Mooi dat filmpje met Raaf
Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)
-
mosquito1980
- Posts in topic: 5
- Honden: 1
- Welke: DH
Re: Murphy ❤ Raaf sommeert Murf tot spelen, plus Murf's oren
Meneer langoor is super leuk

- Rami
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Ik ben een allesvreter
Ik had hier al een tijdje niet meer gekeken maar wat is Murphy leuk aan het opdrogen zeg.
En wat fijn dat het zo goed gaat met je andere honden.
En wat fijn dat het zo goed gaat met je andere honden.
Wat blijft het toch een lekker ding
Grappig dat zijn oren nog veranderen, maar misschien is het ook wel door het wisselen een tijdelijk iets?
En die blauwe jasjes, de pasvorm is verschrikkelijk
Jij lijkt duidelijk niet op mij
maar de honden zijn er zo te zien blij mee, dat is het belangrijkste.
En die blauwe jasjes, de pasvorm is verschrikkelijk
- Zamunda
- Posts in topic: 402
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Oh dan is het inderdaad beter om het in huis af te kappen, gelukkig gaat het buiten heel erg leuk samenYvette schreef: 10 jan 2022, 22:57Nah ze beginnen wel vaak wat te klooien samen maar het mag niet meer van mij. Binnen no time doet Barrie te hard en wordt Freek boos waarop Barrie zijn reactie wat verschilt van heel onderdanig naar wat geïrriteerd of gewoon doorgaan met wat ie aan het doen was. Voer voor escalaties zeg maar en dat wil ik niet. Buiten zijn ze wel heel leuk samen op pad, gewoon lekker rennen en dingen bekijken.
Ja hoor, jij bent echt scherpIk heb er ook twee buiten gevonden, hoorde tot twee keer toe met een trekspelletje een tand vallen op de stoeptegels. Ook een keer op het gras maar toen zag ik iets wits vliegen, was er een hoektand afgebrokenAl met al wel een aantal gevonden.
Haha dat zal wel meevallenmijke schreef: 10 jan 2022, 22:10 Murf is wel echt de knapste pup in de geschiedenis van knappe puppen!
Ik ben zo verdomd blij met hem
Ah dank je! Ja zo leuk en fijn hoe het onderling gaat.Rami schreef: 11 jan 2022, 10:31 Ik had hier al een tijdje niet meer gekeken maar wat is Murphy leuk aan het opdrogen zeg.![]()
En wat fijn dat het zo goed gaat met je andere honden.![]()
Ja ik hou er rekening mee, maar aan de andere kant kan ik me ook weer niet voorstellen dat het toch nog weer verdwijnt. Maar ja, we gaan het zien en ik denk dat ik met rechte oren ook wel van hem zal houdenVeertje schreef: 11 jan 2022, 10:55Wat blijft het toch een lekker dingGrappig dat zijn oren nog veranderen, maar misschien is het ook wel door het wisselen een tijdelijk iets?
Hahaha, ik vind de pasvorm juist heel fijn (voor het doel in elk geval)Veertje schreef: 11 jan 2022, 10:55 En die blauwe jasjes, de pasvorm is verschrikkelijkJij lijkt duidelijk niet op mij
OS met dank aan Hakunamatata

Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥

Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- kayleigh*
- Posts in topic: 2
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Wat een mooie man wordt het. 

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
- Hondenpoot
- Posts in topic: 18
Re: Murphy [emoji173] Raaf sommeert Murf tot spelen, plus Murf's oren
Hij wordt steeds knapper zeg. Zonder golfjesoren vond ik hem al mooi maar die golfjes maken het extra chique. Met Raaf is ook schattig 
- Frootje
- Posts in topic: 24
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Hij is echt zo mooi geworden.
Wat leuk dat zijn oren nog veranderen! Ik vroeg me al af waar ze bij hem gebleven waren. 

