En wie zit er op een hooibaal te loeren of ze al een staartbeest ziet?
Hoe doen jullie honden hun voorouders eer aan?

Ach, wat schattigInge O schreef: 16 feb 2022, 18:54 Door huis en goed te bewaken alsof hun leven er vanaf hangt. Gelukkig wil dat niet zeggen dat ze de godganse dag blaffen (mogen ze niet), maar ze nemen elke 'indringer' bloedserieus en hoe sterk dat in de genen zit is Karma een goed bewijs voor : ze is mijn eerste allemansvriendwart maar toch waakt ze net zo overtuigd als de rest, soms zelfs nog erger.
Eén keer heb ik genetica van voorouders zien opduiken op een zeer frappante en bijna ontroerende manier : toen Vlammetje er nog was nam ik op een gegeven moment een aantal schapen en bracht die thuis met de aanhanger. Nu was Vlam een overmatig wantrouwende hond, maar toen ze die schapen zag kreeg ze overduidelijk een aha-moment en reageerde echt alsof ze daar nu echt haar hele leven al op had zitten wachten, en bleef er zolang ze er waren smoorverliefd op.

Echo is leuk. Ik heb 30 jaar gefantaseerd over lurcherterrierhondjesdingen. Ik vond dat echt altijd al de leukste hondjes. En nu heb ik er zelf een gemaakt. Dat vind ik heel erg gaaf.

Wat ontzettend leuk.Inge O schreef: 16 feb 2022, 18:54 Eén keer heb ik genetica van voorouders zien opduiken op een zeer frappante en bijna ontroerende manier : toen Vlammetje er nog was nam ik op een gegeven moment een aantal schapen en bracht die thuis met de aanhanger. Nu was Vlam een overmatig wantrouwende hond, maar toen ze die schapen zag kreeg ze overduidelijk een aha-moment en reageerde echt alsof ze daar nu echt haar hele leven al op had zitten wachten, en bleef er zolang ze er waren smoorverliefd op.
Kells schreef: 16 feb 2022, 23:02 Bij deze nog even een oud filmpje van omroep Flevoland waar Gerard Mirck uitlegt hoe setters werken aan Martin Gaus en Gerard van Ommen. Gina is de moeder van onze PG Kells en kwam later bij ons wonen om te genieten van haar pensioen. Gina overleed op 14 jarige leeftijd en dochter Kells is inmiddels 12. Gina kreeg 26 nazaten en Kells kreeg er 11, waarvan er twee bij ons zijn gebleven.
Setters aan het werk