Gooi dan
-
Nanna
Re: Gooi dan
Ja bijna twee
-
Nanna
Ik erger me wézenloos aan dat pluimpje op zijn kop. Maar het mag er van zoon niet af ‘want daar zit zijn mojo’.
Maar mijn handen jeuken.
Maar mijn handen jeuken.
Knappie
. Hier loopt , mede dankzij jou Nanna, jaja, sinds kort een Springer pupje rond.
Op het ouwe forum had jij eens een stuk geplaatst over door fokken met zieke Drenten. Een echtpaar uit het hondenpark hebben altijd Drentse Patrijzen gehad, en hun laatste Drent, een lieve zachtaardige dame, was iets van 13 jaar geworden. Toen ik haar een paar keer sprak nadat haar hond was overleden zei ze dat ze weer graag een Drent wilde. Toen vertelde ik haar over inteelt en het door fokken van Drenten met ED.
Ze schrok ervan nadat ze het thuis met haar man had nagelezen.
Resultaat is dat ze niet wéér voor een Drentse Patrijs zijn gegaan, maar nu met een leuke Engelse Springer pup rond lopen.
Op het ouwe forum had jij eens een stuk geplaatst over door fokken met zieke Drenten. Een echtpaar uit het hondenpark hebben altijd Drentse Patrijzen gehad, en hun laatste Drent, een lieve zachtaardige dame, was iets van 13 jaar geworden. Toen ik haar een paar keer sprak nadat haar hond was overleden zei ze dat ze weer graag een Drent wilde. Toen vertelde ik haar over inteelt en het door fokken van Drenten met ED.
Resultaat is dat ze niet wéér voor een Drentse Patrijs zijn gegaan, maar nu met een leuke Engelse Springer pup rond lopen.
-
Nanna
Wat leuk! Show- of werktype?Tamara schreef: 07 feb 2022, 17:18 Knappie. Hier loopt , mede dankzij jou Nanna, jaja, sinds kort een Springer pupje rond.
- Doyaquba
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Boxers
Nanna schreef: 07 feb 2022, 16:36 Ik erger me wézenloos aan dat pluimpje op zijn kop. Maar het mag er van zoon niet af ‘want daar zit zijn mojo’.
Maar mijn handen jeuken.
Wel mooie hond zeg!

- Célie
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Wat is MOJO dan?
Vind het een knapperd en dat pluisje maakt hem beetje peuterig haha.
-
Nanna
MOtivation and JOy.Célie schreef: 08 feb 2022, 15:29 Wat is MOJO dan?
- Célie
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Weer wat geleerd
Haha, ja, inderdaad
De eigenaar is nu bezig met trekken aan de riem afleren en ze zoekt een manier om hem zijn energie kwijt te laten raken. Ze was alweer vergeten hoe zwaar de puppentijd kon zijn.
Het is een lief beest, en zo lekker zacht
De eigenaar is nu bezig met trekken aan de riem afleren en ze zoekt een manier om hem zijn energie kwijt te laten raken. Ze was alweer vergeten hoe zwaar de puppentijd kon zijn.
Het is een lief beest, en zo lekker zacht
-
Nanna
Wat dachten ze ervan om hem eens een paar uur per dag door het bos te laten rennen. Ze zijn inderdaad superlief maar enórme energiebommen. Als ik Django uitlaat zie ik twee uur lang alleen maar een witbruine schicht.Tamara schreef: 16 feb 2022, 16:53 Haha, ja, inderdaad![]()
Het is een lief beest, en zo lekker zacht![]()
Ja, ik zei het al: laat hem een paar uur rennen. Maar ze durven hem nog niet los te laten, behalve op omheinde veldjes.
Dan krijg je natuurlijk opgekropte energie.
Het zal wel een overgang zijn voor die mensen van een bejaarde Drent naar een energieke pup.
Ik had hem al op dag 1 los in het bos of op het strand gelaten.
Je ziet het wel vaker, dat mensen hun pups niet los durven te laten lopen, terwijl er niks makkelijker is dan een loslopende pup.
De Springer is inmiddels 7 maanden... dus hopelijk vinden ze er een weg in om iets met hem te doen. Gaat vast lukken. Ik zei dat ie maar flink aan het werk moest worden gezet en dat ze hem gerust los kan laten waar het overzichtelijk is.
Het zal wel een overgang zijn voor die mensen van een bejaarde Drent naar een energieke pup.
Je ziet het wel vaker, dat mensen hun pups niet los durven te laten lopen, terwijl er niks makkelijker is dan een loslopende pup.
