Kruising Kooiker

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Nanna
Posts in topic: 3

Kruising Kooiker

Bericht door Nanna »

Zonder staart, nou u weer.
Waar het mee gekruist is wist de mevrouw niet.
Maar wel leuk, met die oorbelletjes :I:

Afbeelding
Afbeelding
Fabiola17
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Re: Kruising Kooiker

Bericht door Fabiola17 »

Vlinder hondje (gokje).
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Gretha
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Epagneul Breton misschien?
Afbeelding
Gretha
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Epagneul Breton misschien?
Afbeelding
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Lief hondje denk ik?
Vind wel dat haar ogen wat raar in haar hoofd staan. Beetje bol.
Afbeelding
hakunamatata
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Ze lijkt heel erg op het hondje van mijn oom en tante vroeger. Zij was kruising kees x kooiker, maar dan met staart.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ze komt van een zorgboerderij. Aangeschaft voor de clientele maar daar moest ze niks van hebben, hahaha.
Afbeelding
sabine
Honden: 1
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Gretha schreef: 07 feb 2024, 15:27 Epagneul Breton misschien?
Dit zou ook mijn gok zijn geweest
Irma

Bericht door Irma »

Apart dat ze een x kooier hadden aangeschaft. Die oorbellen zijn wel weer typisch. Het zijn nou niet de meest knuffelige hondjes. Werkhondjes.
ranetje

Bericht door ranetje »

Nanna schreef: 07 feb 2024, 16:16 Ze komt van een zorgboerderij. Aangeschaft voor de clientele maar daar moest ze niks van hebben, hahaha.
Nee dan hoef je doorgaans geen Kooiker te nemen :P

Ik zie er ook wel een vlinderhondje in als kruising.
Misschien verkeerd omdat dit hondje daarvoor te groot zou kunnen zijn?
Afbeelding
EchoMira
Honden: 3
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 07 feb 2024, 16:16 Ze komt van een zorgboerderij. Aangeschaft voor de clientele maar daar moest ze niks van hebben, hahaha.
Een kooiker tussen de onaangepasten. Nou, dat had ik wel kunnen voorspellen. :mrgreen:

Ik vind het een enig beestje!
Nanna

Bericht door Nanna »

Nee, niet weg omdat ze te groot was. Het is gewoon duidelijk een eenmanshondje. Ze hangt enorm aan de mevrouw en de rest kan haar gestolen worden. Mijn dweilen bekeek ze niet en ik kon de tyfus genieten met mn gedroogde longstukje😂 Allemaal heel beleefd hoor en zonder gebijt of uitvallerij. Maar alleen die misprijzende bek was al genoeg😹
Afbeelding
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Ik vind het wel een mooi hondje. Alleen jammer van de staart.
Nanna schreef: 08 feb 2024, 17:51 Nee, niet weg omdat ze te groot was. Het is gewoon duidelijk een eenmanshondje. Ze hangt enorm aan de mevrouw en de rest kan haar gestolen worden. Mijn dweilen bekeek ze niet en ik kon de tyfus genieten met mn gedroogde longstukje😂 Allemaal heel beleefd hoor en zonder gebijt of uitvallerij. Maar alleen die misprijzende bek was al genoeg😹
Lijkt me ideaal. Zo'n eenmanshond. Zeno loopt altijd te slijmballen tegen iedereen.
Alleen lastig als je een oppas nodig zou hebben.
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

