Voordat Aloy kwam, ging Froo vaak met me mee. Dat vond ze erg leuk maar omdat haar emmertje snel vol zit, bezorgde het haar ook wel spanning, daarom ben ik daar een tijd geleden al mee gestopt en nam ik haar alleen nog maar mee op rustige wandelingen en dergelijke, de voordelen van het leuk vinden wogen niet op tegen de nadelen van het feit dat haar emmer na een halfuur begon over te lopen. Het leek altijd wel alsof ze positieve spanning ook gewoon vasthield alsof het negatieve spanning was.
Maar sinds Aloys komst is Froo echt een ander hondje geworden. Ze is opgewekter en onbezorgder en haar emmer is ineens drie keer zo groot.

En nu Aloy een tijdje alleen thuis kan blijven, besloot ik dat eens te vieren door haar toch weer mee te nemen op een van haar favoriete uitjes: naar een terrasje.

En genoten heeft ze. Ze zat heerlijk aan tafel, is flink verwend en op de wandeling terug naar de auto liep ze met lachoogjes en een kwispelstaart opgetogen mee terug. Geen overprikkeling te bekennen.

Dit mogen we nog wel een keer doen van haar.
Froo is een hondje dat enorm op mij was afgestemd, ze was ook altijd met mij bezig en omdat ik vaak ziek was, leek ze daar ook heel vaak mee bezig te zijn op een bepaalde manier. Als ik me niet fijn voelde, dan zij ook niet, en dat hield ze ook echt vast. Ik zag dat vorige week nog even terug toen ik met hele zware migraine op bed lag, ze is twee dagen weer de ‘oude bezorgde Froo’ geweest.

Vermoedelijk leefde ze daardoor altijd met een soort spanning en alle andere dingen die ze deed gooiden daar nog prikkels bovenop, geen wonder dat ze een redelijk kleine emmer had.

Maar sinds Aloys komst is ze wel veel meer met zichzelf bezig en veel minder met mij, op een heel goede manier. Je ziet haar echt met de dag opbloeien en ik word er zo vrolijk van.
Echt geen kans dat ze een aantal maanden geleden buiten was gaan liggen om op haar buikje gekriebeld te worden.

Ze was altijd zo op haar hoede en altijd klaar om overeind te springen. Dit is echt zo ongeveer een wonder.
Aloy heeft een eigen topic waarin ik het gevoel heb dat ik altijd loop op te scheppen over hoe goed ze het doet.

Maar Froo heeft dat niet en ik wilde toch een keer delen hoe ontzettend knap ze is en hoe goed ze het doet nu. Ik ben zo trots op haar en zo blij dat ze zoveel opgewekter en zorgelozer is. Ze is wel gratis gelijk ook een stukje meer eigengereid geworden, maar dat neem ik er graag bij, want ze is nu gewoon zo heerlijk zichzelf.

Er waren mensen in Aloys topic die vanaf het begin gezegd hebben dat Froo Aloy vast hartstikke leuk ging vinden, ondanks mijn zorgen. Jullie hadden helemaal gelijk,
and then some.

Dus ik wilde even deze foto’s van een vrolijke Froo delen.