De Springer is inmiddels 7 maanden... dus hopelijk vinden ze er een weg in om iets met hem te doen. Gaat vast lukken. Ik zei dat ie maar flink aan het werk moest worden gezet en dat ze hem gerust los kan laten waar het overzichtelijk is.
Hahaha, ja, gooi die flexi maar in de vuilnisbak en neem een dummy mee naar het bos. Ik zal het haar zeggen de volgende keerZinodo schreef: 16 feb 2022, 17:11Haha, vergeet die flexi, ga maar werkenTamara schreef: 16 feb 2022, 16:53 Haha, ja, inderdaad![]()
Het is een lief beest, en zo lekker zacht![]()
speuren, aanwijzen, apporteren.
Hij ziet er zo schattig uit, maar je ziet die mieren in zijn reet, dat staat nog geen seconde stil![]()
-
Nanna
Ik neem Django zijn dummy (de ‘zoekiedezak’) ook vaak mee naar het bos. Die flikker ik dan achteloos ergens neer als ie niet kijkt. Vijftig meter verder gil ik dan ZOEKIEDEZAK en daar gaat ie dan met honderd kilometer per uur. Hahahaha!
Kwam laatst een hoogloopse teef met hem tegen maar het stokje dat ik in mijn handen had, klaar om weg te gooien, was wel belangrijker. Ze willen maar één ding: aan het werk gezet worden.
Kwam laatst een hoogloopse teef met hem tegen maar het stokje dat ik in mijn handen had, klaar om weg te gooien, was wel belangrijker. Ze willen maar één ding: aan het werk gezet worden.
Dat dummy spel zou ik doorgeven, dat is wel leuk voor hen.
Ja, zonde he, Zinodo. Maar ik heb er wel hoop in dat het goed komt en dat ze iets vinden wat werkt (of voor de hond om te werken in dit geval).
Ja, zonde he, Zinodo. Maar ik heb er wel hoop in dat het goed komt en dat ze iets vinden wat werkt (of voor de hond om te werken in dit geval).
Juist net zo makkelijk om een pup los te laten, ze blijven meestal toch bij je in de buurt.Tamara schreef: 16 feb 2022, 17:16 Ja, ik zei het al: laat hem een paar uur rennen. Maar ze durven hem nog niet los te laten, behalve op omheinde veldjes.
Al ben ik met Tanja wel geschrokken toen ik haar twee dagen had, ze is toen geschrokken van een blaffende hond, ze speelde met die hond, maar toen die hond blafte naar een andere hond is ze in paniek weg gehold. Ik erachter aan, maar goed ook. Want ze was in een sloot gesprongen. Kon haar niet meer vinden, was al een paar keer langs die sloot gelopen, tot iemand vanaf de overkant vanaf haar balkon naar me riep of ik een hondje zocht, was Tanja in paniek vanaf het bruggetje in het water gesprongen. Ik vroeg waar ze dan in het water lag, zij wijzen waar ze was, ik dwars door de struiken heen, lag ze onder een struikje in het water en ze kon er niet uitkomen. Gelukkig kon ik erbij komen al viel ik ook half in het water. Lag met mijn hoofd half onder water. Was nog een karwei om met een hand uit de sloot te komen, ik durfde Tanja niet meer los te laten.
Daarna heb ik haar toch maar aan de lange lijn uitgelaten. Want die dag sprong ze haast weer de sloot in toen er een hond naar haar blafte.
Ze kan er nog niet heel erg goed tegen als een hond naar haar blaft, maar ze raakt niet meer in paniek.

Tanja en Anne
@Gonnie: het zal eens een keer saai zijn met die pinschers van jullie
Gelukkig is het goed afgelopen, maar wel sneu voor Tanja 
Lanai is als pup eens onder het kroos verdwenen in een vijver in een stadspark van Rotterdam; en ik had het niet eens gezien! Mijn broer zag haar vanuit zijn ooghoek spartelen. Ze dacht waarschijnlijk dat het kroos nog gewoon grasveld was, arme pup. Maar ze was totaal niet onder de indruk toen ik haar uit het water haalde, gelukkig.
Lanai is als pup eens onder het kroos verdwenen in een vijver in een stadspark van Rotterdam; en ik had het niet eens gezien! Mijn broer zag haar vanuit zijn ooghoek spartelen. Ze dacht waarschijnlijk dat het kroos nog gewoon grasveld was, arme pup. Maar ze was totaal niet onder de indruk toen ik haar uit het water haalde, gelukkig.