hak beschermen

Barkley
Posts in topic: 1

hak beschermen

Bericht door Barkley »

Fred heeft nu voor de tweede keer in korte tijd een abces op de buitenkant van zijn hak. Ik weet hoe het komt - hij is oud, heel groot en ploft graag neer op de harde grond direct op het bot.

"Maar Barkley, dan zorg je toch dat hij niet meer op de grond gaat liggen?" ja, dat kan maar dan kan hij ook nooit meer los want zijn op één na grootste hobby is rollen. Thuis heeft hij nu bijna geen harde ondergrond meer en ligt hij vrijwel altijd op iets zachts. Ook houden we z'n gewicht goed op orde.
Op internet zie ik veel beschermmiddelen en braces maar dat ziet er nogal beperkend uit of net niet beschermend op dat punt.

Heeft iemand ervaring met een hakbrace van Kruuse?
https://www.medpets.nl/kruuse-rehab-hak ... 1842202661 of andere beschermmiddelen waarmee hij gewoon normaal kan blijven bewegen maar waardoor de druk op dat ene punt iets verlaagd wordt.
De reviews van die van Kruuse bevallen me wel want het doet vermoeden dat het niet al te stevig is:

"geeft geen enkele steun, je kan er net zo goed een rekverband om doen. Dure miskoop."
"De hiel/kniesteun is van veel te licht materiaal gemaakt en geeft absoluut geen steun aan het gewricht. De prijs was de moeite van een gokje, maar achteraf nog teveel. Dit product moet eigenlijk niet verkocht worden met de verwachting steun te geven. Helaas toch een keer een brace op maat laten maken voor een artrotische achterpoot van onze hond."
Plaats reactie