Het mag eigenlijk niet

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Rosanne
Posts in topic: 5
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Het mag eigenlijk niet

Bericht door Rosanne »

Loslopen waar het niet mag. 🙈 Veel loopse teefjes op het moment. Ook in het losloop gebied. 😅 Dus maar eens een nieuwe route ontdekken.

Wel alles in de gaten blijven houden natuurlijk. 😎

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
blondie
Posts in topic: 1

Re: Het mag eigenlijk niet

Bericht door blondie »

Knapperd!
Laat ze hier meestal ook los op plekken waar het niet mag, heb ik wat beter overzicht en geen ongeleide projectielen die telkens aan komen keffen in ieder geval.
Mo-yi
Posts in topic: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Knappe Brego :hartjes:
Een andere route is altijd leuk, nieuwe geurtjes :lol1:
Afbeelding

2011-2025
Rosanne

Bericht door Rosanne »

blondie schreef: 04 feb 2024, 14:17 Knapperd!
Laat ze hier meestal ook los op plekken waar het niet mag, heb ik wat beter overzicht en geen ongeleide projectielen die telkens aan komen keffen in ieder geval.
Het beviel mij eigenlijk ook wel heel goed. Het is veel mooier qua omgeving en al die nieuwe geurtjes vindt hij ook prachtig. En inderdaad even geen honden die het op hem gemunt hebben. 😅
Mo-yi schreef: 04 feb 2024, 15:00 Knappe Brego :hartjes:
Een andere route is altijd leuk, nieuwe geurtjes :lol1:
Ja echt wel. Ik laat hem soms ook zelf bepalen welke kant wij op gaan. Je ziet aan hem ook dat hij dan extra geniet. En eigenlijk ook wel even een verademing om honden van andere mensen niet in de gaten te hoeven houden.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Maart
Posts in topic: 2
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Lekker de bandiet uithangen :engel: het zal me brommen als een ander losloopt als die geen last veroorzaakt, hier loopt er ook zo’n oud besje los, vast in gans zijn leven nog nooit een lijn om gehad maar nooit iets of iemand tot last. Je moet wel een heel triestig figuur zijn om daar commentaar op te hebben (die bestaan ook helaas :ugh: )
Rosanne

Bericht door Rosanne »

Maart schreef: 04 feb 2024, 17:20 Lekker de bandiet uithangen :engel: het zal me brommen als een ander losloopt als die geen last veroorzaakt, hier loopt er ook zo’n oud besje los, vast in gans zijn leven nog nooit een lijn om gehad maar nooit iets of iemand tot last. Je moet wel een heel triestig figuur zijn om daar commentaar op te hebben (die bestaan ook helaas :ugh: )
Naja het probleem is dat wij sinds een jaar een nieuwe “boswachter” hebben. En die is niet bepaald fan van honden. Opeens meer controles + spandoeken bij ingangen van het natuurgebied met : honden aan de lijn buiten het losloop gebied. Tuurlijk als je een flinke jager hebt laat je ze niet overal los en ja je hebt ze natuurlijk niet overal los te laten. Maar als er niemand in de hele omgeving te zien is agh een oogje dicht knijpen of normaal vragen aan de lijnen kan ook. Deze meneer is iets meer van de onaardige aanpak. 😅 Die zou dus bij zo’n oudje ook even zijn punt komen maken, omdat hij zich als persoon enorm belangrijk voelt. Maar het dan wel goed vinden dat mountainbikers racen door het losloop. :')
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
EchoMira
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Wat een mooie vacht heeft hij!
Lekkere dikke kop ook. :F:
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Rosanne schreef: 04 feb 2024, 19:27
Maart schreef: 04 feb 2024, 17:20 Lekker de bandiet uithangen :engel: het zal me brommen als een ander losloopt als die geen last veroorzaakt, hier loopt er ook zo’n oud besje los, vast in gans zijn leven nog nooit een lijn om gehad maar nooit iets of iemand tot last. Je moet wel een heel triestig figuur zijn om daar commentaar op te hebben (die bestaan ook helaas :ugh: )
Naja het probleem is dat wij sinds een jaar een nieuwe “boswachter” hebben. En die is niet bepaald fan van honden. Opeens meer controles + spandoeken bij ingangen van het natuurgebied met : honden aan de lijn buiten het losloop gebied.
Och, heeft hij ontdekt dat je spandoeken kunt declareren, ja?

Ik vind het prima om gewoon boetes te betalen. Ik snap dat er regels moeten zijn en ik snap ook dat het je werk is om die regels te handhaven en boetes uit te schrijven. Maar ik moet in mijn omgeving leven, ik ben hier niet te gast en betalen moet ik links of rechtsom toch altijd dus geef me die bon maar gewoon. Doe er maar fooi bij. Kan ik pinnen?
Maart
Posts in topic: 2
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Rosanne schreef: 04 feb 2024, 19:27
Naja het probleem is dat wij sinds een jaar een nieuwe “boswachter” hebben. En die is niet bepaald fan van honden. Opeens meer controles + spandoeken bij ingangen van het natuurgebied met : honden aan de lijn buiten het losloop gebied. Tuurlijk als je een flinke jager hebt laat je ze niet overal los en ja je hebt ze natuurlijk niet overal los te laten. Maar als er niemand in de hele omgeving te zien is agh een oogje dicht knijpen of normaal vragen aan de lijnen kan ook. Deze meneer is iets meer van de onaardige aanpak. 😅 Die zou dus bij zo’n oudje ook even zijn punt komen maken, omdat hij zich als persoon enorm belangrijk voelt. Maar het dan wel goed vinden dat mountainbikers racen door het losloop. :')
Ja, zo’n typische triestige mens :(
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Maart schreef: 04 feb 2024, 19:31 Ja, zo’n typische triestige mens :(
Ik wilde vroeger altijd boswachter worden omdat ik dacht dat je dan de hele dag door een verrekijker naar wilde zwijnen mocht kijken.
Blijkt dat je gewoon een handhaver met een groene jas bent.

