Van puppy af in de zelfde autobench. Ging helemaal vanzelf.
Ze springt er zelf in, doet als ik er geen extra musketon op zet het schuifdeurtje open om even in mijn hals te likken en er dan terug in de gaan, denkt verder dat ze niet uit die bench kan zonder lijntje om.
Maar nu is mijn hondenauto (Renault Kangoo maxi) dus verkocht.
Tijdelijk even in mijn man zijn auto gereden en nu in mijn nieuwe veel kleinere (Renault Clio).
Groot probleem: die bench staat nu anders, niet meer op de achterbank met plaats er voor en uitzicht op mijn achterhoofd, maar in de koffer.
En ze haat het.
Er in is domweg optillen en er in proppen, er uit is tegenhouden tot ze min of meer aangelijnd is.
Zou dit nog wennen?
Alternatief is dat ik de achterbank plat leg, dan kan haar bench er op de oude manier in maar dan heb ik amper koffer over en die achterbank was eigenlijk voor Poppy en de shelties bedoeld want met een hondendeken kunnen die mooi los. En dan heb ik wel wat problemen met inkopen doen, veel minder vrije ruimte over.
Nog iemand een goed idee? Kika los in de auto is levensgevaarlijk denk ik zo maar dus dat proberen we niet. Met tuig en gordel ook niet, bijt ze allebei snel stuk.
Ik neig naar gewoon "hop, stel je niet aan", even alleen korte ritten naar leuke dingen als schapen, bos en agility dichtbij maar wil ook geen hondje die ene hekel aan autorijden krijgt. Ze is nu 3 keer mee geweest en het ging 3e keer veel moeilijker om haar er in te krijgen dan de eerste

) in het voetengedeelte van de bijrijder?
.