https://www.facebook.com/groups/340732161080620
We (@Veertje @EchoMira @Maart @jenn90 en @malinois )hadden het al genoemd in een ander topic maar nu nog maar even een eigen topic. Hij is online en de aanmeldingen stromen gestaag binnen.

malinois schreef: 04 feb 2022, 19:20 Als er ene Marion Radstok zich aanmeldt kun je je borst natmaken.

Kijk alleen al naar haar reacties op de RvB fb.EchoMira schreef:malinois schreef: 04 feb 2022, 19:20 Als er ene Marion Radstok zich aanmeldt kun je je borst natmaken.
Ik meteen kijken natuurlijk.
Recht van haar pagina:
De dag dat ik me een riesponsibel etikel brieder ga noemen verhang ik me.
Dat stompzinnige amerikagekwaak.

Nou. Daar zit ik niet op. Eigenlijk.
Verstandigjenn90 schreef:Onthoud de naam alvastmalinois schreef: 04 feb 2022, 19:20 Als er ene Marion Radstok zich aanmeldt kun je je borst natmaken. Maar daar moet je dan ook direct korte metten mee maken.

Alle DNA gezondheidstesten zijn toegestaan maar omdat Embark de grootste is hebben we deze in de naam verwerkt. Er zijn al heel veel groepen waar niks aan testen staat en daar is t kaf niet van t koren meer te scheiden. In de uitleg heeft @Veertje het beter uitgelegd. Ik ben daar waardeloos inSirene schreef:Superleuk!
Alleen wordt er niet een beetje teveel waarde gehecht aan dat Embarkprofiel?
Ik heb het wel voor Ren maar het is nou niet bepaald een zaligmakend iets. Hele veel aandoeningen geven alleen maar aan dat er een hele kleine extra kans is op... en van andere aandoeningen is het helemaal niet bekend of ze ook voor andere rassen betrouwbaar zijn.
Geen enkele aandoening op dat profiel is niet persé een gezonde hond. Embarkprofiel is een leuke extra wat mij betreft.

Het is niet alleen Embark profiel, maar ook zijn reuen toegestaan welke middels een andere DNA test getest zijnSirene schreef: 04 feb 2022, 19:47 Superleuk!
Ik heb het wel voor Ren maar het is nou niet bepaald een zaligmakend iets. Hele veel aandoeningen geven alleen maar aan dat er een hele kleine extra kans is op... en van andere aandoeningen is het helemaal niet bekend of ze ook voor andere rassen betrouwbaar zijn.
Geen enkele aandoening op dat profiel is niet persé een gezonde hond. Embarkprofiel is een leuke extra wat mij betreft.

Ik denk dat het toch wel waarde heeft in een fokprogramma, of het nu met of zonder stamboom is. Een COI bepalen van de pups of zien of een hond drager is van een bepaalde aandoening is toch goed om te weten voor je er mee gaat fokken. Als je drager X drager doet krijg je een lijder en dan is er zeker veel meer dan een kleine kans dat de hond een aandoening ontwikkeld. Als men bijvoorbeeld lookalikes zou gaan willen aankeuren is het ook goed om te testen zodat er niet per ongeluk met familieleden gefokt wordt. En wil je binnen een ras de COI gaan verlagen, dan kan je op deze manier berekenen of je dat met je geplande combi ook daadwerkelijk voor elkaar kan krijgen.Sirene schreef: 04 feb 2022, 19:47 Superleuk!
jenn90 schreef: 04 feb 2022, 20:26 Ja alleen wel jammer dat als je hond verborgen merle is je niet kan zien hoe lang dat staartje dan is voor de merle dat zal je dan weer ergens anders moeten laten testen. Maar goed je zou dan sowieso gewoon voor de zekerheid niet kunnen doen :-)
Heb ik ook recent pas geleerd toen ik erachter kwam dat Dakar ook merle ‘draagt’ maar dat staartje is zo klein gezien zijn voorouders dat het geen dubbel merle oplevert.Veertje schreef: 04 feb 2022, 20:32jenn90 schreef: 04 feb 2022, 20:26 Ja alleen wel jammer dat als je hond verborgen merle is je niet kan zien hoe lang dat staartje dan is voor de merle dat zal je dan weer ergens anders moeten laten testen. Maar goed je zou dan sowieso gewoon voor de zekerheid niet kunnen doen :-)
Oh dat wist ik niet. Weer wat geleerd![]()
Hoop ik ook! Dat is toch een leuke categorie met veel potentie denk ik. @Lothian heeft alvast een leuke, die moet er nog oppioenroos schreef: 04 feb 2022, 21:02 (..)
Ik hoop wel dat er meer kleine/middelmaatjes en gematigder dekreuen komen. De vraag in dat soort honden is groot. Aanbod van bewust en gezond gefokte laag volgens mij.
Hebben jullie al idee om ook buiten facebook te werven?