Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat het gillen puur uit ongemak is. Het is een ander gillen dan bij eerste penetratie en geboorte eerste pup
Gedwongen dekking
- pioenroos
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: schapendoeskelpie deeltijd schapendoes en teckel
Re: Gedwongen dekking
Flora gaat juist gillen tijdens de contracties van de baarmoeder. En die duren langer dan een paar minuten
Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat het gillen puur uit ongemak is. Het is een ander gillen dan bij eerste penetratie en geboorte eerste pup
- Inge O
- Posts in topic: 4
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Tamara schreef: 24 feb 2022, 19:18Ah, zo. Lijkt me ook niet niks, gekoppeld staan. Gelukkig staan mensen niet gekoppeld tijdens seks. Een half uur aan je partner vast zitten maakt het allemaal heel andersInge O schreef: 24 feb 2022, 18:40 Het maagdenvlies is absoluut niet het probleem bij een teef, sommigen blijven gillen, al dek je hen 10 keer. Zoals je in het filmpjevan EM kan zien gilt een teef niet bij het invoeren van de penis, maar pas bij het (enorm) zwellen van de zwellichamen, dat geeft duidelijk een inwendige druk waarvan ze, samen met het vastzitten, soms behoorlijk van schrikken.![]()
- Johnny Jones
- Honden: 6
- Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen
Door het te filmen en ergens te plaatsen schend je de privacy van het koppel, kan echt niet..Crutz schreef: 24 feb 2022, 07:55En als je dan als fokker in een fokkersgroep een volledig vrije dekking plaatst (video) dan ben je echt heel onverantwoord bezig want dat kan echt gevaarlijk zijn en traumatisch aflopenTineke schreef:Spiritual dog mom dan ben ik al weg
Neemt niet weg dat ik weleens foto's voorbij heb zien komen.van vastgebonden teven omdat die zich niet wilde laten dekken.
Dat zou mijn ding eerlijk gezegd ook niet zijn![]()
- Célie
- Posts in topic: 12
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
grensoverschrijdendJohnny Jones schreef: 24 feb 2022, 19:49Door het te filmen en ergens te plaatsen schend je de privacy van het koppel, kan echt niet..Crutz schreef: 24 feb 2022, 07:55En als je dan als fokker in een fokkersgroep een volledig vrije dekking plaatst (video) dan ben je echt heel onverantwoord bezig want dat kan echt gevaarlijk zijn en traumatisch aflopenTineke schreef:Spiritual dog mom dan ben ik al weg
Neemt niet weg dat ik weleens foto's voorbij heb zien komen.van vastgebonden teven omdat die zich niet wilde laten dekken.
Dat zou mijn ding eerlijk gezegd ook niet zijn![]()
- Zamunda
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Tamara schreef: 24 feb 2022, 19:18Ah, zo. Lijkt me ook niet niks, gekoppeld staan. Gelukkig staan mensen niet gekoppeld tijdens seks. Een half uur aan je partner vast zitten maakt het allemaal heel andersInge O schreef: 24 feb 2022, 18:40 Het maagdenvlies is absoluut niet het probleem bij een teef, sommigen blijven gillen, al dek je hen 10 keer. Zoals je in het filmpjevan EM kan zien gilt een teef niet bij het invoeren van de penis, maar pas bij het (enorm) zwellen van de zwellichamen, dat geeft duidelijk een inwendige druk waarvan ze, samen met het vastzitten, soms behoorlijk van schrikken.![]()
OS met dank aan Hakunamatata

Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥

Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- sabine
- Site Admin
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
... zei zij uit ervaring
- malinois
- Posts in topic: 5
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Ik heb net teruggekeken, Xygans verloofde gilde niet. Die keek alleen erg moeilijk dat ze aan hem vast zat. Zijn moeder piepte een keer bij de dekking met Xavi en ging weer verder met waar ze mee bezig waren. Xanu's moeder vond dat Xavi meer op moest schieten, die stond nog net niet te zuchten "duurt lang". Maar die had al eerder een nest gehad dus wist de bedoeling.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
EchoMira
- Posts in topic: 11
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Mira piepte die keer dus wel. Dat was de eerste dekking. De tweede van de andere dag later heb ik niet kunnen filmen want voor de koffie er was zaten ze al vast. Taxi zijn moeder was nog niet eens buiten.malinois schreef: 24 feb 2022, 21:09 Ik heb net teruggekeken, Xygans verloofde gilde niet. Die keek alleen erg moeilijk dat ze aan hem vast zat. Zijn moeder piepte een keer bij de dekking met Xavi en ging weer verder met waar ze mee bezig waren. Xanu's moeder vond dat Xavi meer op moest schieten, die stond nog net niet te zuchten "duurt lang". Maar die had al eerder een nest gehad dus wist de bedoeling.
