Toen ik wist dat hier in plaats van een herplaatser een pup kwam, hoopte ik er al stiekem op dat het teefje geschikt zou zijn om een nestje mee te gaan fokken. Zelf eens een nestje meemaken van begin tot eind is toch wel iets heel gaafs
Of het ook echt gaat lukken weet ik nog niet. Maar ze is nu anderhalf en in elk geval ontzettend leuk uitgegroeid en een erg leuk fijn hondje, dus we gaan wel steeds meer die richting op. Het doel is niks meer dan hondjes te fokken zoals ik ze zocht maar niet kon vinden. Ofja, uiteindelijk dus wel want ik heb Eevee gevonden. Een leuk actief huishondje, iets minder dan 10kg, functionele bouw zonder extremen, liefst staande oren, beetje fluff en qua karakter sociaal naar mens en dier, zachtaardig, wel leuk om mee samen te werken maar mag best eigenzinnig en hoeft zeker geen topsport. En ja, dat is Eevee allemaal

Eevee heeft al een DNA test gehad
http://embk.me/eevee465?utm_campaign=cn ... rce=embark
Omdat ik al veel ellende met ruggen/heupen/knieën heb gehad met mijn honden en katten wil ik sowieso komend voorjaar een keer röntgenfoto's van haar laten maken en de fysiotherapeut wil haar dan ook uitgebreid checken. Ik wil gewoon voor mezelf weten dat ze goed in elkaar zit. Ik heb voor nu geen reden om te denken dat het niet zo is, maar toch. En als ik dan een nestje wil doen is dat natuurlijk ook alleen maar fijn om te weten
Welke gezondheidsonderzoeken nog meer weet ik nog niet. En een reutje heb ik ook nog niet. Als in het voorjaar ook de fysio zegt dat Eevee goed in elkaar zit dan durf ik daar gerichter mee bezig te gaan. Eevee is nu anderhalf jaar, dus de eerstvolgende loopsheid zal ik haar toch nog niet laten dekken. Maar mogelijk dan die daarna wel, dat zal waarschijnlijk over ruim een jaar ongeveer gaan zijn.

En zo heb ik al over al een hele hoop lang en breed zitten meimeren. Zo mag de neus iets langer en de staart minder in de krul. Zouden een Silken windsprite of markiesje denk ik een erg leuke combinatie geven (maar geen idee of ik ooit zo'n leuk reutje zal vinden). Ik heb al een geschikte kraamplek en iemand die dolgraag een puppyspeeltuin wil inrichten voor de pups. Ik heb al van alles en nog wat gelezen wat je kan doen om de pups een fijne start te geven, maar ook juist wat niet
En met dit topic wordt het ineens allemaal nog concreter. Aaaahhhhhhh maar stiekem ook zo leuk! Vraag gerust naar meer over haar of mocht je een leuk idee hebben voor type reutje roep ook gerust. Mocht alles lukken dan lijkt het me echt geweldig, Bij deze dus een topic over de weg naar: Eeveelutions ofwel Eeveepups