grappig dat mensen dat altijd roepen terwijl de hond opspringt. Leer je zo ook zit aan? De hele tijd zit roepen terwijl je hond staat? :mann: :LOL:
mijke
Posts in topic: 7

Bericht door mijke »

Oh ik zou het juist doodleuk vinden als er een Klets tegen me op kwam springen in het bos :I:
Ik vind vooral mensen irritant die hun hond dan gaan lopen corrigeren omdat ze niet mogen springen, terwijl ik het juist zo gezellig vind :pffff:
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Sirene schreef: 14 jan 2022, 15:08
Zamunda schreef: 14 jan 2022, 15:00
Ja, dat doe ik nu ook. Eerst dacht ik dat het vanzelf wel over zou gaan. Maar ik geloof niet meer dat die mensenliefde vanzelf over gaat. Vandaag liep ze voor het eerst mensen voorbij in het bos zonder sturing van mij. Dus ergens valt er een kwartje dat niet iedereen op een amicale naakthond staat te wachten. Meestal leid ik haar even af want ze gaat dus iedereen gedag zeggen.
Maar als mensen zelf haar aandacht geven roep ik gewoon dat ze opspringt hoor. En die mensen dan laaglaaglaag roepen :LOL:
Haha, ik word altijd opstandig van "laaglaag!" vind het zo grappig dat mensen dat altijd roepen terwijl de hond opspringt. Leer je zo ook zit aan? De hele tijd zit roepen terwijl je hond staat? :mann: :LOL:
Je weet in elk geval dat je het woord 'laag' zelf niet hoeft te gaan gebruiken :tongue: , dat is ook de reden dat ik daar nooit het woord laag voor gebruik want anderen verpesten dat direct zodra ze de kleinste kans krijgen :mrgreen: .
Afbeelding
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Sirene schreef: 14 jan 2022, 15:08 Haha, ik word altijd opstandig van "laaglaag!" vind het zo grappig dat mensen dat altijd roepen terwijl de hond opspringt. Leer je zo ook zit aan? De hele tijd zit roepen terwijl je hond staat? :mann: :LOL:
Tuurlijk, dat is exact wat ze doen :oeps: .
K@ren
Posts in topic: 6

Bericht door K@ren »

Inge O schreef: 14 jan 2022, 18:49
Sirene schreef: 14 jan 2022, 15:08 Haha, ik word altijd opstandig van "laaglaag!" vind het zo grappig dat mensen dat altijd roepen terwijl de hond opspringt. Leer je zo ook zit aan? De hele tijd zit roepen terwijl je hond staat? :mann: :LOL:
Tuurlijk, dat is exact wat ze doen :oeps: .
:proest:
Afbeelding
Yvette
Welke: Toy Poedel
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Het past in elk geval wel in het straatje 'vertellen wat je wél wilt zien' :pffff: :pffff:

Barrie wil ook graag mensen begroeten en springt dan ook wel regelmatig tegen ze op, ik vind dat dus wel vervelend, zeker omdat hij het bij de visite en kinderen ook wil doen en ik ben nog niemand tegen gekomen die het wel grappig vond, laat staan als hij straks 60cm is en 25 kg weegt. :?

Buiten wil hij er in het voorbij rennen ook nog handschoenen bij proberen te jatten :Q: :LOL: Maar goed, ik probeer maar gewoon te voorkomen dat ie tijdens het wandelen naar ze toe gaat.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
Sirene

Bericht door Sirene »

Vandaag stonden Klets haar oortjes ineens supermooi :I: ze staan met vlagen maar vaak denk ik dat het niks wordt met die oren. Normaal had ik nu gewoon geplakt maar ze heeft echte anti-plak oren. De tape laat gewoon los. Ik ben wel gewoon geduldig ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog een leuk kort filmpje van een paar trucjes. Die zal ik zo ook posten. Verder gaat het supergoed. Ze is vrolijk en vrij, een heerlijk hondje. Lekker onbezorgd en ze is grappig en ondeugend. Wij hebben helaas al heel lang geen training meer gehad. Maar zelf doe ik natuurlijk wel regelmatig even wat.
Sirene

Bericht door Sirene »

We zijn begonnen met omrollen. Ze heeft nog wel een beetje hulp nodig van een hand op de grond. Links en rechts draaien doet ze heel goed op commando zonder hulp van hand (dus alleen op stem). En "wat doet een jongetje" kan ze nu tegen andere voorwerpen en mensen aan :D
Plaats reactie