Marc schreef: 05 feb 2022, 12:01
Dat las ik wel. De bench in en daarna aan het nekvel vasthouden en doorkammen. En verder doe ik volgens mij echt niet alsof iedereen hier zijn hond gewelddadig doorpakt toch?
Neen. Na de beet aan het nekvel de bench in wegens willen blijven bijten en mezelf niet willen laten bijten.
Daarna halsband aan, die vast en op de schouder! Kammen zonder boosheid tot ze rustig werd, daarna lekker kauwspul in de bench. Haar kennende had ze anders perfect door dat grommen bij iets wat haar niet bevalt succes heeft. Heeft ze bij dochter ook geleerd: als ik even grom aarzelt ze, als ik harder grom stopt ze, dus die kan haar niet overal aanraken. Kika houdt nietvan aanrakingen, ik ben ook de enige die haar kan oppakken, bij mij knuffelt ze dan, anderen laat ze het echt niet toe.
Achteraf gezien: waarschuwing negeren was niet slim, foute inschatting van me, maar aan de andere kant wil ik wel gewoon aan haar lijf mogen komen als het nodig is, en dat kan ik nu. Naar mijn gezicht happen is gewoon niet toegelaten, actie reactie. Ik heb ook totaal niet het gevoel dat onze relatie er onder geleden heeft.
Niet dat ik de eerste tijd ga kammen, niet tot ze voor de rest terug normaal doet, maar vb op wandeling daarnet een tak uit haar broek halen kon gewoon en gisteren haar loopsheidsbroekje aan doen om in de hall te trainen kon ook. Dag voor het kam-incident was dat ook onder protest.
En natuurlijk ga ik eens de loopsheid voorbij is meer op stresssignalen bij kammen letten, korte sessies doen en belonen.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, met het samen met de hond werken en de andere dingen die je schrijft. Ik ben het er alleen niet mee eens dat het altijd de beste manier is, of tenminste dat daar ook geen nadelen aan zijn.
Je schrijft Bas mensen claimt na aaien en ook in vreemde auto's springt en die dan claimt en dat je dat gevaarlijk vindt.
Waarom krijgt ze die kans? Omdat ze geen leiband om wil of omdat ze zonder leiband niet genoeg naar je luistert om weg van die mensen of uit die auto te blijven? Dit is iets wat ik zelf met mijn honden in geen geval zou willen.
Kan zijn dat dit voor jullie zo werkt en goed voelt, voor mij niet

.