- Heleboelie
- Posts in topic: 9
Oh! Snap dat je helemaal blij bent met zijn mooie flappers!
(en de rest ook
)
(en de rest ook
Dat ze niet aansluiten inderdaad. Ik kan daar niet tegen, het moet mooi zitten. Rug en billen bedekt, in welke houding dan ookZamunda schreef: 11 jan 2022, 18:26Ja ik hou er rekening mee, maar aan de andere kant kan ik me ook weer niet voorstellen dat het toch nog weer verdwijnt. Maar ja, we gaan het zien en ik denk dat ik met rechte oren ook wel van hem zal houdenVeertje schreef: 11 jan 2022, 10:55Wat blijft het toch een lekker dingGrappig dat zijn oren nog veranderen, maar misschien is het ook wel door het wisselen een tijdelijk iets?
.
Hahaha, ik vind de pasvorm juist heel fijn (voor het doel in elk geval)Veertje schreef: 11 jan 2022, 10:55 En die blauwe jasjes, de pasvorm is verschrikkelijkJij lijkt duidelijk niet op mij
. Bedoel je dan dat ze omhoog staan als Murf ligt? Of gewoon alles aan de pasvorm
?
Voor mezelf ben ik helemaal niet merkgevoelig, maar voor de honden...
- Yvette
- Posts in topic: 64
- Welke: Toy Poedel
- Contacteer:
Ik had er weer één net! Lag gewoon op de bank, een kiesZamunda schreef: 11 jan 2022, 18:26Ja hoor, jij bent echt scherpYvette schreef: 10 jan 2022, 22:57 Ik heb er ook twee buiten gevonden, hoorde tot twee keer toe met een trekspelletje een tand vallen op de stoeptegels. Ook een keer op het gras maar toen zag ik iets wits vliegen, was er een hoektand afgebrokenAl met al wel een aantal gevonden.
!
Hij moet nu alleen nog 1 hoektand, de rest is er allemaal al uit
Soort lijkfoto dit maar vooruit

Hoe ver is Murphy?
Groetjes Yvette

Freek (2020)

Freek (2020)
- Zamunda
Dank je, wel wennen hoor dat hij stiekem al zo groot is, sjonge wat gaat dat snel.
Ja dat vind ik ook.Hondenpoot schreef: 11 jan 2022, 22:38 Hij wordt steeds knapper zeg. Zonder golfjesoren vond ik hem al mooi maar die golfjes maken het extra chique. Met Raaf is ook schattig![]()
Ja ze waren er niet en kwamen nietFrootje schreef: 12 jan 2022, 13:08 Hij is echt zo mooi geworden.Wat leuk dat zijn oren nog veranderen! Ik vroeg me al af waar ze bij hem gebleven waren.
![]()
De rest is ook best fijn jaHeleboelie schreef: 12 jan 2022, 13:17 Oh! Snap dat je helemaal blij bent met zijn mooie flappers!
(en de rest ook)
Oh ja. Voor het zicht maakt het mij helemaal niks uit, zolang ze maar doen wat ze moeten doen. Murf heeft gewoon net even iets om z'n lijf nodig als hij gaat slapen in deze temperatuur en daar werkt het prima voor ook al is z'n kont dan bloot (zou hij het dan nog te koud hebben dan zou ik ook de elastieken om z'n poten doen maar voor telkens aan- en uitdoen vind ik dat teveel gedoe als het niet nodig is). Die van Lais staan niet meer omhoog omdat de jas na een tijd soepeler wordt en dan beter over de kont valt, maar als je ze amper gebruikt kom je natuurlijk nooit op dat puntVeertje schreef: 12 jan 2022, 13:44Dat ze niet aansluiten inderdaad. Ik kan daar niet tegen, het moet mooi zitten. Rug en billen bedekt, in welke houding dan ookHeb hier ook eentje gekocht ooit, maar ben toch overstag gegaan en uiteindelijk zijn er Pomppa jassen en Back on track jassen gekomen. Een deel is ook weer weg, want in het dagelijks leven dragen ze zelden een jas.
Voor mezelf ben ik helemaal niet merkgevoelig, maar voor de honden...![]()
Haha, ik had gelezen dat ze ze meestal doorslikken en je dus zelden wat vindt dus totdat ik las dat jij er zoveel vindt had ik er niet eens op gelet of ik weleens wat zou vinden. Maar ik denk wel dat jij de kampioen tandenverzamelaar bent hoorYvette schreef: 12 jan 2022, 13:53Ik had er weer één net! Lag gewoon op de bank, een kies![]()
Hij moet nu alleen nog 1 hoektand, de rest is er allemaal al uit![]()
Soort lijkfoto dit maar vooruitde nieuwe hoektand zit er al onder/naast dus hij kan er elk moment uit vliegen.
Hoe ver is Murphy?
Maar bij Barrie zijn dus ook alle melkkiezen er uit, alleen die ene hoektand zit er nog? Bij Murf zaten z'n nieuwe hoektanden al een tijdje voordat de melktand eruit ging dus ik zat het wel even in de gaten te houden of ze niet zouden blijven zitten, maar die waren dus ineens alsnog verdwenen gelukkig.
Murf heeft volgens mij al z'n voor- en hoektanden klaar en is met z'n (laatste?) kiezen bezig. Zag gisteren twee gaten zitten en op z'n flosjes zit steeds bloed en toen ik een trekspelletje aan het doen was met hem op de hondenschool zat er ook bloed op het speeltje
'Mijn' sokken zitten binnenstebuiten want dat is de zachtste laag, maar die is wittig dus daar zie je het bloed goed op zitten