CatnDog schreef: 09 feb 2024, 11:48 Ik vind het wel een mooi hondje. Alleen jammer van de staart.
Nanna schreef: 08 feb 2024, 17:51 Nee, niet weg omdat ze te groot was. Het is gewoon duidelijk een eenmanshondje. Ze hangt enorm aan de mevrouw en de rest kan haar gestolen worden. Mijn dweilen bekeek ze niet en ik kon de tyfus genieten met mn gedroogde longstukje😂 Allemaal heel beleefd hoor en zonder gebijt of uitvallerij. Maar alleen die misprijzende bek was al genoeg😹
Lijkt me ideaal. Zo'n eenmanshond. Zeno loopt altijd te slijmballen tegen iedereen.
Alleen lastig als je een oppas nodig zou hebben.
Mila is precies zo'n hond. Andere mensen en de meeste andere honden interesseren haar helemaal niks, alles wordt genegeerd met een air van koninklijke arrogantie :lol1: Met de oppas was het overigens geen probleem, ze laat wel meer mensen toe tot haar kring van intimi (zeker als ze met haar spelen en wandelen), maar daar is ze wel heel selectief in.
Fayah is niet zo, die vindt alles en iedereen leuk en interessant en maakt graag met iedereen wel even contact.
Ik vind zo'n eenmanshond niet per se makkelijker of idealer eigenlijk. Fayah luistert ook gewoon goed, dus als ik het niet wil, gaat ze naar niemand toe. De meeste mensen vinden het echter wel leuk, ze is ook heel vriendelijk en maakt altijd op een beleefde manier kennis, ze is nooit opdringerig. Ik krijg best wel vaak de vraag of mensen mijn honden mogen aaien, en bij Mila zeg ik dan altijd nee, want die vindt daar echt helemaal niks aan en doe ik daar geen plezier mee. Bij Fayah mag het altijd wel, die vindt dat alleen maar leuk. Dus op drukke plekken met veel andere honden en/of mensen loop ik liever met Fayah, voor haar heeft dat ook daadwerkelijk een meerwaarde. En dan hoef ik niet steeds: 'nee, liever niet aaien' te verkopen :engel:
Afbeelding
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Diana schreef: 09 feb 2024, 11:58 Mila is precies zo'n hond. Andere mensen en de meeste andere honden interesseren haar helemaal niks, alles wordt genegeerd met een air van koninklijke arrogantie :lol1: Met de oppas was het overigens geen probleem, ze laat wel meer mensen toe tot haar kring van intimi (zeker als ze met haar spelen en wandelen), maar daar is ze wel heel selectief in.
Fayah is niet zo, die vindt alles en iedereen leuk en interessant en maakt graag met iedereen wel even contact.
Ik vind zo'n eenmanshond niet per se makkelijker of idealer eigenlijk. Fayah luistert ook gewoon goed, dus als ik het niet wil, gaat ze naar niemand toe. De meeste mensen vinden het echter wel leuk, ze is ook heel vriendelijk en maakt altijd op een beleefde manier kennis, ze is nooit opdringerig. Ik krijg best wel vaak de vraag of mensen mijn honden mogen aaien, en bij Mila zeg ik dan altijd nee, want die vindt daar echt helemaal niks aan en doe ik daar geen plezier mee. Bij Fayah mag het altijd wel, die vindt dat alleen maar leuk. Dus op drukke plekken met veel andere honden en/of mensen loop ik liever met Fayah, voor haar heeft dat ook daadwerkelijk een meerwaarde. En dan hoef ik niet steeds: 'nee, liever niet aaien' te verkopen :engel:
Bij Zeno is het alleen verraderlijk. Hij wil wel slijmballen/aandacht, maar hij wil vervolgens niet zozeer geaaid worden. Het moet allemaal wel een beetje volgens zijn eisen verlopen. Dan pas kan het wel. Ik kan hem ook wel terugroepen, maar als hij iemand wel leuk vindt, wil hij gewoon opnieuw gaan slijmballen. Net bij de dierenarts ook nog. Een mevrouw om te slijmballen. Andere mensen vinden dat altijd prachtig. Die vinden dat veel leuker dan een hond die hen straal negeert.
Ik zeg meestal dat mensen niet moeten aaien en anders geef ik instructies. Laatst een stel kinderen. Die luisterden dus totaal niet. :x Dus bij kinderen zeg ik voortaan maar nee.
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

CatnDog schreef: 09 feb 2024, 12:03
Diana schreef: 09 feb 2024, 11:58 Mila is precies zo'n hond. Andere mensen en de meeste andere honden interesseren haar helemaal niks, alles wordt genegeerd met een air van koninklijke arrogantie :lol1: Met de oppas was het overigens geen probleem, ze laat wel meer mensen toe tot haar kring van intimi (zeker als ze met haar spelen en wandelen), maar daar is ze wel heel selectief in.
Bij Zeno is het alleen verraderlijk. Hij wil wel slijmballen/aandacht, maar hij wil vervolgens niet zozeer geaaid worden. Het moet allemaal wel een beetje volgens zijn eisen verlopen. Dan pas kan het wel. Ik kan hem ook wel terugroepen, maar als hij iemand wel leuk vindt, wil hij gewoon opnieuw gaan slijmballen. Net bij de dierenarts ook nog. Een mevrouw om te slijmballen. Andere mensen vinden dat altijd prachtig. Die vinden dat veel leuker dan een hond die hen straal negeert.
Ik zeg meestal dat mensen niet moeten aaien en anders geef ik instructies. Laatst een stel kinderen. Die luisterden dus totaal niet. :x Dus bij kinderen zeg ik voortaan maar nee.
Haha, ja, als de hond vervolgens allerlei voorwaarden stelt aan het contact is dat wel weer wat lastiger :mrgreen:
Andere mensen vinden Fayah inderdaad daardoor meestal leuker hond, omdat zij wel echt contact met hen zoekt. Zo'n Mila is toch vooral voor mij leuk :lol1:
Afbeelding
Plaats reactie