Die kwam de tuin in van "Oh ze zitten al vast. Oke. Kan ik straks naar de kapper."
Toen zijn we er wel bij gaan zitten om ze gewoon te steunen als baas ofzo. Het blijven honden. Die blijven kinderlijk. Dat is de mutatie "hond".
Moet je een dekking helpen?
Ik geloof dat ik daar niet echt commentaar over heb. Bij zuid-chinese pandaberen wel. Beagle teven in het laboratorium worden tegelijk loops gespoten. Dat is pas kunstmatig.
Het hangt af van wat je aan het doen bent.
Ik vind het zelf leuk dat ik het soort honden heb die geen hulp nodig hebben. Van die handige wippertjes. Lang leve de terrier.
- malinois
- Contacteer:
Het ligt ook aan de hond zelf, ik hoor er altijd vreselijke verhalen over en zeker bij de herders zie ik ze met grote regelmaat op fb met muilkorven voorbij komen de teven. Nou dat herken ik dus niet gelukkig. Ik heb geen enkel probleem met piepende honden, ik heb zelf ook gepiept toen ik met mn slimme kop direct ging paardrijden na de 1e keer. Je zou van minder trauma's krijgen.
Ik waarschuw de teefeigenaren wel vooraf want vaak weten ze dat niet. Xygan dekte op 50 meter afstand tegen de tijd dat ik bij ze was waren ze al gekoppeld en overgestapt... ja zo snel ben ik ook niet meer... ik blijf er ook wel bij voor t geval dat ze me nodig denken te hebben. Xavi wilde me er juist altijd bij hebben. Tijdens t dekken maar ook na de koppeking.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
- Dirkje
- Honden: 2
- Welke: Border Collies
Ik vind het er niet gezellig uitzien hoor.
Het is de natuur enzo maar ik had best met Mira te doen in dit filmpje.
- Inge O
- Posts in topic: 4
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
En toch doet een teef die niet wil gedekt worden echt anders hoor, dat is niet piepen of janken maar grauwen en serieus van zich afbijten, zolang ze dat niet doen valt het voor mij onder 'dik oké'.Dirkje schreef: 24 feb 2022, 23:12
En evengoed heb ik al gehad dat zelfs een teef die even piepte in het begin, later tijdens de koppeling alweer stond te flirten met de reu : 'kom, nóg een keer'.
- _Tiny_
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Hoe zou jij dan willen dat het gaat? Met rozenblaadjes op bed en kaarslicht?
Dit is echt een volkomen normale dekking. Dit is wat honden doen. Een ongezellige dekking ziet er heel anders uit.
Al mijn teven gilden alles bij elkaar zodra ze vast kwamen te zitten. Qhilla bleef de hele koppeling janken en gillen. De dag daarna wilden ze gewoon weer. Sterker nog, Spring stond dezelfde dag nog voor Milo zijn hoofd te draaien toen hij hier logeerde.
Het heeft er voor mij nooit uitgezien alsof teefjes het fijn vonden maar blijkbaar hoorde het zo want het weerhield ze nooit om weer te willen.
Het heeft er voor mij nooit uitgezien alsof teefjes het fijn vonden maar blijkbaar hoorde het zo want het weerhield ze nooit om weer te willen.
- Célie
- Contacteer:
Stockholm syndroomSirene schreef: 25 feb 2022, 10:49 Al mijn teven gilden alles bij elkaar zodra ze vast kwamen te zitten. Qhilla bleef de hele koppeling janken en gillen. De dag daarna wilden ze gewoon weer. Sterker nog, Spring stond dezelfde dag nog voor Milo zijn hoofd te draaien toen hij hier logeerde.