Doen wat ze moeten doen is inderdaad het allerbelangrijkste. En ik weet ook dat ik gewoon een aansteller ben wat dat betreftZamunda schreef: 13 jan 2022, 10:37Oh ja. Voor het zicht maakt het mij helemaal niks uit, zolang ze maar doen wat ze moeten doen. Murf heeft gewoon net even iets om z'n lijf nodig als hij gaat slapen in deze temperatuur en daar werkt het prima voor ook al is z'n kont dan bloot (zou hij het dan nog te koud hebben dan zou ik ook de elastieken om z'n poten doen maar voor telkens aan- en uitdoen vind ik dat teveel gedoe als het niet nodig is). Die van Lais staan niet meer omhoog omdat de jas na een tijd soepeler wordt en dan beter over de kont valt, maar als je ze amper gebruikt kom je natuurlijk nooit op dat puntVeertje schreef: 12 jan 2022, 13:44Dat ze niet aansluiten inderdaad. Ik kan daar niet tegen, het moet mooi zitten. Rug en billen bedekt, in welke houding dan ookHeb hier ook eentje gekocht ooit, maar ben toch overstag gegaan en uiteindelijk zijn er Pomppa jassen en Back on track jassen gekomen. Een deel is ook weer weg, want in het dagelijks leven dragen ze zelden een jas.
Voor mezelf ben ik helemaal niet merkgevoelig, maar voor de honden...![]()
. En dan nog heeft het nooit de pasvorm van die mooie Pomppa's en BoT's natuurlijk, snap die aantrekkingskracht zeker wel
.
- Zamunda
Nou aansteller niet hoor en je bent ook al geen uitzondering want die Pomppa's verkopen een stuk beter dan deze. Met sommige dingen ben ik echt heel pietje precies, maar met andere juist weer heel pragmatisch, zo hebben we allemaal watVeertje schreef: 13 jan 2022, 11:03Doen wat ze moeten doen is inderdaad het allerbelangrijkste. En ik weet ook dat ik gewoon een aansteller ben wat dat betreft![]()

- Inge O
- Posts in topic: 92
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Je hebt in theorie niet veel Peruaan nodig natuurlijk, alleen het gen/de genen die coderen voor de golfjesZamunda schreef: 13 jan 2022, 10:37 Vraag me ineens af hoeveel Peruaan er nodig is om nog kans op golfjes te hebben, dus of nakomelingen van zijn (ook oudere) broers en zussen ook nog gofjes kunnen krijgen bij staande oren.
- Zamunda
Ja in theorie wel, maar ik geloof dat van het vorige nest ook niet alle pups de golfjes in het fenotype hebben. Bij Murf is duidelijk dat het in elk geval in z'n genotype zit maar of hij het ook definitief en met beide oren om gaat zetten naar fenotype is nog wel de vraag. Weet eigenlijk niet eens of het wel 100% tot uiting komt onder Peruanen. Maar zonder me er verder in verdiept te hebben lijken me er dus meer genen invloed te hebben op het al dan niet tot uiting komen. Dus ben dan ook wel benieuwd of het op een gegeven moment sowieso niet meer tot uiting zou kunnen komen of dat die kans er ook met zeg 1/16 Peruaan er nog wel zou zijn. Maar ach, is maar een hersenspinseltjeInge O schreef: 13 jan 2022, 11:26Je hebt in theorie niet veel Peruaan nodig natuurlijk, alleen het gen/de genen die coderen voor de golfjesZamunda schreef: 13 jan 2022, 10:37 Vraag me ineens af hoeveel Peruaan er nodig is om nog kans op golfjes te hebben, dus of nakomelingen van zijn (ook oudere) broers en zussen ook nog gofjes kunnen krijgen bij staande oren..