Het hangt allemaal van kortzichtigheid aan elkaar.
Als je die boswachter gewoon lekker naar de zwijnen laat loeren bedenkt hij zelf wel dat hij dan moet zegen dat de honden niet los kunnen waar dat niet kan. En dan luisteren mensen daar ook naar want die willen niet dat het fout gaat. Ze willen gewoon wandelen.
Maar omdat er zo'n zogenaamd moderne marktwerking en dystopisch functiegebouwmentaliteit is ontstaan is niemand meer persoonlijk bij het werk en elkaar betrokken. En dat werkt niet.

Heel, heeeeel lang geleden had ik een boswachter in de Naardermeer. Die was gewoon de hele dag bij de ingang van het gebied en vertelde je wat er aan de hand was en waar hij wilde dat je wel en niet kwam met je loslopende hond. Maar dan had je A. een loslopende alternatief dat ergens op sloeg en B. wist je precies waarom je ergens niet heen mocht. Omdat daar bijvoorbeeld roerdompen nestelden.
Swinters was hij er nog steeds en dan vond hij eigenlijk alles goed.

Daar had ik respect voor. Niet dat je een keuze kreeg. Nu heb ik zoiets van "afrekenen en hou verder je bek maar".
Rosanne

Bericht door Rosanne »

EchoMira schreef: 04 feb 2024, 19:28 Wat een mooie vacht heeft hij!
Lekkere dikke kop ook. :F:
Ja goed he! Ik vind zijn wintervacht altijd het mooiste. Hij heeft echt een groot hoofd, nu is hij ook niet bepaald klein, dus wel in verhouding. 😆
EchoMira schreef: 04 feb 2024, 19:31 [quote=Rosanne post_id=258799 time=<a href="tel:1707071249">1707071249</a> user_id=235]
[quote=Maart post_id=258767 time=<a href="tel:1707063658">1707063658</a> user_id=634]
Lekker de bandiet uithangen :engel: het zal me brommen als een ander losloopt als die geen last veroorzaakt, hier loopt er ook zo’n oud besje los, vast in gans zijn leven nog nooit een lijn om gehad maar nooit iets of iemand tot last. Je moet wel een heel triestig figuur zijn om daar commentaar op te hebben (die bestaan ook helaas :ugh: )
Naja het probleem is dat wij sinds een jaar een nieuwe “boswachter” hebben. En die is niet bepaald fan van honden. Opeens meer controles + spandoeken bij ingangen van het natuurgebied met : honden aan de lijn buiten het losloop gebied.
[/quote]

Och, heeft hij ontdekt dat je spandoeken kunt declareren, ja?

Ik vind het prima om gewoon boetes te betalen. Ik snap dat er regels moeten zijn en ik snap ook dat het je werk is om die regels te handhaven en boetes uit te schrijven. Maar ik moet in mijn omgeving leven, ik ben hier niet te gast en betalen moet ik links of rechtsom toch altijd dus geef me die bon maar gewoon. Doe er maar fooi bij. Kan ik pinnen?
[/quote]

Nou precies dat dus. Tegen een kennis ging hij een hele preek houden. Ze mocht haar hond ook niet aan de flex houden, want dan had hij nog steeds veel loop vrijheid? :scratch: En ze had niet mogen zeggen dat ze dan ook op de mountainbikers in het losloop moesten controleren, want bij weg rijden moest hij haar toch nog even een kutwijf noemen. :Q: Naja zo’n type dus.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Rosanne

Bericht door Rosanne »

Susam schreef: 05 feb 2024, 06:03 wat?! een boswachter die iemand een kutwijf noemt? die had op zn minst een gebroken neus. Belachelijk. Wij hebben hier zo'n getraumatiseerd type die zijn frustraties op iedereen botviert en een hekel aan mensen heeft, nu snap ik dat, maar mensen die zelfs andermans troep opruimen aanspreken op rommel in het heksenhuisje vind ik belachelijk. We hebben op het plateau een houten "heksenhuisje" en daar zit heel vaak een Duitse dame met kaarsjes aan en koekjes die ze dan iedereen aanbiedt. Best gezellig maar ik ben altijd bang dat ze me in een pan soep wil koken. Er komen uiteraard ook jongeren met drugs die dan de boel verstieren daar. Er worden overigens ook flinke boetes uitgedeeld voor loslopende honden. Er is in het bos een stuk niemandsland, dat is precies op de Duitse grens en is eigendom van DSM/Chemelot. Daar vinden echt dingen plaats die niet okay zijn, er komt ook geen politie en er wonen een handje vol mensen die daar al van generatie op generatie wonen. Ik hou van urbexen en bezocht er laatst een verlaten sterrenwacht huisje, dat was een uitdaging, gezien het feit dat ernaast een tent stond met.... allerlei zaken.
Dat even terzijde, volgens mij ruikt jouw hond zalig als ik hem zo zie. Ik zou de hele dag aan hem snuffelen en door zijn vacht woelen. Die lekkere dikke poten ook. <3
Ja bizar he! Sommige mensen worden dan klem gepraat en ze weten dat de ander ergens gelijk heeft, maar. Jet toegeven natuurlijk. En dan wordt het meteen zo kinderachtig xD

Hij is ook echt een kroelkip, dus al die aandacht en knuffelen is echt geen straf voor hem. Hij is echt zo leuk. 🥰
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Plaats reactie