Muis

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Nanna

Muis

Bericht door Nanna »

Sneu want ze zijn superschattig. Maar het werden er gewoon teveel.
En in klemmen en vallen trapten ze niet. Dus een emmer gif gekocht bij een belgische gifboer.
En nu vallen ze als vliegen.

Afbeelding
Jordy
Posts in topic: 1

Re: Muis

Bericht door Jordy »

Ach..zo zielig☹ wij hebben ook ooit een.muizenplaag gehad , zaten tussen de plafond platen. Als je stond te douchen kon je zo ineens een muis op je hoofd krijgen😜
We hebben er toen tientallen gevangen in een emmer met loopplank en kiepende deksel constructie. Daar trapten ze wel in. Niet in de dure muisvriendelijke vallen uit de winkel.

Gif kan ik echt niet. Vroeger toen ik 4 kleine kindjes had en een rat in huis heb ik dat wel 1 x gedaan. Bij thuiskomst toen een bloedende gillende rat midden in de kamer😟 nooit meer!
thom
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Rust zacht, Gods schepsel. :jank: :cry:
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
Sekreetje

Bericht door Sekreetje »

Oh... :(
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ja, daaaag Gods schepsel. Ze begonnen zelfs mijn vogels aan te vallen.
Opgerot staat netjes. Ik had nu trouwens een leuke bruine gevonden.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ze hebben trouwens wolfsklauwtjes aan hun achterpoten
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik heb niets tegen een muis. Zolang ie maar in het bos woont. Zodra hij op mijn turf komt is het aan.
En twee of drie muisjes is zelfs nog wel lollig. Maar het werden er tientallen. Dat kan gewoon niet.
thom
Honden: 1
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Hylos schreef: 25 jan 2022, 15:11 Groot gelijk. Zal hier ook weer wat neerzetten, ze slopen en vervuilen de hele ruimtes tussen het plafond en de muur. :kotz:
1 van de schuren zit er ook vol mee, 1 en al muizenstront. Ze vreten vanalles stuk. Ze zitten zelfs in de muur van het bijgebouw en bij mijn vorige auto hadden ze een nest gemaakt in de motorkap. :roll:

De klapval met pindakaas vliegen ze omheen, zo de bak met vergif in.
Eigenlijk zouden we een paar boerderij katten moeten hebben. Maar dat is wat lastig met 2 honden. :nocheer:

thom schreef: 25 jan 2022, 12:56 Rust zacht, Gods schepsel. :jank: :cry:
Jouw hachee voor vanavond komt niet van een "gods schepsel"? :LOL:
:P :P
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
SuzanneS

Bericht door SuzanneS »

Ach. De ziel.
Maar hele stapels muizen is vervelend. Reuze blij met de katten, al jaren geen muis meer in huis.
dre

Bericht door dre »

Muizen in huis is vreselijk.
Ze wonen hier in de garage, die strijd heb ik opgegeven en in huis komen ze niet meer nu ze erachter zijn dat de honden en katten niet vies zijn van een 'broodje warm vlees' :F:

Die rat een paar weken geleden dood middenin de woonkamer, ben ik wel weer naar van geweest, dat ging mij dan weer te ver. Maar geloof dat de ratten ook hebben geleerd.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Sandra&co schreef: 25 jan 2022, 20:34 Ik moet ook aan het gif. In de schuur zijn ze flink aan het huishouden, het is dat ik het kippenvoer achter slot en grendel heb, maar ze trekken steeds m'n pakken zaagsel open dus het is puinhoop. Deze lente dus maar aan de bak.
Welke Belgische boer heeft dat goede spul?
https://www.online-tuincentrum.be/Tuina ... 3EQAvD_BwE
Alfilillo
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Ik had laatst een topic geplaatst over muizen en niet dodelijke vallen. Maar mijn vriend had er helemaal genoeg van (had ook wel een beetje gelijk) en heeft gif neergezet. Dat is al een paar weken geleden, maar nog geen dode muizen gezien. Wel heel veel blauwe muizenpoepjes. Volgens mij zijn ze immuun.