- Zamunda
Sinds vorige week zit ik op zo'n yogabal (of hoe het ook heet) als ik aan tafel zit, dat ding is vrij laag en Murf vindt dat héél erg handig want ik zit nu zo lekker laag bij de grond. Binnen een minuut nadat ik ben gaan zitten voel ik dan gerommel op m'n benen, dan heeft ie een speeltje gepakt en legt dat op m'n been
. Zo gezellig, dan doen we trekspelletjes en beetje apporteren en tussendoor probeer ik dan nog te eten ofzo
.
De twee jonge mannen vermaken zich ver boven verwachting met elkaar. Ze zijn ook heel erg graag samen in de tuin en hebben ons daarbij helemaal niet nodig
. Neem ik Murf mee naar buiten voor een plas dan wil Raaf bijna altijd mee. Heeft Murf na een half uur nog steeds niks gedaan (
) dan zet ik de achtertuin open en missen ze me niet eens als ik uiteindelijk maar naar binnen ga. Of ik ben in de tuin bezig en verdwijn op een gegeven moment uit zicht, ook geen enkel probleem, zij vermaken zich wel. Echt goud dit.
Puppyles is momenteel hard werken met de smurf. Zolang we samen bezig zijn niet hoor, dan is ie superknap met mij bezig en gaat het als een tierelier. Maar ik moet niet even wat uit de tas willen pakken of even rustig willen luisteren naar de juf, dan hangt ie in de lijn omdat ie naar de ander honden wil
. Pff, híj heeft geen moeite om zich een uur achter elkaar te concentreren zolang ik hem maar bezig hou, maar ík wel. 'Vroeger' was ie nog weleens zo timide of onder de indruk dat we samen even gingen zitten bijkomen, dat zit er nu echt niet meer in (goede oude tijd
). En oh wat wil hij toch graag achter de geroepen honden aanrennen
. Ook al zo hard werken en vooral héél veel worst en kaas paraat houden.
Verder hebben we geoefend met de tussen, plat, pootje, oogcontact, de hier, blijf. Oh en vooruitsturen naar een pion, belachelijk hoe snel hij dat oppakt
. En natuurlijk altijd heen en weer met de auto, dat blijft zo gezellig samen. Hij zit zo lekker en rustig om zich heen te kijken
. Ik heb wel het kussen snel weer van achterin de auto op de voorstoel gelegd, hij ging namelijk achterin op dat kussen liggen, tsssss ongezellig
. Met Ren in m'n achterhoofd (die niet graag voorin ligt) heb ik dat even snel hersteld voordat hij verkeerde ideeën krijgt
.
Foto's mogen natuurlijk niet ontbreken dus hier komen ze. Willem is zo blij met Murf die gezellig bij Raaf komt buurten
.

Gelukkig kan Murf ook heel zoet liggen slapen bij Willem

Superwazige foto maar vooruit. Ik had samen met Murf van die luchtzakjes laten 'ontploffen' en stukgescheurd, als soort van halve vuurwerktraining. De eerste 'knal' moest ie even aan wennen maar daarna was het heel erg leuk en moest alles stuk
.

Even kijken wat Lap aan het doen is

Soort facepalm

En soort van kippenpootje kluiven

Enorm overbelicht maar anders zou je niet kunnen zien waar Murf naar kijkt...

