Wel alles in de gaten blijven houden natuurlijk.

Het beviel mij eigenlijk ook wel heel goed. Het is veel mooier qua omgeving en al die nieuwe geurtjes vindt hij ook prachtig. En inderdaad even geen honden die het op hem gemunt hebben.blondie schreef: 04 feb 2024, 14:17 Knapperd!
Laat ze hier meestal ook los op plekken waar het niet mag, heb ik wat beter overzicht en geen ongeleide projectielen die telkens aan komen keffen in ieder geval.
Ja echt wel. Ik laat hem soms ook zelf bepalen welke kant wij op gaan. Je ziet aan hem ook dat hij dan extra geniet. En eigenlijk ook wel even een verademing om honden van andere mensen niet in de gaten te hoeven houden.
Naja het probleem is dat wij sinds een jaar een nieuwe “boswachter” hebben. En die is niet bepaald fan van honden. Opeens meer controles + spandoeken bij ingangen van het natuurgebied met : honden aan de lijn buiten het losloop gebied. Tuurlijk als je een flinke jager hebt laat je ze niet overal los en ja je hebt ze natuurlijk niet overal los te laten. Maar als er niemand in de hele omgeving te zien is agh een oogje dicht knijpen of normaal vragen aan de lijnen kan ook. Deze meneer is iets meer van de onaardige aanpak.Maart schreef: 04 feb 2024, 17:20 Lekker de bandiet uithangenhet zal me brommen als een ander losloopt als die geen last veroorzaakt, hier loopt er ook zo’n oud besje los, vast in gans zijn leven nog nooit een lijn om gehad maar nooit iets of iemand tot last. Je moet wel een heel triestig figuur zijn om daar commentaar op te hebben (die bestaan ook helaas
)
Och, heeft hij ontdekt dat je spandoeken kunt declareren, ja?Rosanne schreef: 04 feb 2024, 19:27Naja het probleem is dat wij sinds een jaar een nieuwe “boswachter” hebben. En die is niet bepaald fan van honden. Opeens meer controles + spandoeken bij ingangen van het natuurgebied met : honden aan de lijn buiten het losloop gebied.Maart schreef: 04 feb 2024, 17:20 Lekker de bandiet uithangenhet zal me brommen als een ander losloopt als die geen last veroorzaakt, hier loopt er ook zo’n oud besje los, vast in gans zijn leven nog nooit een lijn om gehad maar nooit iets of iemand tot last. Je moet wel een heel triestig figuur zijn om daar commentaar op te hebben (die bestaan ook helaas
)
Ja, zo’n typische triestige mensRosanne schreef: 04 feb 2024, 19:27Naja het probleem is dat wij sinds een jaar een nieuwe “boswachter” hebben. En die is niet bepaald fan van honden. Opeens meer controles + spandoeken bij ingangen van het natuurgebied met : honden aan de lijn buiten het losloop gebied. Tuurlijk als je een flinke jager hebt laat je ze niet overal los en ja je hebt ze natuurlijk niet overal los te laten. Maar als er niemand in de hele omgeving te zien is agh een oogje dicht knijpen of normaal vragen aan de lijnen kan ook. Deze meneer is iets meer van de onaardige aanpak.Maart schreef: 04 feb 2024, 17:20 Lekker de bandiet uithangenhet zal me brommen als een ander losloopt als die geen last veroorzaakt, hier loopt er ook zo’n oud besje los, vast in gans zijn leven nog nooit een lijn om gehad maar nooit iets of iemand tot last. Je moet wel een heel triestig figuur zijn om daar commentaar op te hebben (die bestaan ook helaas
)
Die zou dus bij zo’n oudje ook even zijn punt komen maken, omdat hij zich als persoon enorm belangrijk voelt. Maar het dan wel goed vinden dat mountainbikers racen door het losloop.
![]()
Ik wilde vroeger altijd boswachter worden omdat ik dacht dat je dan de hele dag door een verrekijker naar wilde zwijnen mocht kijken.
Ja goed he! Ik vind zijn wintervacht altijd het mooiste. Hij heeft echt een groot hoofd, nu is hij ook niet bepaald klein, dus wel in verhouding.
Naja het probleem is dat wij sinds een jaar een nieuwe “boswachter” hebben. En die is niet bepaald fan van honden. Opeens meer controles + spandoeken bij ingangen van het natuurgebied met : honden aan de lijn buiten het losloop gebied.EchoMira schreef: 04 feb 2024, 19:31 [quote=Rosanne post_id=258799 time=<a href="tel:1707071249">1707071249</a> user_id=235]
[quote=Maart post_id=258767 time=<a href="tel:1707063658">1707063658</a> user_id=634]
Lekker de bandiet uithangenhet zal me brommen als een ander losloopt als die geen last veroorzaakt, hier loopt er ook zo’n oud besje los, vast in gans zijn leven nog nooit een lijn om gehad maar nooit iets of iemand tot last. Je moet wel een heel triestig figuur zijn om daar commentaar op te hebben (die bestaan ook helaas
)
Ja bizar he! Sommige mensen worden dan klem gepraat en ze weten dat de ander ergens gelijk heeft, maar. Jet toegeven natuurlijk. En dan wordt het meteen zo kinderachtig xDSusam schreef: 05 feb 2024, 06:03 wat?! een boswachter die iemand een kutwijf noemt? die had op zn minst een gebroken neus. Belachelijk. Wij hebben hier zo'n getraumatiseerd type die zijn frustraties op iedereen botviert en een hekel aan mensen heeft, nu snap ik dat, maar mensen die zelfs andermans troep opruimen aanspreken op rommel in het heksenhuisje vind ik belachelijk. We hebben op het plateau een houten "heksenhuisje" en daar zit heel vaak een Duitse dame met kaarsjes aan en koekjes die ze dan iedereen aanbiedt. Best gezellig maar ik ben altijd bang dat ze me in een pan soep wil koken. Er komen uiteraard ook jongeren met drugs die dan de boel verstieren daar. Er worden overigens ook flinke boetes uitgedeeld voor loslopende honden. Er is in het bos een stuk niemandsland, dat is precies op de Duitse grens en is eigendom van DSM/Chemelot. Daar vinden echt dingen plaats die niet okay zijn, er komt ook geen politie en er wonen een handje vol mensen die daar al van generatie op generatie wonen. Ik hou van urbexen en bezocht er laatst een verlaten sterrenwacht huisje, dat was een uitdaging, gezien het feit dat ernaast een tent stond met.... allerlei zaken.
Dat even terzijde, volgens mij ruikt jouw hond zalig als ik hem zo zie. Ik zou de hele dag aan hem snuffelen en door zijn vacht woelen. Die lekkere dikke poten ook. <3