Ook een paar keer ´s ochtends een levende muis gevonden in het bad die er niet uit kon. Die heb ik met een handdoek geholpen om eruit te komen. Ik vond het zo sneu :engel:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Alfilillo schreef: 25 jan 2022, 22:12 Ik had laatst een topic geplaatst over muizen en niet dodelijke vallen. Maar mijn vriend had er helemaal genoeg van (had ook wel een beetje gelijk) en heeft gif neergezet. Dat is al een paar weken geleden, maar nog geen dode muizen gezien. Wel heel veel blauwe muizenpoepjes. Volgens mij zijn ze immuun.

Ook een paar keer ´s ochtends een levende muis gevonden in het bad die er niet uit kon. Die heb ik met een handdoek geholpen om eruit te komen. Ik vond het zo sneu :engel:
Ik had eerst ook gif van de boerenbond. Deed geen zak. Dus nu professioneel gif in België besteld. En eindelijk vallen ze als vliegen.
EchoMira
Honden: 3
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Ik wil geen gif op mijn erf hebben.
Ik heb twee opgeleide katten die echt moorddadig zijn op alles wat beweegt en ik vind het zonde om die om zeep te helpen.

In de tuin sterft het van de knagers. Geen ratten op het moment maar wel veel woel- en ongetwijfeld ook huismuizen. Met notenbomen heb je dat gewoon. Zeker als je ook kippen hebt.

Ik ben redelijk neurotisch over voer zo wegzetten dat het gemuiste er niet bij kan.
Dus in het kippenkot zo dat alleen de vliegende vrienden erbij kunnen (de mussen dus ook maar dat mag best) en drinken is er alleen open en bloot. Met vele meters onbeschermd te gaan. De uil en de marter zorgen daar wel voor.
Van de herfst zag ik er zelfs een hermelijn.
Dan heb je geen muizengif meer nodig.

Ik heb door de jaren heen enorme muizenplagen beleefd en laks als ik ben, heb ik afgeleerd dat toe te staan.
Heleboelie

Bericht door Heleboelie »

Onze kippen lustten anders ook wel een muisjes hoor!
Die stonden moorddadig met z’n allen een levende muis uit elkaar te trekken…

Verder geen gif in of rondom huis, voor de uilen en hond plus katten van huisgenoten.

En ja, ook ik word wel eens hopeloos van de muizenplagen. Het zij zo.
EchoMira
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Mijn kippen lusten ze niet. Ik heb het geprobeerd. Pinkies. Jonge muizen in het gras midden op de dag of savonds voor schemer.
Nee hoor. Spinnen en wormen. Muizen vinden ze helemaal niets.

Een muizenplaag kan echt de hel worden.
Ik heb een benedenbuurman gehad die vooral heel erg emo was en veel dronk en dasrvan ha deen vriend een zak van 25 kilo karpervoer neergezet. En ik wist het pas toen er echt van de een op de andere dag overal muizen liepen.
En natuurlijk had ik kruimels op mijn aanrecht maar jezus...een invasie.

Als ik in huis een muis zie gaat mijn agenda leeg.
Nee. Gewoon nee.
Dood.
Nu.

Ik ben opgegroeid met filmpjes over muizen die door gaten in de plinten kwamen maar ik zit er zelf niet zo op te wachten?

Ik trek liever de gipslaten uit de muur dan dat je daar gaat zitten fokken. Het is niet de dag.
Zamunda
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Gif doe ik echt niet maar vallen wel en dan ook meteen een hele straal. Twee weken gelden zag ik ineens dat twee zakken van anderhalve kilo brok leeg waren. Drie kilo ineens opgevroten :80: . Ik heb helaas nog maar één - zeer dikke - muis gevangen maar ik hoop een beetje dat dat het was. Maar gif durf ik echt niet aan met katten (en roofvogels), hoeveel makkelijker het ook zou zijn.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik heb geen katten dus ik moet wat.
Het gif staat onder een apart gemaakt hokje in de voliere. Anders vreten mn vogels het op.
Ik heb vanmorgen vijf minuten staan kijken en vorige week zag ik dan zo’n 15 a 20 muizen. Nu niets.
Het gif wat iedere dag helemaal schoon op was staat nu onaangeroerd.
Ik geloof dat we het probleem onder de duim hebben.
Plaats reactie