Misschien als ik hard genoeg staar, komt hij vanzelf naar mij toe.

Altijd vrolijk mijn GVR

Hier blijven jij!

Hebbes!

En nu slapen.

Teveel afgekeken van onze kat OdinSuzanneS schreef: 23 jun 2022, 18:50 Soms lijkt hij wel een kat in hondenverpakking. Mijn katten kunnen ook zo met hun speelgoedmuis liggen.
Ja ik ben zo blij met hoe hij ontwikkeld. Gek op mensen jong/oud maakt niet uit. Heel beleeft in het ontmoeten van nieuwe honden. Gek met andere diersoorten. Op de voor mij fijne manier van waaks zijn. Alleen rustig brommen als hij iets niet vertrouwd wanneer wij thuis zijn. Maar met een “het is goed” is het ook meteen klaar. Kroelkip eerste klas. Vind het geweldig om samen dingen te doen, maar eigenlijk ook snel tevreden.Marc schreef: 23 jun 2022, 18:53 Wat een prachthond is dat toch! Die moet je als hij goed is eens laten dekken. Een tamaskan of een ander leuk ras. Want hij heeft echt veel uitstraling op de goede manier.
Geeft eerder kans op spondylose; CES; überhaupt rugpijn.Marc schreef:Wat doet zo'n lendenwervel dan precies? Bedoel waar geeft dat last? Ik heb er nog nooit van gehoord. Wel jammer en pech zeg dan. Want ik zou er zo een pup van nemen. Niet dat ik een Duitse herder neem maar als ik dat wel deed graag zoeen. Hij is gewoon helemaal wauw.
Wel een nest met wat dingetjes danRosanne schreef: Helaas niet in te zetten voor de fok. HD A heupen en perfecte ellebogen. Helaas heeft hij een 8e lendenwervel. Waar die vandaan komt geen flauw idee, maar dan houd het al op.
Dit is zijn rug foto. Arts in Putten gaf aan dat wij springen / pakwerk niet moeten doen ivm de belasting op zijn rug. Dat hij er in principe oud mee kan worden, maar in zijn laatste jaar( jaren) wat meer ondersteuning nodig kan hebben. Voor nu merken wij er niks van. Het is dat het uit de foto kwam en wij het weten. Dus het is afwachten en hem door de jaren heen in de gaten houden.Crutz schreef: 24 jun 2022, 07:14Geeft eerder kans op spondylose; CES; überhaupt rugpijn.Marc schreef:Wat doet zo'n lendenwervel dan precies? Bedoel waar geeft dat last? Ik heb er nog nooit van gehoord. Wel jammer en pech zeg dan. Want ik zou er zo een pup van nemen. Niet dat ik een Duitse herder neem maar als ik dat wel deed graag zoeen. Hij is gewoon helemaal wauw.
Ook afhankelijk van hoe de 8ste (en dus extra) wervel gevormd is.
Is het een volwaardige extra lendenwervel? Heeft hij al eigenschappen van de sacrale wervels? Soms is het eerder een halve dan een hele wervel.

Ja ik baal er wel van, maar meer voor hem. Wij hebben de foto’s laten maken omdat 2 broertjes toch ED hadden ondanks geteste ouderdieren etc. Dus daar zat ik eigenlijk mee in de stress. Maar die waren super. Alleen helaas die wervel. Super zonde, want het is een gouden hond en je wilt nooit dat je hond ergens last van gaat krijgen. Maar dit komt volgens mij ook niet eens heel veel voor of ik moet het mis hebben.Marc schreef: 23 jun 2022, 23:32 Wat doet zo'n lendenwervel dan precies? Bedoel waar geeft dat last? Ik heb er nog nooit van gehoord. Wel jammer en pech zeg dan. Want ik zou er zo een pup van nemen. Niet dat ik een Duitse herder neem maar als ik dat wel deed graag zoeen. Hij is gewoon helemaal wauw.
Nou zeg dat welCrutz schreef: 24 jun 2022, 07:16Wel een nest met wat dingetjes danRosanne schreef: Helaas niet in te zetten voor de fok. HD A heupen en perfecte ellebogen. Helaas heeft hij een 8e lendenwervel. Waar die vandaan komt geen flauw idee, maar dan houd het al op.met z’n broer ook al jong geopereerd.
Zag dat er wel (half?) broers en zussen aankomen?
Het zou mooi zijn als dat voor Brego ook gaat gelden. Wij houden hem in iedergeval in de gate. Laten hem wel lekker hond zijn. En straks lekker beginnen met speuren en/of gehoorzaamheid. Kan hij daar ook lekker zijn ei in kwijt.Nanna schreef: 24 jun 2022, 08:50 Ik kwam pas een Vizsla tegen die het ook had. Die foto is gemaakt omdat hij er last van had, anders hadden die mensen die foto nooit laten maken.
Die hond is al wel wat ouder hoor, ik geloof een jaar of tien, elf.
Ter info hier de RX van onze Ace, wel een volwaardige en probleemloze L8. Die ondanks dat toch problemen geeft (spondy en pijn) LS overgang is in Bern beoordeeld en daar geen issues (dat is voor de Belg en Hollander daar mogelijk ivm studie)Rosanne schreef:Dit is zijn rug foto. Arts in Putten gaf aan dat wij springen / pakwerk niet moeten doen ivm de belasting op zijn rug. Dat hij er in principe oud mee kan worden, maar in zijn laatste jaar( jaren) wat meer ondersteuning nodig kan hebben. Voor nu merken wij er niks van. Het is dat het uit de foto kwam en wij het weten. Dus het is afwachten en hem door de jaren heen in de gaten houden.Crutz schreef: 24 jun 2022, 07:14Geeft eerder kans op spondylose; CES; überhaupt rugpijn.Marc schreef:Wat doet zo'n lendenwervel dan precies? Bedoel waar geeft dat last? Ik heb er nog nooit van gehoord. Wel jammer en pech zeg dan. Want ik zou er zo een pup van nemen. Niet dat ik een Duitse herder neem maar als ik dat wel deed graag zoeen. Hij is gewoon helemaal wauw.
Ook afhankelijk van hoe de 8ste (en dus extra) wervel gevormd is.
Is het een volwaardige extra lendenwervel? Heeft hij al eigenschappen van de sacrale wervels? Soms is het eerder een halve dan een hele wervel.