- malinois
- Contacteer:
Echt? Ik vind er weinig zieligs aan eigenlijk. En idd een teef die echt niet wil dat ziet er totaal anders uit.Dirkje schreef:Ik vind het er niet gezellig uitzien hoor.

"Wanneer er gemeten wordt met een lecher antenne bij een natuurgeneeskundige of bij een holistisch dierenarts dan wordt er ook meestal verkrachtingstrauma gemeten bij deze dieren of bij hun nakomelingen."
En...ik ben weg.
En...ik ben weg.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik was al weg toen ik de naam van het account zag, maar heb uiteindelijk toch eens gekeken en veel van de reacties zijn bijna nog grappiger dan de post zelf. 

- Célie
- Contacteer:
Dat vind ik bij heel veel dingen op facebook dat vaak de reacties het leukste zijnFrootje schreef: 25 feb 2022, 15:20 Ik was al weg toen ik de naam van het account zag, maar heb uiteindelijk toch eens gekeken en veel van de reacties zijn bijna nog grappiger dan de post zelf.![]()
- Dirkje
Het zal ongetwijfeld mijn gebrek aan ervaring zijn.Inge O schreef: 25 feb 2022, 08:28En toch doet een teef die niet wil gedekt worden echt anders hoor, dat is niet piepen of janken maar grauwen en serieus van zich afbijten, zolang ze dat niet doen valt het voor mij onder 'dik oké'.Dirkje schreef: 24 feb 2022, 23:12
En evengoed heb ik al gehad dat zelfs een teef die even piepte in het begin, later tijdens de koppeling alweer stond te flirten met de reu : 'kom, nóg een keer'.
Mijn reu Ben heeft 1x een teefje gedekt waar ik bij was. Hij was heel lief en flirterig. Tijdens het dekken en toen ze later gekoppeld stonden was het teefje stil. Ze leek het dekken niet erg te vinden. Daarna waren ze nog heel lief samen.
Ik dacht dat het bij honden altijd zo hoorde te gaan.
-
EchoMira
- Posts in topic: 11
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Zo was het hier ook. Jij denkt een heel ander verhaal op basis van een filmpje van een minuut.Dirkje schreef: 25 feb 2022, 21:54Het zal ongetwijfeld mijn gebrek aan ervaring zijn.Inge O schreef: 25 feb 2022, 08:28En toch doet een teef die niet wil gedekt worden echt anders hoor, dat is niet piepen of janken maar grauwen en serieus van zich afbijten, zolang ze dat niet doen valt het voor mij onder 'dik oké'.Dirkje schreef: 24 feb 2022, 23:12
Mijn reu Ben heeft 1x een teefje gedekt waar ik bij was. Hij was heel lief en flirterig. Tijdens het dekken en toen ze later gekoppeld stonden was het teefje stil. Ze leek het dekken niet erg te vinden. Daarna waren ze nog heel lief samen.
Ik dacht dat het bij honden altijd zo hoorde te gaan.![]()
Taxi was zeer galant en geduldig. Hij heeft er twee middagen aan besteed.
En Mira vond het allemaal een reuze gezellige toestand. Neem maar gewoon even van me aan. Het is mijn hond en ik denk dat ik dat wel in kan schatten.
- Dirkje
Ja hoor, ik geloof zonder meer dat plaatje niet compleet is op het korte filmpje en dat Mira een paar leuke middagen heeft gehad.EchoMira schreef: 25 feb 2022, 22:08Zo was het hier ook. Jij denkt een heel ander verhaal op basis van een filmpje van een minuut.Dirkje schreef: 25 feb 2022, 21:54Het zal ongetwijfeld mijn gebrek aan ervaring zijn.Inge O schreef: 25 feb 2022, 08:28
En toch doet een teef die niet wil gedekt worden echt anders hoor, dat is niet piepen of janken maar grauwen en serieus van zich afbijten, zolang ze dat niet doen valt het voor mij onder 'dik oké'.
Ik dacht dat het bij honden altijd zo hoorde te gaan.![]()
Taxi was zeer galant en geduldig. Hij heeft er twee middagen aan besteed.
En Mira vond het allemaal een reuze gezellige toestand. Neem maar gewoon even van me aan. Het is mijn hond en ik denk dat ik dat wel in kan schatten.