Wij 'staan open' voor een hond erbij. Leuk, zou je denken. Lekker zoeken! Maar ik vind het toch wel wat lastig merk ik.
Ik denk dat wij een leuk huis zijn voor een hondje. Maar we zijn ook niet het beste huis voor een hondje. Dat geef ik ook eerlijk toe. De redenen hiervoor zijn dat we een jong gezin zijn, dochter is nu 10 maanden oud. Daarnaast heb ik een chronische ziekte en kan ik soms slecht lopen. Ik werk parttime en we hebben op de 2 dagen dat dit nodig is een vriendin die Halloumi lekker uitlaat en daarna nog even met haar knuffelt. Verder zijn we heel veel thuis en ik heb ook niet de indruk dat Halloumi ergens onder lijdt. Maar voor haar zou het wel vreselijk leuk zijn om een hondje erbij te hebben en wijzelf hebben het er ook regelmatig over.
We hebben echt nul haast, want ik wil wel zeker weten dat wij, met wat we een hondje kunnen bieden, een beter alternatief zijn voor de hond in kwestie dan het leven wat hij tot dan toe leeft. En ik ben voorzichtig. Ik heb nou eenmaal ook te maken met een kind en een andere hond. Dus we gaan niet over 1 nacht ijs en ook niet over 10 nachten ijs, maar misschien zijn er hier onder de hondenkenners wel tips en adviezen die ik over het hoofd zie. Mocht dat een: doe het niet! zijn dan is dat ook een antwoord natuurlijk.
Wat hebben we wel te bieden?
Liefde. Veel liefde, aandacht, knuffels, ommetjes en wandelingen. Snacks, want Avalon is gek op honden en vindt het vooral enorm leuk om soepstengels te delen. Een grote bank, als Avalon naar bed is dan is het 100% hondenknuffeltijd. Een kind dat met de honden opgroeit, op dit moment is dat nog vooral proberen uit te leggen dat plukken haar beetpakken niet de definitie van zachtjes aaien is, maar dat gaat best goed. Bewaakte grenzen. Leuk, zo'n kind, maar de hondenmand is een 'niet aanraken zone'. Niet dat ze zich daar al veel van aantrekt, maar wij bewaken die grens dus wel.
Nou goed. Zo'n beetje wat elk gezin met jonge kind en beperkt lichaam te bieden heeft dus.
Lekker overbodig lang bericht dit, maar wie weet waar het nog toe leidt