Raaf inspecteert ook even het andere hol

En Murf voert ook een voorzichtige inspectie uit

Wat zal ik nu eens uitspoken...

...ja, jou ga ik aanvallen
.

De twee jonge mannen vermaken zich ver boven verwachting met elkaar. Ze zijn ook heel erg graag samen in de tuin en hebben ons daarbij helemaal niet nodig
Puppyles is momenteel hard werken met de smurf. Zolang we samen bezig zijn niet hoor, dan is ie superknap met mij bezig en gaat het als een tierelier. Maar ik moet niet even wat uit de tas willen pakken of even rustig willen luisteren naar de juf, dan hangt ie in de lijn omdat ie naar de ander honden wil
Verder hebben we geoefend met de tussen, plat, pootje, oogcontact, de hier, blijf. Oh en vooruitsturen naar een pion, belachelijk hoe snel hij dat oppakt
Foto's mogen natuurlijk niet ontbreken dus hier komen ze. Willem is zo blij met Murf die gezellig bij Raaf komt buurten

Gelukkig kan Murf ook heel zoet liggen slapen bij Willem

Superwazige foto maar vooruit. Ik had samen met Murf van die luchtzakjes laten 'ontploffen' en stukgescheurd, als soort van halve vuurwerktraining. De eerste 'knal' moest ie even aan wennen maar daarna was het heel erg leuk en moest alles stuk

Even kijken wat Lap aan het doen is

Soort facepalm

En soort van kippenpootje kluiven

Enorm overbelicht maar anders zou je niet kunnen zien waar Murf naar kijkt...

Raaf inspecteert ook even het andere hol

En Murf voert ook een voorzichtige inspectie uit

Wat zal ik nu eens uitspoken...

...ja, jou ga ik aanvallen

- Zamunda
Re: Murphy ❤
Het gaat goed met de kleine grote smurf. Hij is al 19kg (
) en 52,5cm dus 'die kleine' zoals we hem noemen past niet echt meer. Toch weet hij nog steeds onder Ravi door te lopen (die 63cm is), Raaf bolt dan wat en Murf bukt wat, past nog best blijkbaar. Elke dag spelen die twee met veel plezier, daar ben ik heel erg blij mee.
Van de week naar pupcursus geweest, ik had er niet veel van verwacht (qua mijn eigen concentratie) maar het was gelukkig best een actieve les en dat hielp om er goed bij te blijven. Was fijn om te doen samen en die kleine doet het zo leuk.
Van de week naar pupcursus geweest, ik had er niet veel van verwacht (qua mijn eigen concentratie) maar het was gelukkig best een actieve les en dat hielp om er goed bij te blijven. Was fijn om te doen samen en die kleine doet het zo leuk.

Jee wat groeit hij hard! En wat fijn dat hij zo'n leuke vriend heeft aan Raaf en andersom! Lijkt me genieten om ze zo samen te zien, ondanks al het verdriet van deze week.
- Inge O
- Posts in topic: 92
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ja, heel fijn dat hij ondertussen ook al zo'n goede band heeft met Raaf (da's dan voor een deeltje het enige ienemienie voordelltje aan het feit dat Lais liever niet meer met Murfy speelde). Stel dat hij nog niks had en deed met Raaf en nu wat verweesd rond zou lopen omdat hij geen speelmakkertje meer heeft zou het nog triester voor je zijn geweest.
- runninggirl
- Posts in topic: 6
- Yvette
- Posts in topic: 64
- Welke: Toy Poedel
- Contacteer:
Wow wat groeit hij hard zeg! Ik had je vorige post helemaal gemist.
Groetjes Yvette

Freek (2020)

Freek (2020)
- Hondenpoot
- Posts in topic: 18
Re: Murphy [emoji173]
Jeetje, 19 kilo al! Hele meneer! Hoe groot verwacht je dat hij ongeveer wordt.
Ik vind zijn kleur ook zo mooi. Nou ja hij is eigenlijk helemaal mooi
Dat samen naar school rijden klinkt heel gezellig.
Ik vind zijn kleur ook zo mooi. Nou ja hij is eigenlijk helemaal mooi
Dat samen naar school rijden klinkt heel gezellig.